4 دلیل افزایش وزن زنان بعد از ازدواج

توسطفرشته فرهنگ

مرداد ۲۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۲۲, ۱۴۰۱ , ,
افزایش وزن زنان بعد ازدواج

بیشتر عروس ها برای جشن عروسی خود رژیم لاغری می گیرند. اما پس از آن ها با سازگاری با زندگی جدید و گروه جدیدی از افراد، تمایل زیادی به اضافه وزن دارند. به عنوان کسی که تازه ازدواج کرده، شاید از خود بپرسید علت افزایش وزن زنان بعد از ازدواج چیست؟! این جا به چند دلیل اشاره شده است:

افزایش وزن زنان بعد ازدواج

تغییر در عادات غذایی

قبل از ازدواج، بدن شما از نظر طعم، ادویه های استفاده شده و غیره به برخی از سبک آشپزی عادت کرده است. اما احتمالا برخی یا همه این عادات غذایی به میل شما یا همسرتان تغییر خواهد کرد. و شاید شما با انتخاب سبک آشپزی خاص خود دست به تغییرات زیادی بزنید. زیرا یکی از کارهایی که شما به عنوان یک زن متاهل شروع به انجام آن خواهید کرد، آشپزی برای خانواده جدیدتان خواهد بود.

بدن شما با تغییر الگوی گوارشی شما نسبت به تغییرات سبک و روش های آشپزی شما واکنش نشان می دهد. و اگر این ازدواج بین فرهنگی باشد، ممکن است مجبور شوید عادات غذایی خود را به طور کامل تغییر دهید.

بی خیال می شوید

قبل از عروسی، همیشه به ظاهر خود اهمیت می دهید تا همیشه زیبا و جذاب به نظر برسید. که شامل کنترل در غذا خوردن، ورزش و انتخاب رژیم غذایی خاص می شود. اما پس از عروسی و افزایش مسئولیت، سلامتی بدن تان دیگر اولویت شما نیست. بیشتر زنان بیشتر به دیگر مسائل توجه می کنند تا خودشان. رژیم آن ها جای خود را به پیاده روی های گاه و بیگاه می دهد. ساعت ورزشگاه با ساعت پخت و پز و چیزهای دیگر جایگزین می شود.

افزایش وزن زنان بعد ازدواج؛ تغییر در اولویت ها

پس از عروسی، اغلب مجبور خواهید بود که اولویت های خود را رها کنید. بر خلاف زمانی که مجرد بودید و به راحتی می توانستید هر کاری را که می خواهید انجام دهید، حالا احساس می کنید زمان کافی برای آن چه به آن علاقه دارید، نمانده. پس از ازدواج، خود شما آخرین اولویت شما خواهد بود. زیرا شروع می کنید به تغییر اولویت خود.

یا به این دلیل این که نمی خواهید غذا هدر برود، باقی مانده غذا را می خورید یا غذای مورد علاقه شوهرتان را می پزید. کارهای خانه، مدیریت بچه ها و غیره می تواند سبب شود که احساس خستگی کنید. و گاهی هوس غذاهای ناسالم به سرتان بزند و وزن تان بالا برود.

بیشتر اوقات بیرون غذا بخورید

بعد از عروسی، شما بیشتر فرصت دارید تا با همسرتان بیرون بروید. اغلب اوقات، هر آخر هفته و گاهی اوقات، در طول هفته. همچنین مهمانی های متعددی برای آشنایی با دوستان خانوادگی، اقوام و خانواده همسرتان سبب می شود آن طور که باید به برنامه غذایی خود دقت نکنید.

با مهمانی ‌هایی که این جا و آن جا شرکت می‌کنید، یکی از وعده‌های غذایی شما حتما بیرون از خانه سرو می شود. که اغلب حاوی مواد مغذی نبوده و سرشار از کالری است. با گذشت زمان، همه این ها به زودی بر روی اضافه شدن وزن شما تاثیر می گذارد.

حتما به این نکات دقت کنید و با یک راه حل مناسب مواظب سلامتی بدن خود و حفظ وزن بدن باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *