جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(1)

استفاده از هر قطره از لوازم آرایشی یا محصولات مراقبت از پوست وسوسه انگیز است. به خصوص اگر هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده باشید. هرچند تاریخ انقضای لوازم آرایشی روی همه محصولات وجود دارد و طول عمر آن ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

مدت زمان دقیقی برای تاریخ انقضای لوازم آرایش وجود دارد و این به نحوه نگهداری و این که آیا مهر و موم باشد یا باز بستگی دارد. تمام لوازم آرایشی در نهایت منقضی می شوند، معمولا در عرض 2 سال پس از خرید و گاهی اوقات تا 3 ماه پس از استفاده . اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما در این نوشتار همراه باشید.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

لوازم آرایشی در صورت باز نشدن چقدر دوام می آورند؟

تاریخ انقضایی که روی لوازم آرایش یا روی بسته بندی چاپ شده می بینید، دستورالعملی برای پس از باز شدن محصول است. تشخیص زمان انقضای آرایش بسته و باز نشده دشوار است زیرا روی بسته بندی نوشته نشده است. به طور کلی، اگر به درستی در جای خشک و خنک نگهداری شود، بیشتر لوازم آرایشی باز نشده و کاملا مهر و موم شده باید 2 تا 3 سال ماندگاری داشته باشند.

با این اوصاف، محصولات کرم و ‌تری که حاوی روغن یا کره هستند، مانند کانسیلرهای کرمی یا رژگونه‌ های مایع، تاریخ مصرف آن کمتر است. زیرا لوازم روغنی ممکن است زود تر فاسد شود. اگر این محصول یک فرمول آرایشی طبیعی و بدون نگهدارنده قوی داشته باشد، حتی اگر مهر و موم هم شده باشد، بازهم زود خراب می شود.

تمام مواد نگهدارنده موجود در لوازم آرایش به مرور زمان خراب می شوند، حتی اگر محصول باز نشده باشد. بنابراین هرگز نباید هیچ محصولی را بیش از 3 سال نگه دارید.

آیا تاریخ انقضا یک پیشنهاد است؟

نماد دوره پس از باز کردن (PAO) که روی لوازم آرایشی چاپ شده است، نشان می دهد که چند ماه از روز باز کردن آن تا روز انقضای آن فاصله دارید. این مدت ماندگاری لوازم آرایشی است. اگر لوازم تان منقضی شود، باید آن را دور بریزید. اما اگر کمی از تاریخ انقضایش گذشته استفاده کنید، ممکن است از نظر سلامتی مشکلی نداشته باشد، اما متوجه می شوید که مانند گذشته عملکرد خوبی ندارد.

محصولاتی مانند خط لب یا مداد خط چشم ممکن است انقضای طولانی تری داشته باشند، زیرا می توان از آن ها بیشتر استفاده کرد. برای اطمینان از ماندگاری آرایش روی صورت باید دست های خود را قبل از استفاده بشویید، برس های آرایشی را تمیز کنید. غیر آن از آرایش کردن خودداری کنید.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی؛ چه اتفاقی برای آرایش می افتد؟

محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته ممکن است خشک یا شکننده شود. هرگز نباید از آب یا بزاق برای مرطوب کردن آن استفاده کنید، زیرا می تواند باکتری را وارد بدن کند. رنگدانه های رنگی ممکن است به نظر تغییر نکنند. اما پودرها ممکن است فشرده و سخت به نظر برسند. محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته همچنین می‌ تواند حاوی باکتری ‌هایی باشد که می‌ تواند منجر به بروز این علائم در شما شود:

  • آکنه
  • بثورات
  • استاف و عفونت های چشمی
  • میخچه ها

به خصوص از محصولات آرایشی چشم پس از انقضای آن استفاده نکنید. زیرا می تواند برای ناحیه ظریف چشم مضر باشد.

چگونه می توان گفت محصولات آرایشی منقضی شده است؟

تمام لوازم آرایشی باید با تصویر یک شیشه باز مهر شوند، سپس یک عدد به دنبال آن و حرف M. نماد این دوره پس از باز شدن (PAO) نشان دهنده چند ماه پس از باز شدن منقضی می شود. یادآوری این نکته نیز مفید است که چه ماهی آن را باز کرده اید.

ریمل و سایر لوازم آرایش چشم ماندگاری کوتاه تری دارند و به عنوان مثال ممکن است با 6M مهر شده باشند و کانسیلر معمولا حدود 12M است. ماندگاری عطر تا 5 سال است. اگر نمادی نداشته باشد. ممکن است روی بسته بندی اصلی تاریخ خورده باشد که احتمالا دور انداخته شده است.

اولین قدم برای فهمیدن تاریخ مصرف بوییدن لوازم آرایشی است. اگر چیزی بوی بدی داشت، آن را دور بریزید. ببینید رنگش عوض شده یا نه به عنوان مثال، بسیاری از محصولات کانسیلر اکسید شده و کمی نارنجی می شوند. توجه داشته باشید که آیا بافت تغییر کرده است یا خیر، و اگر محصول روی پوست شما به درستی ترکیب نشد، دور بیندازید.

محصولات مراقبت از پوست چطور؟

محصولات مراقبت از پوست تاریخ انقضا دارند و همچنین باید با تاریخ آن مشخص شوند. هر چیزی که در یک شیشه یا قطره چکان عرضه می شود، مانند سرم، اغلب در معرض هوا و باکتری های روی دست قرار می گیرد و باید پس از حدود 9 ماه دور انداخته شود. محصولاتی که به صورت پمپ عرضه می شوند می تواند تا یک سال دوام بیاورند.

پس از تاریخ انقضا، مواد عملکرد مطلوبی ندارند. به خصوص در مورد تاریخ انقضای ضد آفتاب و SPF دقت کنید. اگر به طور مرتب از محصولات خود استفاده می کنید، مشکلی برای استفاده آن ها قبل از انقضا نخواهید داشت. اما اگر قصد دارید فقط گاهی اوقات از محصولات مراقبت از پوست خود استفاده کنید، بطری های کوچک مسافرتی می توانند گزینه بسیار خوبی باشند.

چه زمانی آن را دور بریزید

وقتی لوازم آرایشی به نقطه انقضا رسید، باید آن را دور بریزید. با این حال، این اعداد متوسط ​​هستند. بنابراین اگر چند روز بعد از 12 ماه از کانسیلر استفاده کنید، احتمالا مشکلی نخواهد داشت.

به آرایش طبیعی و مراقبت از پوست که ممکن است بدون مواد نگهدارنده فرموله شود. و ممکن است دوره کوتاه تری قبل از انقضا داشته باشد، دقت کنید. اگر عفونت چشمی یا هر عفونت پوستی دیگری دارید، فورا لوازم تاریخ گذشته را دور بریزید. زیرا احتمالا باکتری هایی که سبب عفونت می شود را حمل کند.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی؛ باید گفت

استفاده از یک لوازم آرایشی برای سال ها غیرمعمول نیست. به خصوص اگر چیزی باشد که فقط کمی یا هر بار از آن استفاده می کنید، مانند رژگونه یا خط چشم. با این حال، برای جلوگیری از عفونت و تحریک پوست باید به تمام تاریخ انقضای لوازم و محصولات آرایشی توجه کنید. محصولات تاریخ مصرف گذشته نیز عملکرد مطلوبی ندارند. برای یافتن تاریخ انقضا، به دنبال نماد آن باشید که روی محصول یا بسته بندی آن مهر شده است. که نشان می دهد چند ماه تا انقضای آن باقی مانده است.

لینک های مرتبط

نکات شگفت انگیز برای آرایش صورت با لباس آبی

اشتباهات رایج آرایشی؛ ۶ اشتباهی که خانم ها در آرایش مرتکب می‌شوند

۷ ترفند آرایشی برای پوست های چرب؛ راهنمای گام به گام

لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان