جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 2 دقیقه
1
(1)

حلوای عربی یکی از حلوا های بسیار لذیذ کشور های عربی است که با روش های مختلفی تهیه می شود. برای پختن این حلوای خوشمزه و لذیذ کافی است با طرز تهیه حلوای عربی خبرنامه همراه شوید.

مواد لازم برای حلوای عربی

1 لیوان آرد سفید

1 لیوان شیر خشک سر خالی

شکر یک لیوان سر خالی

آب یک لیوان

کره 50 گرم

مقداری گلاب

1/4 قاشق چایخوری پودر هل

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای عربی

مرحله اول، تهیه شربت

ابتدا آب را با شکر و زعفران دم کرده و پودر هل در قابلمه ای مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند و شکر کاملا در آن حل شود. بعد از این که شکر در آن حل شد و آب شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا آب آن کامل تبخیر نشود.

مرحله دوم

سپس آرد گندم را الک کنید و در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. آرد را به مدت 10 دقیقه مدام هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس بگذارید سرد شود و دوباره الک کنید. پس از آن پودر شیر را الک کنید و با آرد گندم مخلوط کنید.

طرز تهیه حلوای عربی؛ مرحله سوم

در مرحله سوم کره و روغن مایه را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مخلوط خمیر مانندی به دست بیاید. سپس مخلوط را روی حرارت رو به زیاد تفت دهید. اگر حرارت کم شود مواد سفت می شود، پس به این نکته دقت کنید. از طرفی مرتب هم بزنید تا شیر خشک نسوزد. و تا زمانی که به رنگ کاراملی دلخواه شما در بیایید، به هم زدن خود ادامه دهید.

مرحله چهارم

بعد مخلوط را از روی حرارت بردارید و شربت را در چند نوبت به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا به طور کامل مخلوط با هم ترکیب شده و خمیر جمع نشود و یک دست شود.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن شربت آن را برای 10 دقیقه حرارت دهید. این حلوا رقیق تر از حلواهای دیگر است. تا حلوا داغ است در ظرف سرو بریزید و بگذارید سرد شود تا خود را بگیرد و سفت تر شود. وقتی سرد شد آن را تزئین کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان