جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1.5
(2)

هر چند بسیاری ها پای مرغ دوست ندارند اما باید گفت این غذای لذیذ در کنار این که خوشمزه است خیلی هم مفید است. برای کسانی که از بازار مرغ می خرند، پای مرغ را دور نریزید، می توانید غذاهای مختلفی مانند سوپ پنجه مرغ یا پای مرغ سوخاری درست کنید و ویتامین بیشتری به غذای خود اضافه کنید. پای مرغ به دلیل محتوای بالای کلاژن اش شناخته شده است. در این مطلب تمام آنچه را که باید در مورد پای مرغ بدانید، از جمله فواید و عوارض خوردن پای مرغ آورده شده است.

فواید و عوارض خوردن پای مرغ

پای مرغ بیشتر از بافت همبند – پوست، غضروف، تاندون ها و استخوان ها تشکیل شده است. با این حال، پای مرغ غذایی مغذی با مقدار مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی است. حدود 70 درصد از محتوای کل پروتئین پای مرغ کلاژن است، یک پروتئین ساختاری که شکل، قدرت و مقاومت را برای پوست، تاندون‌ ها، ماهیچه‌ ها، استخوان ‌ها و رباط ‌ها فراهم می‌کند.

پای مرغ همچنین منبع خوبی از فولات (ویتامین B9) است که بر سنتز DNA تاثیر می گذارد. از طرفی به جلوگیری از ناهنجاری های هنگام تولد کمک می کند. محتوای چربی اش بیشتر از پوست آن است که معمولا هنگام پخت و پز برداشته می شود. با این حال، پای مرغ اغلب سرخ شده یا با سس سرو می شود، که محتوای کربوهیدرات، چربی و کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

فواید خوردن پای مرغ

کمک به جلوگیری از تحلیل استخوان ها

پای مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسیم است که از شکنندگی و ضعیف شدن استخوان ها و ناخن های شما جلوگیری می کند. علاوه بر این، پای مرغ منبع عالی کندرویتین و گلوکزامین است که درد و التهاب مفاصل را کاهش می دهد.

مصرف کلاژن به بهبود تشکیل و تراکم استخوان ها در زنان یائسه کمک می کند. زنانی که مکمل کلاژن مصرف می کنند به طور قابل توجهی کمتر از زنان دیگر تراکم مواد معدنی استخوان خود را از دست می دهند. محققان بر این باورند که کلاژن سبب ایجاد چنین اثرات در بدن می شود زیرا جزء اصلی توده استخوانی می باشد.

ناخن های سالم

یکی دیگر از مزایای سلامتی پای مرغ، فایده آن برای سلامت ناخن ها است. برای حفظ سلامت و ساختار ناخن‌ها، به کلاژن نیاز داریم تا ناخن‌ ها و مو و پوست تغذیه شود. پس با مصرف پای مرغ می توان پوستی سالم و ناخن هایی زیبا و سالم داشت. حفظ سلامت ناخن‌ ها تنها با استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی امکان پذیر نیست، بلکه مصرف بیشتر مواد غذایی مغذی به سلامت آن کمک می کند.

سایر فواید خوردن پای مرغ عبارتند از:

  • مفید برای رژیم غذایی روزانه
  • درمان آرتریت
  • مفید برای رشد کودک
  • افزایش هوش مغزی
  • مفید برای کنترل ضربان قلب

پای مرغ چه فواید دیگری دارد؟

فواید بالقوه پای مرغ برای سلامتی بدن تا حد زیادی به محتوای بالای کلاژن آن بستگی دارد.

سلامت پوست

شواهد تجربی حاکی از آن است که مصرف کلاژن هیدراتاسیون، زبری، کشش و تراکم پوست را بهبود می بخشد. مصرف منظم کلاژن به طور قابل توجهی سلولیت و مواج شدن پوست را کاهش می دهد. علاوه بر این مصرف به بهبود زخم و جلوگیری از پیری پوست کمک می کند. از طرفی کلاژن هیدراتاسیون پوست را افزایش داده و به کاهش چین و چروک ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش B (UVB) کمک می کند. نوعی اشعه ماوراء بنفش که سبب آفتاب‌ سوختگی می‌شود.

کلاژن با افزایش سطح اسید هیالورونیک، یک مولکول نگهدارنده آب که به جلوگیری از پیری پوست کمک می کند، فعالیت می کند.

کمک به کاهش درد مفاصل

کلاژن موجود در پای مرغ درد مفاصل را تسکین می دهد. تحقیقات نشان می دهد که کلاژن ممکن است بازسازی بافت را برای کاهش علائم آرتروز تحریک کند. این نوع آرتریت سبب ساییدگی یا شکستن غضروف می شود و به استخوان ها اجازه می دهد روی یکدیگر ساییده شوند و سبب درد، تورم و مشکل در حرکت می شود. مطالعه ای 3 ماهه روی 191 فرد مبتلا به استئوآرتریت زانو نشان داد که دوز روزانه کلاژن مشتق شده از غضروف مرغ به طور قابل توجهی به کاهش درد، سفتی و اختلال عملکرد فیزیکی کمک می کند. کسانی که روزانه 5 گرم کلاژن مصرف می کنند، بهبود قابل توجهی در شدت درد در طول فعالیت ورزشی تجربه کرده اند که نیاز به درمان پزشکی نداشته است.

مزایای دیگر

به کنترل قند خون کمک می کند. پروتئین پای مرغ با تحریک پپتید 1 شبه گلوکاگون (GLP-1)، هورمونی که تولید انسولین را فعال می‌کند، به بهبود سطح قند خون کمک می کند. سبب سلامت قلب می شود. کلاژن در کنار الاستین جزء حیاتی شریان ها و سیاه رنگ ها است. تحقیقات نشان می دهد که نسبت الاستین به کلاژن خوب برای پیشگیری از بیماری قلبی بسیار مهم است.

عوارض جانبی پای مرغ

از عوارض جانبی پای مرغ می توان به روش های معمول آماده سازی، بهداشت و تمیزی و خطرات خفگی اشاره کرد.

چربی های ترانس

پای مرغ اغلب به صورت سرخ شده سرو می شود که هر یک از مزایای بالقوه آن ها را خنثی می کند. غذاهای سرخ شده سرشار از اسیدهای چرب ترانس (TFA) هستند. یک چربی ناسالم و غیراشباع که به سلامت قلب آسیب می رساند.

به طور خاص، TFA سبب افزایش التهاب، کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول LDL (بد) در بدن می شود. در حالی که کلسترول HDL (خوب) را کاهش خواهد داد. باید گفت در این حالت خطر ابتلا به تصلب شرایین یا تجمع پلاک در رگ ‌ها و حملات قلبی افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، چربی های ترنس با افزایش خطر سرطان پروستات و پستان مرتبط است.

تمیزی و خطرات خفگی

هنگام خرید پای مرغ حتما آن ها را به دقت بررسی کنید. آن هایی که کثیف به نظر می رسند یا دارای پوست سوخته با آمونیاک هستند نشان دهنده بی توجهی به بهداشت و نظافت آن است.

باید آن هایی را که سوختگی با آمونیاک دارند، که شبیه پینه های بیش از حد رشد کرده و اغلب به دلیل ایستادن مرغ روی مدفوع خود ایجاد می شوند، دور بریزید. اگر پاهای مرغی خریداری می کنید که درست تمیز نشده است را کامل بشویید. در نهایت، پای مرغ از چندین استخوان کوچک تشکیل شده است که خطر خفگی را برای کودکان و بزرگسالان ایجاد می کند، به این استخوان ها دقت کنید.

فواید و عوارض خوردن پای مرغ؛ باید گفت

پای مرغ از پوست، غضروف، تاندون و استخوان تشکیل شده است. حتی بدون تهیه گوشت مرغ، کلاژن بالایی دارند – فراوان ترین منبع پروتئینی بدن شما می تواند از پای مرغ تامین شود. این محتوای کلاژن به تسکین درد مفاصل، سلامت پوست و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می کند. اگرچه پای مرغ اغلب سرخ می‌شود، اما استفاده از آن برای سوپ یک روش سالم‌ تر است. مراقب استخوان های کوچک آن ها باشید زیرا خطر خفگی را افزایش می دهد.

لینک های مرتبط

پریود نامنظم: ۱۰ روش خانگی فوق العاده موثر برای منظم شدن قاعدگی!

پریود در سفر؛ راهنمای گام به گام برای راحتی پرواز در دوران قاعدگی

درد را فراموش کنید:دمنوش های گیاهی که برای تسکین دردهای پریود مفید هستند

روز جهانی بهداشت قاعدگی؛ ۵ نکته بهداشتی برای دوران قاعدگی زنان

باید و نبایدهای خوراکی در دوران قاعدگی؛ برای کاهش درد چه بخوریم؟

۱۲ درمان خانگی موثر برای تسکین سریع درد قاعدگی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان