جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.8
(4)

مادر شدن یکی از لذت بخش ترین تجربه در زندگی یک زن است. اما به همان اندازه که خوشایند است می تواند استرس زا هم باشد. چون ممکن است یک کودک بیماری ها و مشکلاتی رایجی مانند سوء هاضمه نیز به همراه داشته باشد. این حالت برای یک مادر خیلی ناراحت کننده است. ولی اگر می خواهید با این ناراحتی هایتان به راحتی کنار بیایید به راهکارهای هضم غذای کودکان دقت کنید. و این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه که به بررسی این موضوع پرداخته، همراه باشید.

چه چیزی سبب مشکلات گوارشی در نوزادان می شود؟

نوزادان اغلب با مشکلات هضم دست و پنجه نرم می کنند، آن هم به لطف معده کوچک و ظریف خود. اسفنکتر مری، دریچه ای است که از بازگشت غذا از معده به لوله غذا جلوگیری می کند، و در نوزادان تا زمان بلوغ در حال رشد است. یکی از دلایل اصلی که نوزادان در حال رشد ممکن است در هضم مشکل داشته باشند، همین است. علاوه بر این سبب رفلاکس اسید در نوزادان می شود.

راهکار هضم غذای کودکان با درمان های خانگی

ماساژ نوزاد

ماساژ دادن کودک می تواند به کاهش بسیاری از مشکلات گوارشی کمک کند. ماساژ را از اطراف ناف شروع کنید و دستان خود را در جهت عقربه های ساعت به سمت پایین حرکت دهید. از یک انگشت به سمت کل کف دست پیش بروید و به آرامی به سمت پایین فشار دهید. حرکت دادن پاهای کودک به داخل و خارج با هم به صورت ریتمیک نیز می تواند کمک کننده باشد.

راهکارهای هضم غذای کودکان؛ کمپرس گرم

کمپرس گرم یک درمان خانگی برای بهبود هضم در نوزادان است.

مواد لازم

یک کاسه آب گرم

یک دستمال تمیز

دستورالعمل

یک دستمال تمیز را در یک کاسه آب گرم خیس کنید. آب اضافی آن را بگیرید و کمپرس گرم را روی شکم کودک خود قرار دهید. بگذارید یک دقیقه بماند و بردارید. این روش را 2-3 بار تکرار کنید. حتی می توانید این روش را 1 تا 2 بار در روز انجام دهید تا زمانی که متوجه بهبودی در وضعیت کودک خود شوید.

نحوه عملکرد

یک کمپرس گرم می تواند کودک شما را آرام کند. همچنین ممکن است به تسکین گاز و نفخ نیز کمک کند.

موقعیت شیر دادن کودک را تنظیم کنید

هنگام شیر دادن به موقعیت دست و نگهداشتن کودک توجه کنید. تنظیم آن می تواند به کودک در درمان مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید کمک کند. مهم است که هنگام شیر دادن، کودک خود را در وضعیت عمودی نگه دارید تا شیر دوباره بالا نیاید. همچنین توصیه می شود که سعی کنید کودک خود را حداقل 30 دقیقه پس از شیر خوردن در وضعیت عمودی نگه دارید.

ماست

ماست یک درمان خانگی برای بهبود هضم غذا در نوزادان است

مواد لازم

چند قاشق چایخوری ماست رقیق شده

دستورالعمل

چند قاشق چایخوری ماست را با آب مقطر رقیق کنید. به کودک خود این مخلوط را بدهید.

توجه: قبل از انتخاب این دارو بهتر است با پزشک مشورت کنید.

چه زمانی باید از آن استفاده کنید

هر زمان که کودک شما علائم مشکلات گوارشی را نشان داد، می توانید این کار را انجام دهید.

نحوه عملکرد

محصولات لبنی تخمیر شده مانند ماست علائم مشکلات گوارشی را در نوزادان کاهش می دهد.

راهکارهای هضم غذای کودکان؛ آروغ زدن

آروغ زدن سبب بهبود هضم غذا در نوزادان می شود. راه دیگر برای مقابله با مشکلات هضم در نوزادان این است که آن ها را وادار به آروغ زدن “تا حد امکان بین شیر خوردن” کنید. آروغ زدن هوا می تواند از تف کردن شیر خورده شده توسط کودک جلوگیری کند.

خوردن شیر مادر

شیر مادر برای هضم غذا در نوزادان، شما باید سعی کنید کودک خود را تا 6 ماهگی تنها با شیر خود تغذیه کنید. مادر باید پس از اتمام 6 ماهگی به نوزادان خود غذا بدهند. حتی در این صورت، باید سعی کنید تا حدود 2 سالگی نوزادان را با شیر مادر همراه با غذاها تغذیه کنید. مصرف شیر مادر نیز نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش کودک شما دارد. این درمان ها در کمک به مشکلات معده در نوزادان بسیار موثر خواهد بود.

در زیر نکات دیگری ذکر شده است که می تواند به بهبود هضم در کودکان نوپا کمک کند.

چگونه از مشکلات گوارشی در نوزادان جلوگیری کنیم؟

  • به کودک خود بیشتر اما در مقادیر کم شیر بدهید، زیرا این کار سبب هضم غذا می شود.
  • به آرامی به کودک خود شیر بدهید و او را در وضعیت عمودی نگه دارید.
  • مطمئن شوید که پوشک کودک شما خیلی تنگ نباشد.
  • پس از شیر دادن به کودک خود او را به آرامی روی دست خود بگیرید. از تکان دادن بیش از حد کودک تان بلافاصله پس از تغذیه ( شیر دادن یا غذا دادن) خودداری کنید.
  • اگر کودک شما به لاکتوز عدم تحمل دارد، به جای محصولات ساخته شده از شیر گاو، محصولات مبتنی بر سویا به او بدهید.

باید گفت

مشکلات گوارشی مانند یبوست، حرکات شل، سوء هاضمه یا آروغ اسیدی برای اکثر نوزادان رایج است. در حالی که اولین واکنش غریزی شما مراجعه به پزشک است، اما می توانید داروهای خانگی فوق را برای هضم غذا در نوزادان امتحان کنید. این ها نه تنها به آرامش و تسکین کودک کمک می کنند، بلکه به مبارزه با عفونت ها و حفظ تعادل الکترولیت نیز مهم است. کمپرس گرم، شیر مادر، پروبیوتیک های طبیعی مانند ماست، ماساژ و آروغ زدن همگی می توانند به تسکین ناراحتی گوارشی در نوزادان کمک کنند.

لینک های مرتبط

بچه دار شدن؛ پیش از تصمیم برای بچه دار شدن به این ۹ سوال پاسخ دهید

۱۳ روش خانگی موثر برای درمان استفراغ در کودکان

تست شکم برای تعیین جنسیت نوزاد؛ روشی جالب برای پیش بینی جنسیت کودک شما

تغذیه در دوران بارداری: با این ۱۱ مواد  غذایی کودک تان باهوش و چشم رنگی می شود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان