فواید راه رفتن با پای برهنه: 6 مزیت و خطر پا برهنه راه رفتن برای سلامتی بدن

توسطپناه امینی

مرداد ۲۳, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۲۳, ۱۴۰۱
فواید راه رفتن با پای برهنه

فواید راه رفتن با پای برهنه: بسیاری از ما با پای برهنه در خانه راه می رویم. اما ممکن است برای برخی به دلایلی این کار دشوار باشد. با این حال، آیا از فواید راه رفتن با پای برهنه برای سلامت بدن خود خبر داشتید؟ این عمل می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن داشته باشد. در حالی که همه ما در کودکی با پای برهنه راه می‌رفتیم، احتمالا با بزرگ شدن به انواع مختلف کفش ‌ها عادت کرده‌ایم. شاید حالا وقت آن است که عادت فراموش شده را دوباره به یاد بیاوریم. در این جا، ما در مورد مزایای راه رفتن با پای برهنه نوشته ایم. به خواندن ادامه دهید.

فواید راه رفتن با پای برهنه برای سلامتی چیست؟

راه رفتن با پای برهنه روی زمین، تماس شما است با بدن. این کار الکترون های زمین را به بدن شما منتقل می کند و اثرات درمانی زیادی به وجود می آورد. این ها شامل کاهش التهاب، استرس، درد و بهبود خلق و خو و خواب است.

کمک به مبارزه با التهاب در بدن

گراندینگ (نام دیگری برای تماس مستقیم پوست با سطح زمین) برای ایجاد تفاوت های قابل اندازه گیری در سیتوکین ها، ترکیبات دخیل در فرآیند التهابی، شناخته شده است. جالب این جاست که این اثر را می توان به الکترون های زمین نسبت داد. تماس پوست با سطح زمین سبب تسهیل انتشار الکترون ها از زمین به بدن انسان می شود. این الکترون ها از طریق نقاط خاص طب سوزنی و غشاهای مخاطی (که دقیقا در زیر پوست قرار دارند) وارد بدن می شوند.

آنتی اکسیدان های بدن ما از الکترون ها ساخته شده اند که به خنثی کردن رادیکال های آزاد و در نهایت مبارزه با التهاب کمک می کنند.

فواید راه رفتن با پای برهنه؛ تقویت سلامت قلب و عروق

مطالعات مختلف به تاثیرات فیزیولوژیکی راه رفتن با پای برهنه روی (زمین) در بهبود سلامت قلب و عروق اشاره دارد. پای برهته راه رفتن همچنین سبب کاهش سطح ویسکوزیته خون می شود، اثری که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک اثرات مفید راه رفتن با پای برهنه بر سلامت قلب و عروق نیاز است.

سبب تسکین اضطراب می شود

وقتی پای برهنه راه می روید، می توانید اضطراب را از بین ببرید. روی زمین راه رفتن یا روی زمین خوابیدن با کاهش سطح اضطراب مرتبط است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انتقال الکترون ها بحثی کلید است. بدن قادر به جذب و اهدای الکترون به مناطقی است که نیاز به حمایت ایمنی دارند. گزارش‌ها حاکی از آن است که قطع ارتباط با زمین می‌تواند یکی از دلایل مهم افزایش بیماری ‌های مرتبط با التهاب باشد که همه آن با سیستم ایمنی ضعیف مرتبط است. راه رفتن با پای برهنه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

زیرا کمبود الکترون های کافی در بدن می تواند میتوکندری ها (ساختارهایی در سلول های بدن که مسئول تولید انرژی هستند) را تضعیف کند. و در نهایت منجر به خستگی مزمن و سایر مسائل دیگر می شود. حتی یک آسیب جزئی می تواند به یک مشکل سلامتی طولانی مدت تبدیل شود.

کمک به درمان درد های مزمن

ارتباط و اثرات زمین می تواند سطح درد را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که راه رفتن با پای برهنه با تغییر تعداد نوتروفیل ها و لنفوسیت های در گردش، درد را کاهش می دهد. همچنین عوامل مختلف دیگری را که با التهاب مرتبط هستند، تعدیل می کند. از طرفی روی زمین خوابیدن منجر به رفع سریع التهاب مزمن و دردناک می شود. حتی می تواند از علائم التهاب به دنبال گرما، تورم و درد جلوگیری کند.

با این حال، اگر آسیب جدی دیده اید، پیاده روی (به خصوص راه رفتن با پای برهنه) توصیه نمی شود.

فواید راه رفتن با پای برهنه؛ کمک به خواب بهتر

راه رفتن با پای برهنه نیز می تواند باعث خواب بهتر شود. الکترون های زمین در بدن شما پخش می شوند و سبب تغییرات مفید روانی و روحی متعددی می شوند، از جمله افزایش خواب بهتر و عمیق. روی زمین خوابیدن همچنین به عادی سازی ریتم های بیولوژیکی روز و شب کمک می کند. زیرا به شما کمک می کند آرام شوید و بهتر بخوابید.

تقویت بینایی

تحقیقات کمی برای اثبات این جنبه فایده پا برهنه راه رفتن وجود دارد. اما این اثر بیشتر مربوط به نقاط رفلکسی روی پا می باشد که به اعصاب بینایی متصل هستند.

آیا این تعجب آور نیست که چیزی به سادگی راه رفتن با پای برهنه می تواند زندگی شما تغییر دهد؟ با این حال، به عوارض جانبی یا خطر راه رفتن با پای پیاده نیز دقت کنید:

خطرات مرتبط با پابرهنه راه رفتن چیست؟

گاهی راه رفتن با پای برهنه نه تنها هیچ فایده ای برای شما ندارد، بلکه سبب آسیب به بدن شما نیز می شود و خطرناک است. وقتی عادت می کنید که با کفش راه بروید، با برهنه راه رفتن حتما مشکل خواهید داشت. اگر در فضای باز با برهنه راه بروید امکان بروز عفونت وجود دارد. بله، یکی از این خطرات عفونت است. برخی از مطالعات نشان می دهد که راه رفتن با پای برهنه می تواند منجر به بیماری پای دیابتی در افراد مستعد شود.

همچنین مهم است به تمیزی سطحی را که با پای برهنه روی آن راه می روید نیز دقت کنید. راه رفتن با پای برهنه روی سطحی خاک آلوده می تواند منجر به عفونت کرم قلاب دار شود. لاروها (کرم های نابالغ) موجود در خاک آلوده می توانند به پوست انسان نفوذ کنند.

همچنین باید از راه رفتن با پای برهنه در مناطقی که معمولا با عفونت های قارچی همراه است، خودداری کنید. این ها شامل استخرهای شنا، رختکن، سالن بدنسازی و ساحل می شوند.

چند راه وجود دارد که می توانید مطمئن شوید که می توانید با پای برهنه روی یک سطح راه بروید.

چگونه با پای برهنه راه برویم

مانند هر چیز دیگری، این نیز به زمان و صبر نیاز دارد. لطفا موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • آهسته شروع کنید، باید به پاها و مچ پاها زمان کافی برای سازگاری با محیط جدید بدهید. هر روز حدود 10 دقیقه با پای برهنه روی سطوح جدید راه بروید. همان طور که پاهای شما به راه رفتن عادت می کند، می توانید زمان و مسافت را نیز افزایش دهید.
  • در داخل خانه قدم بزنید. قبل از بیرون رفتن، می توانید راه رفتن با پای برهنه را در داخل خانه تمرین کنید. خانه شما مکان بسیار امن تری برای شروع راه رفتن با پای برهنه خواهد بود.
  • به یاد داشته باشید، این یک کار طاقت فرسا نیست. اگر هر نوع درد و ناراحتی را احساس کردید، پیاده روی را متوقف کنید. کمی استراحت کنید و فعالیت را از روز بعد با کمی دقت بیشتر از سر بگیرید.
  • تمرینات تعادل پا را انجام دهید. این تمرینات می توانند پاهای شما را بیشتر تقویت کنند و شما را برای راه رفتن در فضای باز با پای برهنه آماده تر کنند. شما می توانید این کارها را در داخل خانه خود انجام دهید. می توانید برای تقویت تعادل خود روی یک پا بایستید یا حتی پاهای خود را خم و راست کنید. و به این تمرین مداوم ادامه دهید.

راه رفتن با پای برهنه از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید است. شما را مستقیما به زمین وصل می کند و به کاهش التهاب، تسکین درد و حتی کمک به خواب بهتر کمک می کند. ایمنی و سلامت قلب و عروق را نیز تقویت می کند. در حالی که ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کنید، می توانید با قدم زدن آهسته شروع کنید و ریتم مناسب خود را پیدا کنید. با این حال، توجه داشته باشید که راه رفتن با پای برهنه ممکن خطر ابتلا به عفونت پای دیابتی و کرم قلابدار را نیز افزایش دهد. بنابراین، مطمئن شوید که در مناطق تمیز قدم می زنید و پس از آن اقدامات بهداشتی را رعایت می کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 33

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *