ویزای توریستی کانادا: شرایط، مدارک و دلیل ریجکت شدن آن

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۲۵, ۱۴۰۱
ویزای توریستی کانادا: شرایط، مدارک و دلیل ریجکت شدن آن

سالیانه میلیون‌ها بازدیدکننده و توریست برای دیدار با اعضای خانواده و دوستان و یا لذت بردن از طبیعت زیبای کانادا به این کشور سفر می‌کنند. ویزای کشور کانادا به‌صورت ۶ماهه و هم به‌صورت سینگل و هم مولتی صادر می‌شود. با ویزای توریستی کانادا نمی‌شود در این کشور کار کرد اما می‌توان به‌عنوان گردشگر در سرتاسر آن سفر نمود.

ویزای گردشگری کانادا یک ویزای مستقیم است که به دارنده آن اجازه می‌دهد برای مدت 6 ماه به کانادا سفر کند. افراد خارجی از طریق ویزای سینگل می‌توانند فقط یک‌بار وارد کانادا شوند درحالی‌که دارندگان ویزای مولتی می‌توانند تا زمان اعتبار ویزا هرچند باری که می‌خواهند به این کشور سفر نمایند. هنگام درخواست ویزا لازم نیست نوع آن را مشخص نمایید. برای تمامی افرادی که درخواست ویزای کانادا را داشته باشند ویزای مولتی صادر می‌شود و ویزای سینگل فقط تحت بعضی شرایط خاص صادر خواهد شد. درخواست برای اخذ ویزای توریستی کانادا درصورتی‌که مدارک موردنیاز کافی نباشد و یا نتواند رضایت افسر مهاجرتی را جلب نماید ریجکت خواهد شد. در ادامه به‌تمامی اطلاعات موردنیاز در خصوص ویزای توریستی کانادا پرداخته شده است.

ویزا توریستی کانادا چیست؟

زمانی که فرد قصد دارد برای مدت کوتاه و کم‌تر از 6 ماه به کانادا سفر نماید باید درخواست ویزای اقامت موقت می‌دهد. این ویزا برحسب دلیل ورود به کشور کانادا شامل زیرمجموعه‌هایی می‌شود که ویزای توریستی یکی از آن‌هاست.

ویزای توریستی کانادا یک ویزای اقامت موقت است که به دارنده آن اجازه می‌دهد تا برای دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده به کانادا سفر نماید:

  • گردشگری و یا گذراندن تعطیلات
  • دیدار با اعضای خانواده

ویزای توریستی کانادا اجازه می‌دهد به مرزهای ورودی این کشور رفته و برای ورود به آن مجوز بگیرید. افسران مرزبانی باتوجه‌به مدارک و موقعیت شما اجازه ورود یا منع ورود را صادر خواهند کرد.

درصورتی‌که برای شما ویزای توریستی صادر شود و افسر مرزبانی به این نتیجه برسد که شما هیچ‌گونه اهداف مجرمانه‌ای نخواهید داشت به شما اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داد و شما می‌توانید تعطیلات خود را در این کشور آغاز نمایید.

چه کسانی باید برای ویزای توریستی کانادا اقدام نمایند؟

بیشتر مسافران برای ورود به کانادا به ویزای توریستی احتیاج دارند اما شهروندان برخی از کشورها برای ورود به این کشور تنها به یک مجوز الکترونیکی سفر نیاز خواهند داشت و برخی دیگر نیز بدون نیاز به ویزا و فقط با داشتن پاسپورت می‌توانند به کانادا وارد شوند.

معیارهای موردنیاز برای گرفتن ویزای کانادا

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا متقاضی باید برخی شرایط و معیارها را دارا باشد. این معیارها مشخص‌کننده این است که آیا فرد می‌تواند ویزای توریستی کانادا را دریافت نماید یا خیر.

  • متقاضی باید ثابت کند که می‌تواند در طول مدت اقامت در کانادا خود و اعضای خانواده را از لحاظ مالی حمایت نماید.
  • متقاضی نباید باهدف پیداکردن کار یا شروع کار جدید وارد کانادا شود.
  • متقاضی نباید هیچ‌گونه سو سابقه‌ای داشته و باید به‌تمامی قانون‌های کانادا پایبند باشد.
  • متقاضیانی که می‌خواهند در طول اقامت در کانادا نزد افراد خانواده یا دوستان خود بمانند باید از سوی آن‌ها یک دعوت‌نامه داشته باشند.
  • شهروندان برخی از کشورها نیاز به گرفتن ویزای اقامت موقت خواهند داشت.
  • برخی از متقاضیان بسته به شرایطشان نیاز به داشتن برخی معیارهای دیگر نیز هستند.

در برخی موارد زنان باردار می‌توانند از طریق ویزای تولد فرزند در کانادا به این کشور وارد شوند. این ویزا یک ویزای اقامت موقت ساده است. مراحل و شرایط اخذ این ویزا هیچ تفاوتی با دیگر ویزاها نخواهد داشت و تنها تفاوت در این است که زن می‌خواهد و یا ممکن است که فرزند خود را در کانادا به دنیا آورد. این ویزا به‌صورت موقت و معمولا به مدت 6  ماه صادر می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

در ادامه لیست مدارکی که برای دریافت ویزای توریستی کانادا به آن‌ها نیاز است ذکر شده است:

  • فرم درخواست ویزای توریستی کانادا
  • صورت‌حساب بانکی یا دیگر منابع مالی که ثابت می‌کند شما تمکن مالی برای سفر به کانادا را دارا هستید.
  • برنامه سفر درصورتی‌که بلیط خود را رزرو کرده اید یا شرحی از برنامه سفر شما در کانادا.
  • دعوت‌نامه رسمی کانادا درصورتی‌که قصد دیدار دوستان یا اعضای خانواده خود را دارید.
  • اثبات خویشاوندی درصورتی‌که قصد دیدار خانواده خود را دارید.
  • وضعیت مهاجرتی خانواده یا دوستانی که قصد ملاقات آن‌ها را دارید.
  • صورت‌حساب بانکی یا مالی خانواده یا دوستانی که قصد دیدار آن‌ها را دارید.
  • یک اظهارنامه از سوی شما به دولت کانادا که در آن به دلایلی که باید به شما ویزا توریستی بدهند اشاره شده است.
  • دو قطعه عکس باتوجه‌به شرایط موردنیاز کانادا
  • رزومه یا مدارکی که بیانگر وضعیت شغلی یا تحصیلی شما می‌باشد، به همراه یک نامه از سوی کارفرما که نشان‌دهنده تعهدات کاری شماست و ثابت می‌کند که به کشور خود باز می‌گردید.
  • مدارکی که ثابت می‌کند اقامت شما در کانادا موقتی است و بعد از تمام شدن سفر به کشور خود بازمی‌گردید. مدارکی مانند اجاره‌نامه، سند ملکی و …
  • مدارکی که ثابت می‌کند شما به دنبال کارکردن یا تحصیل در کانادا نیستید.
  • اسناد دادگاهی که ثابت می‌کند شما هیچ‌گونه سو سابقه ندارید.

فرم‌های موردنیاز برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

چگونه برای گرفتن ویزای توریستی کانادا درخواست نماییم؟

برای درخواست ویزای توریستی کانادا شما به‌عنوان متقاضی باید فرم‌های موردنیاز را پرکرده و برخی مراحل را طی نمایید. مراحل گرفتن ویزای کانادا به شرح زیر می‌باشد:

  • اثبات این که شما برای گرفتن ویزای توریستی کانادا واجد شرایط هستید.
  • تکمیل مدارک موردنیاز برای گرفتن ویزای توریستی کانادا
  • ثبت فرم درخواست ویزای توریستی کانادا
  • انتظار برای بررسی مدارک و پاسخ به دیگر اطلاعات موردنیاز
  • ارسال پاسپورت برای دریافت مهر ویزا

هزینه فرم درخواست ویزای کانادا برای هر فرد 100 دلار کانادا می‌باشد. درصورتی‌که نیاز به ثبت اطلاعات بیومتریک داشته باشید مبلغ 85 دلار به هزینه فرم اضافه خواهد شد. به‌علاوه شما باید برای مراحل صدور پاسپورت نیز حدود 45 دلار کانادا هزینه بپردازید.

مراحل صدور ویزای توریستی کانادا چیزی بین 8 تا 40 روز زمان می‌برد. اما زمان موردنیاز برای صدور ویزا بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت خواهد بود. به همین دلیل شما باید برای بررسی و صدور ویزا حدوداً 1 ماه منتظر بمانید.

کنسولگری کانادا با بررسی شرایط هر فرد مدت‌زمان اعتبار ویزا را مشخص می‌نماید. در برخی موارد ویزای فرد فقط تا زمان اتمام سفر وی اعتبار دارد  و در برخی موارد ویزا تا پایان اعتبار پاسپورت اعتبار خواهد داشت. تمامی این مراحل به این بستگی دارد که مأموران کنسولگری برگشت شما به کشور خود را باور کنند یا خیر. شما می‌توانید از طریق کارکردن یا کسب مشاوره از مؤسسات و سازمان‌های معتبر ویزای تضمینی کانادا را دریافت نمایید تا هزینه و زمانی دوباره را صرف درخواست ویزای کانادا نکنید.

علی‌رغم این که ویزای توریستی کانادا شما چقدر اعتبار دارد، نمی‌توانید بعد از هر بار ورود به کانادا بیشتر از 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. به همین دلیل بعد از 6 ماه باید به کشور خود بازگشته، مدتی در آنجا بمانید و سپس دوباره برای 6 ماه به کانادا بازگردید.

با داشتن ویزای توریستی کانادا می‌توانید در صورت داشتن منابع مالی کافی به مدت 6 ماه در سرتاسر این کشور سفر کنید اما نمی‌توانید از این طریق مدارک کانادایی دریافت کنید یا به‌صورت دائم در این کشور اقامت نمایید. همچنین شما قادر به کارکردن و تحصیل، دریافت خدمات پزشکی و دیگر مزایای دولتی نخواهید بود.

افراد خانواده شما مانند همسر و فرزندان کوچک می‌تواند با یک ویزای توریستی همراه شما به کانادا سفر کنند اما برای هر عضو باید درخواست جدا و هزینه جدا پرداخت شود. تمامی افراد خانواده باید در یک‌زمان به‌صورت آنلاین و یا در مراکز درخواست ویزا درخواست خود را ارائه دهند تا پرونده آن‌ها به‌صورت یک خانواده بررسی شود.

دلایل رد شدن ویزای کانادا

زمانی که افسر مهاجرتی برای درخواست ویزا تصمیم می‌گیرد بر اساس قانون باید دلایل مربوط به آن تصمیم را ارائه دهد. می‌توانید برای دریافت اطلاعات مربوط به دلایل رد شدن درخواست ویزای خود درخواست بدهید. با داشتن یادداشت‌های GCMS می‌توانید در زمان درخواست جدید مواردی را که در گذشته باعث رد شدن ویزای شما بر طرف نموده و شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهید.

دلایل متفاوتی برای ریجکت ویزای توریستی کانادا یا دیگر انواع ویزاهای کانادا وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ارائه مدارک کافی و دقیق
  • عدم اثبات داشتن منابع مالی کافی برای برآورده کردن هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا
  • نداشتن استانداردهای امنیتی لازم مانند داشتن سابقه کیفری متقاضی.
  • نداشتن شرایط جسمی و سلامت موردنیاز
  • مطمئن نبودن افسر مسئول صدور ویزا در خصوص هدف فرد از سفر و درخواست وی.

ممکن است دلایل دیگری نیز برای رد شدن ویزای توریستی کانادا وجود داشته باشد اما در اکثر موارد ویزا به دلایلی که ذکر شد رد می‌شوند. در صورت رد شدن ویزا شما می‌توانید به آن اعتراض زده یا مجدداً برای درخواست ویزا اقدام نمایید. در خصوص اعتراض نباید توقع داشته باشید که افسر صدور ویزا یا مأموران سفارت خانه اعتراض را قبول که و برای شما حتی ویزای اقامت موقت صادر نمایند. بهترین گزینه این است که با مدارک جدید دوباره برای گرفتن ویزا اقدام نمایید. در ادامه به برخی مراحلی که بعد از رد شدن ویزا باید انجام دهید پرداخته شده است.

در مواردی که درخواست ویزا به دلیل یک اشتباه در برگه درخواست رد می‌شود می‌توان با اصلاح آن اشتباه و درخواست مجدد آن را رفع نمود. همیشه اطلاعات موردنیاز چک کرده و اطلاعات اضافی موردنیاز را در اختیار سفارت قرار دهید. شما باید دلیل خوبی برای ارائه نکردن این اطلاعات جدید در زمان اولیه ثبت درخواست داشته باشید.

اعتراض را در نظر داشته باشید.

در برخی موارد می‌توان از حق اعتراض به رد شدن ویزای کانادا از طریق دادگاه فدرال کانادا یا دادگاه مهاجرت استفاده نمود. اما در نظر داشته باشید که این اعتراض فقط در طول یک دوره زمانی مشخص اعتبار دارد و باید سریعاً انجام شود. در صورت انجام اعتراض بهتر است برای بالابردن شانس دریافت ویزا از یک وکیل مهاجرتی یا از کارشناسان یک آژانس‌‌های مسافرتی مانند آژانس آبرنگ سفر که در زمینه مهاجرت به کانادا تخصص دارند، کمک گرفته شود.

پروسه درخواست مجدد

بعد از رد شدن درخواست ویزای کانادا متقاضی باید برخی پروسه‌های خاص را که برای درخواست مجدد ویزا لازم است طی نماید. فرد متقاضی باید با تمامی این مراحل آشنا باشد و آن‌ها را به‌دقت دنبال کند تا از ایجاد اشتباه و رد شدن دوباره ویزا جلوگیری نماید. مراحلی که برای درخواست مجدد ویزا باید طی شود بسته به نوع ویزا متفاوت می‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *