جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(1)

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در زمانی که حالت تهوع دارید چه غذاهایی بخورید؟ و چگونه کاهش حالت تهوع با غذا امکان پذیر است و چگونه می توان این احساس ناراحت کننده و ناخوشایند را شکست داد؟ حقیقت این است که حالت تهوع فقط یک علامت است. این به این معنی است که اگر احساس تهوع دارید، نشانه یک مشکل اساسی در سلامت شما است. گهگاه بزرگسالان حالت تهوع را تجربه می کنند. که می تواند به دلیل آلرژی، بارداری، عدم تحمل غذایی، برخی داروها، بیماری های روده، جراحی، درمان سرطان و اختلالات هورمونی باشد.

خوردن غذا در حالی که حالت تهوع دارید یک کار دلهره آور است. اما، هیدراته ماندن و متعادل کردن الکترولیت‌های بدن کلید کاهش حالت تهوع است. همچنین غذاهای خاصی وجود دارند که به کاهش حالت تهوع کمک می کنند. در این مطلب لیستی از غذاهایی که می توانید بخورید و از غذاهایی که هنگام احساس تهوع باید از آن ها دوری کنید، فهرست شده است. به خواندن ادامه دهید!

کاهش حالت تهوع با غذا؛  چه غذاهایی باید بخورید؟!

سیب

سیب سرشار از فیبر است و به دفع سریع تر سموم بدن کمک می کند. همچنین به هضم غذا کمک می کند. به این ترتیب، می تواند عملکرد روده را تسریع کند و به تسکین حالت تهوع کمک کند. می توانید سیب بخورید یا مربای سیب درست کنید و با نان تست میل کنید.

کاهش حالت تهوع با غذا؛ زنجبیل

جینجرول و شوگاول، دو جزء اصلی زنجبیل، نشان داده شده است که حالت تهوع را در بیماران شیمی درمانی تسکین می دهند. زنجبیل همچنین به تسکین تهوع صبحگاهی که معمولا با بارداری مرتبط است، کمک می کند. می توانید یک ریشه زنجبیل را بجوید یا با آب بجوشانید و مصرف کنید.

توجه: مطمئن شوید که در طول تابستان از مصرف بیش از حد زنجبیل اجتناب کنید. زیرا ممکن است منجر به احساس سوزش معده شود.

آب نارگیل

بله! آب نارگیل نقش مهمی در کمک به کاهش حالت تهوع دارد. می تواند به درمان تهوع صبحگاهی در زنان باردار و تهوع مرتبط با کم آبی در نوزادان و کودکان کمک کند. یک قاشق غذاخوری آب لیموترش با یک لیوان آب نارگیل می تواند به تسکین حالت تهوع کمک کند. در حالی که آب نارگیل دارای الکترولیت است، آب لیموترش می تواند به طعم آن بیافزاید.

آبگوشت

آیا وقتی مریض هستیم دوست نداریم سوپ بخوریم؟ خوب، دلیلی پشت آن وجود دارد. آبگوشت داغ به رفع حالت تهوع ناشی از سردرد و احتقان کمک می کند. هنگامی که در طول بیماری از غذای مایع به غذای جامد تغییر غذا می دهید، آبگوشت می‌تواند گزینه خوبی باشد.

کاهش حالت تهوع با غذا؛ موز

حالت تهوع می تواند خوردن را دشوار کند. از این رو، مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی بسیار مهم است. در این مواقع موز به عنوان یک وعده غذایی پر انرژی و مغذی استفاده می شود. موز متراکم انرژی است و همچنین تولید مخاط را در پوشش معده تحریک می کند. که به تسکین اختلالات معده از جمله حالت تهوع کمک می کند.

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی مانند نعناع فلفلی و بابونه برای تسکین تهوع در زنان تحت عمل سزارین مفید است. اگرچه شواهد علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما بسیاری از افراد مبتلا به حالت تهوع، انواع چای گیاهی را برای تسکین علائم تهوع مفید می دانند.

این مجموعه ای از غذاهایی است که می توانند به رفع حالت تهوع شما کمک کنند. اما دوری از غذاهای نادرست و مضر به اندازه مصرف غذاهای مناسب مهم است. در بخش بعدی، غذاهایی را که باید از آن ها اجتناب کنید، فهرست شده، زیرا ممکن است حالت تهوع شما را تشدید کنند.

از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

میوه های اسیدی

مصرف میوه های اسیدی معده را بیشتر ناراحت می کند. از این رو، انتخاب میوه های غیر اسیدی (مانند موز گزینه بهتری است).

غذاهای روغنی

زخم ها و بیماری های گوارشی می توانند سبب ناراحتی دستگاه گوارش شوند. این غذاها سبب افزایش گاز و هضم ضعیف می شوند.

کاهش حالت تهوع با غذا؛ شیر (محصولات لبنی)

محصولات لبنی، از جمله شیر، ممکن است حالت تهوع و استفراغ را تشدید کند.

شکر تصفیه شده

غذاهای سرشار از شکر تصفیه شده به راحتی قابل هضم نیستند. آن ها می توانند منجر به سوزش سر دل و در نهایت حالت تهوع شوند.

نوشابه های گازدار

نوشابه یا سایر نوشیدنی های گازدار می تواند سبب سوزش سر دل و سوء هاضمه شود. همچنین با داشتن قند زیاد و می توانند ناراحتی معده را در پی داشته باشند.

کاهش حالت تهوع با غذا؛ غذاهای تند

غذاهای تند می تواند معده شما را تحریک کند و علائم گاستریت را تشدید کند. که ممکن است منجر به حالت تهوع شود.

نکاتی برای کنترل حالت تهوع

در این جا چند نکته وجود دارد که می توانید برای پیشگیری یا درمان حالت تهوع رعایت کنید:

  • مطمئن شوید که هر 1 تا 2 ساعت یکبار مقداری خوراکی سالم می خورید.
  • به آرامی غذا بخورید و بنوشید زیرا به شما کمک می کند تا در حین خوردن و لذت بردن از طعم غذاها آرامش نیز داشته باشید. همچنین از مصرف هم زمان مواد جامد و مایع خودداری کنید. به یاد داشته باشید که معده شما مشکل دارد، بنابراین سرعت غذا خوردن خود را آهسته نگه دارید.
  • از دراز کشیدن روی شکم بلافاصله پس از صرف غذا خودداری کنید، زیرا می تواند سبب فشار روی شکم شما می شود.
  • تهیه غذا و بوهای خاص نیز ممکن است سبب تهوع شود. بنابراین، هنگام آشپزی مراقب باشید.
  • پس از خوردن هر چیزی دهان خود را بشویید. بوی نامطبوعی که در دهان شما باقی می ماند نیز ممکن است سبب تهوع شود.
  • از قرار گرفتن در آشپزخانه یا هر مکانی که پخت و پز در آن صورت می گیرد و سبب می شود عطرهای مختلف را استشمام کنید، دوری کنید زیرا سبب تشدید علائم شده و به حالت تهوع دامن بزند.

آنچه باید بدانید

حالت تهوع نشان دهنده یک مشکل اساسی در سلامت شما است. که می تواند به دلیل آلرژی، عدم تحمل غذایی، بارداری، بیماری های روده، برخی داروها، جراحی، اختلالات هورمونی و درمان های سرطان باشد. تهوع همچنین می تواند با تهیه غذا و بوهای خاص نیز ایجاد شود. بنابراین، برای جلوگیری از حالت تهوع، بسیار مهم است که هیدراته بمانید و الکترولیت های خود را کنترل کنید. زنجبیل، آب نارگیل، دمنوش های گیاهی و موز غذاهای خاصی هستند که باید هنگام تهوع مصرف کنید. فرد باید در فواصل منظم در وعده های کوچک غذا بخورد. خوردن سبک و هیدراته ماندن برای مبارزه با حالت تهوع ضروری است. که به کاهش حالت تهوع و جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

لینک های مرتبط:

آب نیشکر بمب انرژی: ۱۵ فواید شگفت انگیز آب نیشکر برای سلامتی

۹ حقیقت جالب درباره هشتگ که نمی دانستید!

داستان سرپناههای عجیب و غریب برای بی خانمان ها در لندن عصر انقلاب صنعتی!

۱۰ حقیقت جالب درباره سیب زمینی که مطمئناً تاکنون نشنیده اید!

۵ راز جالب و مهم درباره پلک زدن که نمی دانستیم!

ارواح خانه های خالی از سکنه جهان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان