فواید روغن هسته انگور؛ 5 روش موثر استفاده از روغن هسته انگور

توسطفاطمه عزیزی

مرداد ۲۰, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۲۰, ۱۴۰۱ , , , ,
فواید روغن هسته انگور

علاقه فزاینده ای به روغن های تقویت کننده رشد مو و جوان سازی پوست سر وجود دارد. از فواید روغن هسته انگور باید گفت که این روغن برای مراقبت از مو فوق العاده است. زیرا حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری می باشد. علاوه بر این، این روغن سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان های قوی است.

مرطوب کنندگی یکی از خواص کلیدی روغن هسته انگور به حساب می آید. این روغن حاوی مواد مغذی است که سبب رشد موهای سالم می شود. ضمنا بسیار متنوع است و می توانید از آن به طرق مختلف استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید روغن هسته انگور برای مو

برای مدت طولانی، روغن هسته انگور تنها یک محصول جانبی صنعت شراب محسوب می شد. با این حال، به مرور زمان این روغن به سرعت به عنوان یک محصول زیبایی و مراقبت از مو مطرح شد. پس به این نکات توجه کنید زیرا برایتان در مورد فواید آن می گوید.

مبارزه با شوره سر  

روغن هسته انگور یک مرطوب کننده عالی و دارای خواص ضد التهابی است. ممکن است به کنترل شوره سر ناشی از پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند زیرا می تواند پوست سر و موهای شما را مرطوب کند و به عنوان روغن ماساژ نیز به خوبی عمل می کند. سبک و بی بو است و می تواند جایگزین بهتری برای روغن زیتون یا نارگیل باشد. پوست سر خود را با مالش روغن گرم هسته انگور در حرکات دایره ای ملایم ماساژ دهید.

موثر به عنوان یک نرم کننده عالی

روغن هسته انگور سرشار از مواد مغذی، پوست سر را تسکین می دهد و موهای شما را نرم و ابریشمی می کند. می توان از آن به عنوان نرم کننده استفاده کرد. مقدار زیادی از روغن را به موهایتان بمالید و بگذارید 30 دقیقه قبل از شامپو زدن روی موهایتان بماند.

تقویت رشد مو

استفاده منظم از روغن هسته انگور برای مو ممکن است سبب رشد مو شود. در یک مطالعه ژاپنی، روغن هسته انگور سبب افزایش رشد مو در موش ها شد. با این حال، شواهد محدودی برای نشان دادن اثربخشی این روغن در انسان وجود دارد. برای دریافت بهترین نتیجه، می ‌توانید روغن هسته انگور را با روغن‌های جوجوبا، اکالیپتوس یا نعناع مخلوط کنید و به طور مرتب آن را به پوست سر خود بمالید.

فواید روغن هسته انگور؛ تقویت ریشه مو

ماساژ پوست سر با روغن هسته انگور گرم می تواند به بهبود گردش خون کمک کند. ماساژ ملایم پوست سر در یک حرکت دایره ای ممکن است فولیکول های مو را تحریک کرده و رشد مو را تقویت کند. با این حال، نیازمند تحقیقات بیشتری در این زمینه هستیم. اگر با نازک شدن موهایتان دست و پنجه نرم می کنید، ماساژ روغن با روغن هسته انگور را جزء ضروری رژیم مراقبت از موهای خود قرار دهید.

کمک به رفع وز شدن مو

روغن هسته انگور سبک تر از سایر روغن های زیبایی محبوب مانند روغن زیتون یا نارگیل است. به طور ایده آل می توان آن را بین دوش گرفتن روی موها اعمال کرد. این کار به محفظه رطوبت مو کمک می کند و شما را از شر موهای وز نیز خلاص خواهد کرد. روغن هسته انگور همچنین از شکنندگی موها جلوگیری می کند.

مناسب برای همه انواع مو

روغن هسته انگور برای انواع موها از جمله موهای مجعد، موج دار، صاف، بلند یا کوتاه مناسب است. به اندازه کافی غنی از مواد مغذی است که موهای ضخیم و مجعد را تغذیه کند و برای موهای نازک به همان اندازه ملایم و سبک است.

فواید روغن هسته انگور؛ کمک به مبارزه با آسیب سلولی  

روغن هسته انگور سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین است. حاوی کاروتنوئیدها و اسید لینولئیک است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد تکثیر هستند. آنها ممکن است به بازسازی سلول های مو کمک کنند. علاوه بر این گفته می شود سلول های آسیب دیده در پوست سر را ترمیم کنند.

این روغن سبک، بی بو و همه کاره است و به راحتی می توان آن را در روتین مراقبت از موی خود قرار داد. در این بخش نحوه استفاده از روغن هسته انگور برای موهایتان بیان شده است.

5 روش موثر برای استفاده از روغن هسته انگور برای مراقبت از مو

به عنوان یک مرطوب کننده سبک

اگر موهای خشک یا شکننده دارید، می توانید از روغن هسته انگور به عنوان یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا موهایتان صاف و لطیف شود.

چند قطره از روغن را بین کف دست خود بریزید و به هم بمالید. به آرامی به طول موهای خود بمالید. برای انتشارش شانه کنید.

به عنوان یک درمان با روغن داغ

این ماساژ روغن هسته انگور سلامت پوست سر را افزایش می دهد و موهای شما را صاف و براق می کند.

دو تا سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را گرم کنید و سه تا چهار قطره اسانس اسطوخودوس یا رزماری به آن اضافه کنید. این ترکیب روغن گرم را با نوک انگشتان خود به پوست سر خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. یک شانه دندانه پهن را در طول موهای خود بکشید تا روغن به طور کامل پخش شود. سر خود را به مدت 30 دقیقه در یک حوله گرم بپیچید و با شامپوی ملایم بشویید.

به عنوان یک اسپری برای کنترل موخوره

اگر به دنبال یک داروی طبیعی برای مبارزه با موهای زائد و خشک هستید، می توانید یک اسپری روغن هسته انگور برای موهای خود درست کنید.

یک فنجان آب تصفیه شده یا مقطر، یک تا دو قاشق غذاخوری روغن هسته انگور و چند قطره اسانس اسطوخودوس را به یک بطری اسپری اضافه کنید. خوب تکان دهید و به مقدار زیاد روی موهای وز شده خود اسپری کنید تا فوراً نرم شوند.

استفاده از آن به عنوان یک روتین ماسک مو

یک سبک زندگی پرمشغله و مدرن می تواند بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارد و موهای شما را کدر و بی روح نشان دهد. ماسک های مو با مواد مغذی مانند روغن هسته انگور می تواند به بازیابی سلامت مو کمک کند.

یک موز خیلی رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن هسته انگور مخلوط کنید. این مخلوط را روی تمام پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید ماسک به مدت 30 تا 40 دقیقه روی پوست بماند. ماسک مو را با آب گرم و شامپوی ملایم بشویید.

با روغن های دیگر مخلوط کنید

روغن هسته انگور سبک وزن و بی بو، یک روغن حامل عالی است. می توان آن را همراه با روغن های ضروری در اسپاهای مو و درمان های رایحه درمانی استفاده کرد. همچنین به راحتی توسط پوست سر جذب می شود و به عنوان یک پایه ایده آل برای روغن های ماساژ مو عمل می کند.

به این چند ترکیب روغن هسته انگور برای اضافه کردن به روتین مراقبت از مو دقت کنید:

روغن هسته انگور و روغن بادام

هم روغن هسته انگور و هم روغن بادام سرشار از ویتامین هستند و به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود شناخته شده اند. ترکیبی با مقادیر مساوی از دانه انگور و روغن بادام می تواند به عنوان یک پایه عالی برای روغن ماساژ مو عمل کند.

روغن هسته انگور و روغن زیتون

روغن هسته انگور و زیتون سرشار از ترکیبات فنلی و ویتامین E هستند. این روغن های گیاهی همچنین غنی از اسید اولئیک تک غیراشباع بوده که به آنها اجازه می دهد تا عمیقاً به ساقه مو نفوذ کنند. ترکیبی از این دو روغن می تواند برای افرادی که دارای تخلخل بالا هستند نیز مفید باشد.

روغن هسته انگور و روغن درخت چای

اسانس درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی آن خیلی مورد کاربرد قرار می گیرد. هشت تا ده قطره اسانس درخت چای را به 50 میلی لیتر روغن هسته انگور اضافه کنید تا یک ترکیب روغنی ضد شوره ایجاد شود.

روغن هسته انگور و اسانس اسطوخودوس

روغن هسته انگور به حالت دهی عمیق در طول شب کمک می کند. در حالی که اسانس اسطوخودوس به دلیل خواص آرام بخش و رایحه تسکین دهنده آن شناخته شده است. هشت تا ده قطره اسانس اسطوخودوس را با 50 میلی لیتر روغن هسته انگور مخلوط کنید.

باید گفت

روغن هسته انگور مملو از ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان های قوی است. برای تقویت رشد مو و جوانسازی پوست سر بسیار عالی است. این روغن سبک وزن و همه کاره موهای شما را تغذیه کرده، پوست سر را مرطوب می کند و در تقویت ریشه مو معجزه آساست. می توانید از روغن هسته انگور برای مسائل مراقبت از مو مانند وز، نازک شدن مو و دو شاخه شدن مو استفاده کنید. کاربرد آن در زمینه مرطوب کننده گی، ماسک مو، اسپری یا روغن ماساژ نیز زیاد است. همچنین می ‌توان آن را با ترکیب کردن آن با سایر روغن‌های ضروری در روتین مراقبت از پوست روزانه خود گنجاند. همیشه روغن طبیعی فشرده و خالص را انتخاب کنید.

لینک های مرتبط

۷ روش خانگی فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

درمان خانگی: ۸ راهکار طبیعی که موهای خشک و آسیب دیده را در خانه درمان کنیم

۱۰ بهترین دستورالعمل تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

۱۰ بهترین مدل مو برای موهای نازک در سال ۲۰۲۲

تشخیص جنس موها؛ آیا جنس موهای خود را می شناسید؟

رژیم غذایی رشد مو؛ از ماهی تا آب ۱۰ مغذی ترین غذا برای سلامت مو

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *