جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

فواید هل سبز؛ 23 مزیت شگفت انگیز هل برای پوست، مو و سلامتی

فواید هل سبز مضرات هل برای زنان
خواندن 10 دقیقه
0
(0)

هل یک چاشنی و طعم دهنده همیشگی معمولی در بسیاری از غذاهای مختلف در سراسر جهان است. نه تنها غذا بلکه در خیلی از موارد دیگر نیز کاربرد دارد. از فواید هل سبز می توان به بهبود و تقویت سلامت گوارش تا مزایای آن برای سلامت مو ها اشاره کرد. بنابراین اگر می خواهید در مورد خواص شگفت انگیز هِل بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

انواع هِل؟

دو نوع اصلی هل؛ هل سبز و هل سیاه.

فواید هل سبز برای سلامتی چیست؟

هل به تقویت سلامت گوارش کمک می کند و از برخی بیماری های جدی مانند سرطان جلوگیری می کند. همچنین برای درمان دیابت موثر است و به شما در مقابله با افسردگی کمک می کند. می ‌توانید به راحتی هل را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از مزایای شگفت‌انگیز آن بهره مند شوید.

تقویت سلامت دستگاه گوارش

بر اساس یک مطالعه در هند، هل را می توان در غذاها نه تنها برای طعم، بلکه برای تقویت سیستم هاضمه نیز استفاده کرد. این چاشنی و طعم دهنده عالی همچنین متابولیسم را با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی اش تحریک می کند. هل برای تحریک ترشح اسید صفراوی در معده، کمک بیشتر به هضم و متابولیسم چربی مناسب است. همچنین از سایر بیماری های گوارشی مانند رفلاکس اسید، سوزش سر دل، اسهال و غیره جلوگیری می کند.

فواید هل سبز؛ تقویت سلامت قلب

خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند سلامت قلب را تقویت کند. هل همچنین حاوی فیبر است، ماده مغذی که می تواند به کاهش سطح کلسترول و تقویت سلامت قلب کمک کند. هل می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد که برای قلب مفید است.

کمک به پیشگیری از سرطان

هل پتانسیل این را دارد که به عنوان یک درمان طبیعی سرطان استفاده شود. چندین مطالعه بر حیوانات نشان داده که از هل می توان برای پیشگیری، به تاخیر انداختن و حتی درمان سرطان استفاده کرد. طبق یک مطالعه در عربستان سعودی، تجویز پودر هل سبب کاهش بروز تومورها شده است. هل همچنین التهاب عمومی بدن را کاهش می دهد، که در این صورت رشد سلول های سرطانی نیز مهار شده و سبب مرگ آن ها می شود. نتیجه یک تحقیق دیگر نشان می دهد که هل دارای پتانسیل درمان سرطان شکم است.

هل خاصیت ادرارآور دارد

هل خاصیت ادرارآوری دارد که می تواند برای فشار خون بالا، نارسایی قلبی و صرع مفید باشد. این خواص دیورتیک هل به سم زدایی بدن نیز کمک می کند.

مبارزه با افسردگی

بر اساس یک گزارش، هل در واقع می تواند به افراد در مقابله با افسردگی کمک کند. کافی است چند دانه هل را پودر کرده و همراه با چای روزانه خود در آب بجوشانید. برای گرفتن نتیجه ای بهتر، از این دم کرده چای به طور منظم مصرف کنید.

فواید هل سبز؛ مبارزه با آسم  

هل در مبارزه با علائم آسم مانند خس خس سینه، سرفه، تنگی نفس و سفتی در قفسه سینه نقش دارد. این ادویه با افزایش گردش خون در ریه ها تنفس را آسان تر می کند. همچنین با تسکین غشاهای مخاطی با التهاب مرتبط مبارزه می کند. در گزارشی دیگر آمده که هل سبز را می توان برای درمان آسم، برونشیت و بسیاری از مشکلات تنفسی دیگر استفاده کرد.

کمک به درمان دیابت

هل غنی از منگنز است، ماده معدنی که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

بهبود و تقویت سلامت دهان

هل دارای خواص ضد باکتریای است که سلامت دهان را بهبود می بخشد. هل می تواند در برابر پاتوژن های دهان مانند استرپتوکوک موتانس خوب عمل کند. طعم تند هل حتی جریان بزاق را تحریک می کند و این می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کمک کند. از طرفی هل می تواند در درمان بوی بد دهان موثر باشد. به خصوص هنگامی که مخلوطی از ادویه جات، از جمله دانه های بادیان، هل و رازیانه را مصرف می کنید، بوی بد دهان از بین خواهد رفت.

افزایش اشتها در افراد

مطالعه ای در لهستان بر استفاده از هل برای درمان کمبود اشتها تاکید دارد. حتی از روغن هل می توان به عنوان محرک اشتها استفاده کرد. هل همچنین می تواند به درمان هیستوپلاسموز کمک کند، بیماری که یکی از علائم آن کمبود اشتها می باشد.

کاهش سطح فشار خون بالا

از هل برای کاهش فشار خون استفاده کنید. بر اساس یک مطالعه در هند، هل به طور موثر فشار خون را کاهش می دهد. می ‌توانید به سادگی هل را در سوپ ‌ها و خورش ‌ها یا حتی غذاهای پخته ‌شده ‌تان بگنجانید تا سطح فشار خون تان کنترل شود.

بهبود و تقویت سلامت جنسی

هل یک آفرودیزیک است. سرشار از ترکیبی به نام سینئول می باشد و فقط کمی پودر هل می تواند محرک های عصبی را آزاد کند و به احساسات شما دامن بزند. برخی گزارش ها می گویند که هل می تواند ناتوانی جنسی را نیز درمان کند. اما در این زمینه تحقیقات بیشتری لازم است.

درمان سکسکه

هل دارای خواص شل کنندگی عضلات است که می تواند به تسکین سکسکه کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری پودر هل را به آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه دم بکشد. سپس صاف کرده و به آرامی بنوشید.

فواید هل سبز؛ درمان گلودرد

مخلوط هل، دارچین و فلفل سیاه می تواند برای درمان گلودرد معجزه کند. در حالی که هل گلودرد را تسکین می دهد و تحریک آن را کاهش می دهد، دارچین خاصیت ضد باکتریایی دارد. فلفل سیاه فراهمی زیستی این دو ماده را بهبود می بخشد. می توانید از هرکدام 1 گرم پودر هل و دارچین، 125 میلی گرم فلفل سیاه به همراه 1 قاشق چایخوری عسل میل کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و روزی سه بار مصرف کنید.

هل همچنین سبب کاهش حالت تهوع و جلوگیری از استفراغ می شود.

جلوگیری از لخته شدن خون

هر چند برای اثبات چنین ادعایی به تحقیقات بیشتری نیاز است اما باید گفت هل حاوی اجزای مختلفی است که لخته های خون را درمان می کند.

فواید آن برای پوست چیست؟

فواید هل برای پوست را می توان به خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی آن نسبت داد. این ادویه به درمان حساسیت های پوستی کمک می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشد. همچنین می توان از آن به عنوان ابزاری برای پاکسازی پوست استفاده کرد.

بهبود رنگ صورت

یکی از فواید هل این است که می تواند پوستی روشن به شما بدهد. اسانس هل به از بین بردن لکه ها کمک می کند و در نتیجه چهره ای درخشان تر به شما می بخشد. می توانید محصولات مراقبت از پوست حاوی هل یا اسانس آن را خریداری کنید. یا این که می توانید به سادگی پودر هل را با عسل مخلوط کرده و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

فواید هل سبز؛ بهبود گردش خون

هل حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید. گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد. همچنین، لایه‌های بسیاری از مواد مغذی گیاهی موجود در این ادویه می ‌تواند گردش خون را بهبود بخشد، که همیشه در بهبودی سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کند.

درمان آلرژی های پوستی

هل به خصوص نوع سیاه آن دارای خواص ضد باکتریایی است. استفاده از ماسک هل و عسل (مخلوطی از پودر هل و عسل) در ناحیه آسیب دیده می تواند تسکین دهنده فوق العاده ای باشد.

استفاده از عطر هل در لوازم آرایشی

هل اغلب در لوازم آرایشی برای پخش عطر استفاده می شود. به دلیل بوی تند و شیرین متمایزش، روغن هل در عطرها، صابون ها، شوینده های بدن، پودرها و سایر لوازم آرایشی استفاده می شود. عطرهای سبک شرقی و سایر محصولات معطر اغلب از هل به عنوان یک ماده در کنار سایر اسانس ها استفاده می کنند.

مزایای درمانی هل برای پوست

هل را می توان در محصولات مراقبت از پوست برای خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی برای آرام کردن و تسکین پوست به دلیل اثرات درمانی آن استفاده کرد. وقتی به عطر اضافه شود، می تواند حواس شما را تحریک کند. در صابون های صورت از هل برای ایجاد حس گرما به پوست استفاده می شود.

هل به عنوان بالم لب

اسانس هل اغلب به لوازم آرایشی که روی لب ها استفاده می شود (مانند بالم لب) اضافه می شود. تا روغنی با کیفیت عالی تولید شود و لب ها را درمان کند. می توانید به سادگی این روغن را قبل از رفتن به رختخواب روی پوست لب خود بمالید و صبح آن را بشویید.

کمک به داشتن پوستی شفاف

در کنار هل سبز، هل سیاه به دفع سمومی که می تواند به پوست شما آسیب برساند، کمک می کند. جویدن مقداری هل سیاه بدن شما را سم زدایی می کند و در نتیجه پوست شفاف تری برای شما به ارمغان می آورد.

آیا هل فوایدی برای مو نیز دارد؟

هل می تواند به بهبود رشد مو و درمان برخی از مشکلات پوست سر کمک کند.

فواید هل سبز؛ تغذیه پوست سر  

خواص آنتی اکسیدانی هل و به خصوص نوع سیاه آن، پوست سر شما را تغذیه کرده و سلامت آن را تقویت می کند. این ادویه همچنین فولیکول های مو را تغذیه کرده و استحکام مو را افزایش می دهد. می توانید موهای خود را با آب هل بشویید (پودر را با آب مخلوط کرده و قبل از شامپو استفاده کنید) تا به نتیجه دلخواه برسید. خواص ضد باکتریایی این ادویه در صورت وجود عفونت های پوست سر، آن را درمان می کند.

تقویت سلامت مو

هل یک هدیه است. بهبود سلامت پوست سر اغلب به معنای قوی تر و زیباتر شدن موهای سر است. این ادویه ریشه موهای شما را تقویت می کند و به موهای شما درخشندگی می بخشد.

آیا هل عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی هل در زمان بارداری و شیردهی

اگرچه مصرف هل در مقادیر طبیعی بی خطر است، اما مصرف آن به عنوان دارو ممکن است عوارض نامطلوبی به خصوص در زمان بارداری یا شیردهی داشته باشد. بنابراین محتاط باشید و آن را فقط در مقادیر غذایی مناسب مصرف کنید. یا به طور کلی از استفاده آن حتی در غذا نیز بپرهیزید.

کولیک سنگ کیسه صفرا

اگر سنگ کیسه صفرا دارید، از مصرف هل خود داری کنید. دانه هل به عنوان محرک کولیک سنگ کیسه صفرا عمل می کند.

فواید هل سبز؛ باید گفت

هل ادویه ای است که به خاطر طعم و خواص دارویی اش شناخته می شود. خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی هل به طرق مختلف برای سلامتی بدن مفید است. مصرف هل ممکن است سلامت گوارش را تقویت کند. همچنین سلامت قلب را تقویت کند، در برابر سلول های سرطانی و افسردگی مبارزه کند، فشار خون را کاهش دهد و به درمان دیابت تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این، ممکن است رنگ چهره را روشن تر کند، گردش خون را بهبود بخشد و عفونت های پوست سر را درمان کند. با این حال، مصرف بیش از حد این گیاه تند ممکن است عوارض جانبی مانند ایجاد سنگ کیسه صفرا داشته باشد. بنابراین در صورت بروز این بیماری ها باید مصرف هل را محدود کنید و در مواقع اضطراری با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

لینک های مرتبط

میکروب معده یا هلیکوباکتر پیلوری چیست+درمان خانگی میکروب معده در خانه

فواید راه رفتن با پای برهنه: ۶ مزیت و خطر پا برهنه راه رفتن برای سلامتی بدن

از محصولات لبنی تا قهوه: ۶ غذای قدرتمند که سطح دوپامین را افزایش می دهد

طرز تهیه سوپ ماهلوتای ترکیه ای، یک سوپ مقوی و رژیمی

فواید چای سفید؛ از سلامت قلب تا استفاده در محصولات آرایشی و زیبایی

۵ چای تقویت کننده قوای جنسی + روش های درمان طبیعی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان