جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(3)

فواید طناب زدن: اگر می خواهید بدن تان را گرم کنید یا کالری بسوزانید، طناب زدن یک روش عالی به حساب می آید. فویاد طناب زدن بیشمار است. این تمرین برای کل بدن 10 تا 15 کالری در دقیقه می سوزاند. برای از بین بردن چربی اضافی، بهبود فرآیند متابولیک قلبی و تقویت بدن شما عالی است. بنابراین اگر می خواهید در مورد مزایای طناب زدن بیشتر بدانید، با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید طناب زدن

بهبود سلامت قلب

طناب زدن یک ورزش عالی از تمرینات قلبی است. ضربان قلب را افزایش می دهد. به ماهیچه های قلب اجازه می دهد تا برای پمپاژ خون اکسیژن دار و بدون اکسیژن در سراسر بدن سخت تر کار کنند. که در نتیجه سلامت قلب را بهبود می بخشد و در افزایش قد نیز نقش دارد. یک مطالعه 12 هفته ای در مورد تأثیر طناب زدن بر روی کودکان نشان داد که طناب زدن ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد جوان کمک کند.

پایین تنه و بالا تنه

طناب زدن یک تمرین عالی برای کل بدن است. این ورزش به چربی سوزی در تمام قسمت های بدن شما کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. در واقع طناب زدن کمکی به ساخت عضله بدون چربی نمی کند، اما اگر این کار را با شدت بیشتر و بالاتر انجام دهید، عضلات دوسر بازو، سه سر، شانه ها، ساق پا، ران ها و باسن را تان تقویت خواهد شد.

فواید طناب زدن؛ کالری می سوزاند

طناب زدن راهی شگفت انگیز برای سوزاندن کالری و از بین بردن چربی است. ده دقیقه طناب زدن با شدت بالا را می توان معادل دویدن 8 مایل در نظر گرفت و می تواند تقریبا 1300 کالری در یک ساعت بسوزاند.

هر روز با یک دور کوتاه 2-3 دقیقه ای طناب زدن شروع کنید. با پیشرفت، مدت و شدت آن را افزایش دهید.

بهبود سیستم ایمنی بدن

به همین دلیل است که بیشتر ورزشکاران و به خصوص بوکسورها طناب زدن را تمرین می کنند. افزودن پرش با طناب و پرش با وزنه به برنامه ورزشی شما می تواند به بهبود هماهنگی، قدرت، استقامت و تعادل در ورزشکاران جوان کمک کند.

فواید طناب زدن؛ بهبود عملکرد ریه

طناب زدن گردش خون و تنفس را بهبود می بخشد و توانایی ریه را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد که ورزش هوازی طولانی مدت تأثیر مثبتی بر عملکرد قلبی تنفسی و حداکثر جذب اکسیژن دارد.

درمان تراکم استخوان

پوکی استخوان و ضعیف شدن استخوان ها از عوامل مستقیم کاهش تراکم استخوان به حساب می آیند. اما طناب زدن منظم می تواند به بهبود تراکم استخوان کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک این که چگونه طول مدت، دفعات و شدت طناب زدن می تواند بر تراکم مواد معدنی استخوان تأثیر بگذارد، مورد نیاز است. این ورزش با شدت متوسط ​​ برای افراد مبتلا به استئوپنی بدون عوارض جانبی تلقی می شود. علاوه بر این می تواند به افزایش تراکم استخوان لگن کمک کند.

فواید طناب زدن؛ تقویت سلامت روان

گفته می شود طناب زدن با شدت متوسط،​​ اثرات مثبتی بر حالت اضطراب، افسردگی و خلق و خو دارد. ضمنا این ورزش ممکن است دمای بدن و گردش خون در مغز را افزایش دهد. که در این صورت استرس کاهش یافته و ناهماهنگی شناختی نیز بهبود می یابد.

بهبود مفاصل

طناب زدن با شدت کم عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد و در نهایت خطر آسیب به زانو یا هر مفصل دیگری را کاهش می دهد. نتایج یک مطالعه نشان داد که تمرین طناب زنی در بهبود حرکت شانه ورزشکاران نقش مهمی  دارد.

توجه: شما نباید بلافاصله بعد از جراحی یا آسیب جدی طناب بزنید، تا زمانی با پزشک یا فیزیوتراپیست خود مشورت نکرده اید از طناب زدن خودداری کنید..

طناب زدن یک تمرین هوازی آسان، موثر و ساده است که فواید زیادی به همراه دارد. پس موسیقی پخش کنید و شروع کنید. همچنین می ‌توانید برای گرم کردن بدنتان، 5 دقیقه پرش با طناب زدن رادر برنامه تمرینی خود برای رفع چربی سوزی بگنجانید.

نحوه شروع پرش

تنظیم طول طناب

دست های تان را در انتهای طناب قرار دهید. در مرکز طناب بایستید و مطمئن شوید اندازه ها یکسان در دست تان است. سپس انتهای آن را به سمت بالا بکشید، زیرا باید طناب کوتاه شود تا دو سر آن به زیر بغل شما برسد. طناب را جلو خود قرار دهید و آن را از پشت به جلو بچرخانید. همانطور که طناب به پای شما می رسد، بپرید. پاهای خود را صاف نگه دارید و به آرامی روی زمین فرود بیایید.

مدت زمان پرش طناب

طناب زدن را با مدت زمان 1 دقیقه ای را شروع کنید. با راحت تر انجام دادن، شدت و مدت زمان را افزایش دهید. مدت زمان را هر هفته حداقل 1-2 دقیقه افزایش دهید. شما باید بتوانید 10-15 دقیقه یک نفس طناب بزنید. حتما میانه طناب زدن، استراحت کنید و مقداری آب بنوشید و دوباره شروع کنید.

فواید طناب زدن؛ احتیاط کنید

قبل از طناب زدن حداقل 10 دقیقه بدن خود را گرم کنید. کفش های ضربه گیر یا ورزشی بپوشید. برای جلوگیری از افتادگی سینه از سوتین ورزشی استفاده کنید. قبل و بعد از تمرین آب بنوشید.

  • خنک شدن بدن با کشش

چه زمانی نباید طناب زد؟

اگر مشکلات قلبی دارید. این کار را فقط در صورتی انجام دهید که پزشک نظر مثبتی داشته باشد. اگر در حال بهبودی پس از یک بیماری جدی یا جراحی هستید. یا اگر فشار خون بالا دارید. حتما نظر پزشک خود را در این مورد بپرسید.

آسیب استخوان

اینفوگرافیک: چگونه پرش با طناب را شروع کنیم؟

ورزش طناب زدن فواید زیادی دارد، مانند سوزاندن کالری، تقویت بدن و بهبود سلامت قلب. اگر تازه به طناب زدن روی آورده اید، تصمیم گیری در مورد این که چند وقت یکبار یا چقدر زمان باید به این تمرین اختصاص دهید، می تواند سخت باشد. اگر بیش از حد به خود فشار بیاورید، خیلی خسته می شوید و خطر آسیب دیدگی در شما افزایش می یابد. اما اگر آهسته و با دوره های کمتری شروع کنید و هر روز کمی بیشتر از روز قبل به تمرینات اضافه کنید، سالم تر و پرانرژی تر خواهید بود.

فواید طناب زدن؛ باید گفت

پرش یک راه عالی برای سوزاندن کالری و کاهش وزن اضافی است. از بهبود سلامت قلب و عروق و ایجاد استقامت گرفته تا افزایش توانایی ریه و کاهش اضطراب و افسردگی. این ها مزایای طناب زدن است. برای مبتدیان ایده آل این است که به طناب زدن 1 دقیقه ای بپردازند و هر هفته به تدریج یک یا دو دقیقه روی آن اضافه کنند. مطمئن شوید که قبل از شروع، بدن خود را گرم کنید و کفش های ضربه گیر خوب و یک سوتین ورزشی مناسب بپوشید. ولی اگر مشکل قلبی یا فشار خون دارید، با پزشک خود مشورت کنید و با توصیه او به انجام این تمرین بپردازید.

لینک های مرتبط

۱۰ دشوارترین ورزش های جهان کدامند؟

کاهش وزن با دوچرخه سواری: ۱۰ نکته خواندنی برای ورزش صبحگاهی

پردرآمدترین ورزشکاران زن با رکورد ۱۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱

روش کاهش وزن اصولی: ورزش یا رژیم لاغری، کدامیک سالم تر و مفیدتر است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان