جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4
(4)

عوارض جانبی خوابیدن با گوشواره: وقتی گوش خود را سوراخ می کنید، مهم است که حلقه ای به گوش کنید تا سوراخ گوش بسته نشود. این بدان معناست که شما باید همیشه گوشواره به گوش داشته باشید حتی زمانی که می خوابید. اما این قوانین برای پیرسینگ یا سوراخ گوش های قدیمی اعمال نمی شود. بسته به نوع و اندازه گوشواره، خوابیدن با گوشواره گاهی مضر است. در بدترین حالت ممکن است حتی نیاز به مراجعه به پزشک خواهید داشت.

اگر قبلا با گوشواره بدون هیچ عارضه ای خوابیده اید، این بدان معنا نیست که باید این عادت را در آینده تکرار کنید. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا مهم است که گوشواره‌ های خود را هر شب قبل از خواب بیرون بیاورید و چرا در سوراخ‌ گوش جدید، استثنایی وجود دارد.

خوابیدن با گوشواه خطرناک است؟

قاعده کلی این است که از خوابیدن با گوشواره خودداری کنید، به استثنای یک مورد: زمانی که یک پیرسینگ جدید انجام می دهید. باید گل میخ های کوچک را به مدت 6 هفته یا بیشتر به گوش کنید، یا تا زمانی که سوراخ گوش شما بهبود یابد.

اما اگر سوراخ گوش شما بهبود یافت، از پوشیدن گوشواره‌ های ساخته شده با نیکل در طول شب. همچنین حلقه‌ های بزرگ و گوشواره ‌های آویزان خودداری کنید. این نوع گوشواره ها می توانند خطر عوارض جانبی برای گوش ها داشته باشد.

عوارض جانبی خوابیدن با گوشواره

در زیر برخی از عوارض جانبی رایج اما جدی مرتبط با خوابیدن با گوشواره آورده شده است.

خطر پاره شدن پوست

در طول خواب، گوشواره های شما ممکن است به ملافه یا موهای شما گیر کند. همان طور که غلت می خورید و حرکت می کنید، ممکن است خطر پارگی لاله گوش بالا برود. گوشواره‌های بزرگ و همچنین مدل‌هایی با دهانه ‌هایی مانند حلقه و آویزان، می‌توانند این خطر را بیشتر کنند.

عوارض جانبی خوابیدن با گوشواره؛ سردرد

اگر با سردردهای مکرر از خواب بیدار می شوید، پوشیدن گوشواره در طول شب می تواند مسبب آن باشد. اگر به پهلو بخوابید ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرید، زیرا گوشواره می تواند به کناره سر شما فشار بیاورد و سبب ناراحتی شود. سعی کنید بدون گوشواره بخوابید تا ببینید آیا سردردتان بهبود می یابد یا خیر. از آن جایی که اگر تازه گوش خود را سوراخ کرده اید، باید گل میخ را استفاده کنید. اما می‌توانید به جای آن در آوردن آن سعی کنید به پشت بخوابید تا سردرد خود را کاهش دهید.

عفونت ها

استفاده طولانی مدت از یک گوشواره بدون تمیز کردن سوراخ گوش می تواند سبب افزایش باکتری شود. که ممکن است منجر به عفونت شود. علائم عفونت عبارتند از:

  • سرخی
  • ورم
  • درد
  • چرک

عوارض جانبی خوابیدن با گوشواره؛ واکنش های آلرژیک

خوابیدن با گوشواره های خاص ساخته شده از نیکل نیز می تواند خطر واکنش آلرژیک را افزایش دهد. نیکل معمولا در جواهرات استفاده می شود. همچنین یک آلرژی رایج است: تقریبا 30 درصد از افرادی که گوشواره می‌بندند این حساسیت را دارند. استفاده مکرر از جواهرات مبتنی بر نیکل می‌تواند سبب ایجاد بثورات قرمز و خارش ‌دار شود. خوابیدن با این گوشواره‌ها در طول شب همچنین می‌تواند خطر ابتلا به اگزمای اطراف گوش را افزایش دهد.

بهترین راه برای جلوگیری از حساسیت به نیکل، استفاده از گوشواره های ساخته شده از فولاد جراحی، نقره عیار بالا یا حداقل طلای 18 عیار است. گوشواره‌ هایی که برای سوراخ‌ جدید گوش ها استفاده می‌شوند شامل یکی از این مواد ضد حساسیت می باشد. آن وقت نگران واکنش عفونی و آلرژیک سوراخ گوش نخواهید بود.

چگونه می توان از گوشواره با خیال راحت استفاده کرد؟

تنها زمانی می‌توانید با گوشواره بخوابید که گوش های خود را تازه سوراخ کرده باشید. ممکن است گل میخ ها به اندازه انواع دیگر گوشواره ها خطر نداشته باشند، اما همچنان ممکن است مو، لباس و پارچه های رختخواب شما دور این گوشواره بپیچد و مشکلاتی ایجاد کند. برای کاهش این خطر، از گوشواره های ساده و بدون لبه ناهموار استفاده کنید.

با پیرسینگ های جدید نیز خوابیدن می تواند دشوار باشد، به خصوص برای افرادی که به پهلو می خوابند. در حالی که منتظر بهبود پیرسینگ خود هستید، می توانید با خوابیدن به پشت به جای پهلو، ناراحتی را به حداقل برسانید.

آیا می توانید پیرسینگ های جدید گوش انجام دهید؟

پیرسینگ ‌های جدید گوش با مواد حرفه‌ای ساخته می‌شوند که ضد حساسیت هستند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. شما گوشواره ها را – حتی در شب – از گوش خود بیرون بیاورید، زیرا می تواند سبب بسته شدن سوراخ گوش ها شوند. اگر این اتفاق بیفتد، باید چندین هفته دیگر صبر کنید تا پوست بهبود یابد تا بتوانید دوباره سوراخ کنید.

همچنین باید از چرخاندن و بازی با جواهرات برای کاهش خطر تحریک و عفونت خودداری کنید. فقط زمانی که محل سوراخ گوش را ضدعفونی می کنید، گوشواره را لمس کنید و دقت کنید که ابتدا دستان خود را بشویید.

علاوه بر این که منتظر زمان مناسب برای بیرون آوردن گوشواره خود هستید، باید دستورالعمل های مراقبت های بعدی از سوراخ گوش خود را نیز دنبال کنید. شما باید پوست اطراف گل میخ ها را دو تا سه بار در روز با محلول نمکی یا صابون ملایم و آب تمیز کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر دستورالعمل‌های مراقبت ‌های بعدی را از بهبودی را دنبال کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد. خونریزی خفیف با پیرسینگ های جدید طبیعی است. اما این علائم نباید بیش از چند روز طول بکشد. اگر هر یک از علائم زیر را بعد از خوابیدن با گوشواره تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • قرمزی همراه با راش که بهبود نمی یابد
  • تورمی که بیشتر و بدتر می شود
  • هر ترشحی که از محل سوراخ گوش بیرون می آید
  • پارگی داخل یا اطراف خود سوراخ
  • سردرد یا سوزش گوش که از بین نمی رود

باید گفت

گوش یکی از محبوب ترین قسمت برای پیرسینگ در بین زنان است. با این حال، این بدان معنا نیست که سوراخ کردن گوش 100 درصد بدون خطر یا عوارض جانبی است. مهم است که از سوراخ گوش های خود مراقبت کنید – چه جدید و چه قدیمی. چنین مراقبتی همچنین شامل دانستن زمان بیرون آوردن گوشواره است. گل میخ های مورد استفاده برای پیرسینگ های جدید به گونه ای طراحی شده اند که در خواب از گوش شما محافظت می کنند. اما اگر پیرسینگ‌های قدیمی‌تری دارید، بهتر است از خوابیدن با گوشواره خودداری کنید تا از سلامت گوش خود مطمئن شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان