جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

ضد التهاب هر ماده ای است که التهاب را کاهش دهد. این ماده بسیار مهم است زیرا التهاب مزمن ماه ها یا سال ها با بیماری هایی از بیماری قلبی گرفته تا سرطان مرتبط است. منابع طبیعی ضد التهاب همیشه در دسترس می باشد. می ‌توانید ضد التهاب ‌ها را از منابع مختلف طبیعی و مصنوعی تهیه کنید: مثل منابع طبیعی غذاها و مکمل ‌های حاوی ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی به نام فلاونوئیدها و پلی ‌فنول‌ها. منابع مصنوعی معمولا به شکل داروهایی مانند پردنیزون و ایبوپروفن هستند.

برای دانستن بیشتر راجع به این مورد با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

منابع طبیعی ضد التهاب

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از سلول ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنند. که به التهاب مزمن کمک می کند.

در حالی که دارو در برخی موارد خیلی کاربرد دارد، اما ضد التهاب ‌های طبیعی مانند آن هایی که در غذاها وجود دارد، راحت ‌تر از ضد التهاب های مصنوعی جذب می‌ شوند. از طرفی با سایر فواید غذایی غذاهای فرآوری نشده همراه هستند.

گیاهان و ادویه جات

ادویه ‌فروشی ها پر از ادویه ها و گیاهان ضد التهاب است. بسیاری از ادویه ها التهاب های خاض بدن را مهار می کنند. این ضد التهاب های خوشمزه و موثر می توانند رژیم غذایی و سلامتی شما را بهبود بخشند:

  • سیر: سیر حاوی دی آلیل دی سولفید است، یک ترکیب ضد التهابی که با مواد شیمیایی که سبب التهاب می شوند، مبارزه می کند.
  • زردچوبه: این ادویه حاوی ترکیب پلی فنول کورکومین است ضد التهابی که با تسکین آرتریت و حتی دردهای عضلانی بعد از ورزش مرتبط است.
  • دارچین: دارچین حاوی سینامالدئید و اسید سینامیک است بر کاهش التهاب اثر می گذارد.
  • فلفل سیاه: فلفل سیاه خواص ضد التهابی خاص خود را داردو امااثر ضد التهابی زردچوبه و آنتی اکسیدان کورکومین تاثیر بیشتری روی التهاب دارد.
  • هل: هل می تواند مسیرهایی را که سبب التهاب می شوند، در بدن مسدود کند.

منابع طبیعی ضد التهاب؛ غذاهای دریایی

غذاهای دریایی از نظر ویژگی های ضدالتهاب سرشار از پروتئین در رتبه‌ های برتر قرار دارند. در واقع، ماهی و صدف دارای خواص ضد التهابی زیادی هستند که تحقیقات در حال بررسی چگونگی استفاده از خواص ضد التهابی آن ها در دارو می باشد. بهترین ماهی های ضد التهاب ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که به کاهش التهاب کمک می کند.

ماهی هایی که بیشترین امگا 3 را دارند عبارتند از: ماهی سالمون، ساردین، صدف، شاه ماهی، آنچوی، ماهی سفید، ماهی تن. خوردن 2 تا 3 وعده ماهی در هفته برای بدن شما ضروری است.

میوه ها و سبزیجات

همه میوه ها و سبزیجات برای مبارزه با التهاب عالی عمل می کنند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر به کاهش التهاب کمک می کنند. ، برخی از آن ها آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به دیگران تولید می کنند. به دنبال رنگ های تیره و پررنگ در آن ها باشید. هنگامی که میوه ها و سبزیجات رنگی تیره و پررنگ دارند، نشانه آن است که میوه ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هستند.

برخی از بهترین میوه ها و سبزیجات ضد التهاب عبارتند از:

  • گوجه فرنگی: گوجه فرنگی حاوی ترکیب آنتی اکسیدانی لیکوپن است و مصرف آن می تواند میزان لیکوپن بدن شما را افزایش دهد.
  • سبزیجات برگ ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج: سبزی ‌های برگ‌ دار سرشار از ویتامین K هستند که می ‌تواند بیماری‌های التهابی از جمله بیماری‌های مرتبط با چشم را کاهش دهد.
  • توت ها: توت ها حاوی آنتوسیانین، فلاونول و اسیدهای فنولیک هستند که همگی می توانند التهاب و خطر سرطان را کاهش دهند.
  • بروکلی: کلم بروکلی، کلم و گل کلم همگی حاوی ترکیبات ضد التهابی فنولیک و سولفورافان هستند. برای صبحانه اسموتی درست کنید و برای میان وعده غذایی کلم بروکلی یا گوجه فرنگی گیلاسی پیشنهادی فوق العاده است. بهترین خوراکی ها، میوه‌ ها و سبزیجات خام هستند. مهم نیست که چگونه آن ها را مصرف می کنید زیرا در هر صورت مزایای خودش را دارد. ترکیبات ضدالتهابی هنگام خوردن محصولات خام موثرتر هستند، اما به طور کامل پختن آن نیز فواید آن را از بین نمی برد.

آجیل و دانه ها

بسیاری از آجیل ها و دانه ها دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E هستند که هر دو با التهاب مبارزه می کنند. خوردن آجیل کمتر با التهاب مرتبط است. گنجاندن این آجیل ها در رژیم غذایی می تواند به کاهش التهاب کمک کند: آجیل برزیلی، بادام ها، گردو، فندق، گردوی آمریکایی، پسته، بادام زمینی. می توانید مقداری آجیل را به عنوان یک میان وعده با یک لیوان چای بخورید. یا آن ها را روی سالاد یا جو دوسر بپاشید. آجیل خام یا بو داده موثر هستند، اما مراقب نمک آجیل بو داده باشید، زیرا سدیم ممکن است التهاب را افزایش دهد.

غذاهایی که سبب التهاب می شوند

همه غذاهای فرآوری شده سبب التهاب نمی شوند، اما به طور کلی غذاهای فرآوری شده بیشتر از غذاهای فرآوری نشده مانند میوه ها و سبزیجات، آجیل ها و پروتئین ها سبب التهاب می شوند. اگر از رژیم ضد التهابی پیروی می کنید، پس غذاهایی را که می توانند التهاب را افزایش دهند محدود کنید، از جمله:

کربوهیدرات های ساده و فرآوری شده مانند نان سفید، پاستا و محصولات پخته شده. یا غذاهای سرخ شده، مانند دونات و سیب زمینی سرخ کرده، گوشت قرمز، به ویژه گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس. همچنین نوشابه، نوشیدنی های ورزشی، چای شیرین و سایر نوشیدنی های شیرین به التهاب دامن می زند.

غذاهای فرآوری ‌شده سرشار از چربی‌های اشباع شده، سدیم و قند هستند جز التهاب ‌زاترین مواد غذایی به حساب می آیند.

منابع طبیعی ضد التهاب؛ باید گفت

التهاب مزمن با بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی عروقی و آرتریت مرتبط است. به همین دلیل است که خوردن بیشتر غذاهایی که به طور طبیعی حاوی مواد ضد التهابی هستند و اجتناب از غذاهای التهاب زا، می تواند با کمک به کاهش یا حتی پیشگیری از التهاب مزمن، شما را سالم نگه دارد. پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند التهاب را کاهش دهد، اما می توان از مواد غذایی نیز برای کاهش التهاب بدون تجویز پزشک در رژیم غذایی خاص استفاده کرد. رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای غنی از مواد مغذی که حاوی آنتی اکسیدان هستند، انتخاب کنید و از محصولات فرآوری شده اجتناب کنید.

لینک های مرتبط

چطور بروز التهاب در بدن تشخیص داده می‌شود؟

۶ بهترین دمنوش برای تسکین التهاب و درد مفاصل

متخصصان این ترفند را بهترین روش درمان التهاب در بدن می دانند

۶ ماده غذایی که عامل التهاب در بدن هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان