جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

همه عاشق گلابی ترد و خوشمزه هستند، به خصوص در فصل تابستان. زیرا تسکینی است برای روزهای گرم تابستان. اما آیا در مورد فواید گلابی برای سلامت بدن خود چیزی شنیده اید؟ استفاده منظم گلابی می تواند بر سلامت کلی بدن شما تاثیر مثبت بگذارد. دلیل آن نیز محتوای غنی از فیبر آن می باشد. مردم گلابی را به دلیل طعم آبدار و شیرینش دوست دارند.

آنتی اکسیدان های موجود در گلابی ایمنی بدن را بالا می برد. و با بسیاری از بیماری ها مبارزه می کنند. گلابی همچنین سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی مفید هستند. خوردن هر روز یک گلابی به شما کمک می کند تا از تمام فواید آن بهره مند شوید. مصرف گلابی تازه بهترین مزیت را برای سلامتی شما دارند. این میوه با طراوت در سراسر جهان محبوب است و نام های مختلفی نیز دارد.

به خواندن ادامه دهید تا همه چیز درباره فواید گلابی را بدانید!

فواید گلابی برای سلامتی

17 بهترین مزیت گلابی را این جا بخوانید:

فواید گلابی؛ مبارزه با رادیکال های آزاد

وجود ویتامین C، ویتامین K و مس در گلابی با رادیکال های آزاد که به سلول های بدن ما آسیب می رسانند، مبارزه می کند.

جلوگیری از بیماری های قلبی

یکی از بهترین فایده های گلابی وجود فیبر است که خطر سکته را به حداقل می رساند و ما را از بیماری های قلبی دور می کند. مصرف روزانه غذاهای سرشار از فیبر مانند گلابی می تواند خطر سکته مغزی را تا 50 درصد کاهش دهد.

فواید گلابی؛ درمان سرطان

بر اساس این مطالعه، گلابی با مکانیسم های متعددی فعالیت های ضد جهش زایی و ضد سرطانی از خود نشان داده است. چند مطالعه دیگر نیز نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی مملو از میوه ها، مانند گلابی، تاثیر زیادی در مبارزه با برخی سرطان ها مانند ریه، معده و مثانه دارد.

کاهش خطر واکنش های آلرژیک

شواهد تجربی نشان می دهد که گلابی در مقایسه با سایر میوه ها شانس کمتری برای واکنش های آلرژیک در هنگام خوردن دارد. بنابراین یکی از معدود میوه هایی است که می توان به نوزادان داد. با این حال، این بدان معنا نیست که گلابی به هیچ وجه واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند. آلرژی به گلابی اتفاق می افتد اما نادر است. معمولا به این دلیل اتفاق می‌افتند که پروتئین‌های گلابی شبیه پروتئین‌های موجود در گَرده، به ‌ویژه گرده غان است. اگر تب یونجه دارید و به گرده غان حساسیت دارید، ممکن است علائم آلرژی به گلابی را نیز تجربه کنید.

کنترل سطح قند خون

طبق یک مطالعه، غذاهای سرشار از آنتوسیانین، مانند گلابی، می توانند به کاهش بروز دیابت نوع 2 کمک کنند. گلابی با وجود این که کمی شیرین است، با شاخص گلیسیرین پایین و محتوای فیبر بالا، به کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت کمک می کند.

فواید گلابی؛ تقویت سیستم ایمنی بدن

محتوای بالای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و مس به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری های مختلف کمک می کند.

جلوگیری از پوکی استخوان

مشکلات سلامت استخوانی این روزها بسیار شایع است. بنابراین برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان، حفظ pH بدن و مصرف روزانه مقدار توصیه شده کلسیم بسیار مهم است. PH بدن را می توان از طریق رژیم غذایی با مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات حفظ کرد. گلابی غنی از بور می تواند به جذب آسان کلسیم مصرفی کمک کند.

سطوح انرژی را افزایش می دهد

محتوای بالای گلوکز موجود در گلابی می تواند در زمان احساس ضعف به شما انرژی فوری بدهد. خیلی سریع جذب بدن شده و به انرژی تبدیل می شود.

فواید گلابی؛ گوارش

یک گلابی متوسط ​​حاوی حدود 20 تا 25 درصد فیبر مورد نیاز روزانه است. از آن جایی که فیبر آن نامحلول است، به راحتی در روده بزرگ حرکت می کند و از پولیپ روده بزرگ جلوگیری می کند. محتوای بالای فیبر به بهبود هضم کمک می کند.

بارداری

اسید فولیک برای یک زن باردار بسیار مهم است تا کودک را از نقایص مادرزادی در امان نگه دارد. به همین دلیل اسید فولیک موجود در گلابی می تواند در این امر به شما کمک کند. توصیه می شود تا از آن به طور منظم در دوران بارداری مصرف شود.

برای کودکان از شیر گرفته

برای بچه هایی که از شیر گرفته می شوند همیشه خوراندن گلابی توصیه می شود. زیرا ضد حساسیت است و اسید کمی دارد. بنابراین هیچ مشکل مربوط به هضم ایجاد نمی کند. این میوه گلابی را می توان پوست گرفته، حرارت داد و سپس پوره کرد. می توانید با پوست آن را نیز به کودک بدهید اما مواظب باشید زیاد سفت نباشد.  گلابی را نباید به کودکانی که اسهال هستند داد.

جلوگیری از کیسه صفرا، کولیت، آرتریت، نقرس

گلابی در صورت مصرف منظم به پیشگیری از مشکلات کیسه صفرا، کولیت، آرتریت و نقرس کمک می کند.

فواید گلابی؛ فشار خون

گلوتاتیون ضد سرطان و آنتی اکسیدان های موجود در گلابی به کنترل فشار خون کمک می کنند.

تب

گلابی با اثرات خنک کنندگی خود به بهبود راحت پایین آوردن تب کمک می کند.

التهاب

گلابی دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب آرتریت و سایر مشکلات از این قبیل کمک می کند.

تنگی نفس

در طول تابستان تنگی نفس به دلیل گرما در کودکان و بزرگسالان بسیار شایع است. بنابراین مصرف گلابی در آن روزهای گرم توصیه می شود.

مشکلات گلو

گلابی از مشکلات گلو در تابستان جلوگیری می کند. پس خوب است روزی یک گلابی مصرف شود یا یک لیوان آب آن را بنوشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان