جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

خطرات تهدید کننده دوره قاعدگی: 5 سیگنال هشدار دهنده که نباید نادیده بگیرید!

خطرات تهدید کننده دوره قاعدگی
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

خطرات تهدید کننده دوره قاعدگی: همه زنان با پریود خود رابطه عشق – نفرت دارند. از گرفتگی عضلات  تا خون ریزی در روزهای معین به نظر می رسد همه چیز در مورد پریود شما را درگیر می کند! اما پریود به معنای شروع نوعی دیگر از اضطراب است. لزوما فقط به این معنی نیست که به زودی یک عضو جدید به خانواده خود اضافه خواهید کرد. بلکه می تواند نشان دهنده مشکلاتی برای سلامتی شما باشد. به خطرات تهدید کننده دوره قاعدگی دقت کنید.

بله درست خواندید! تعجب خواهید کرد از این که بدانید چند علامت از پریود شما می تواند نشان دهنده مشکلات جدی از سلامت شما باشد که ممکن است به آن مبتلا شوید – مشکلاتی که باید فورا معاینه شود! دانستن چند نکته مهم در مورد دوره قاعدگی می تواند در دراز مدت بسیار مفید باشد. حتی اگر در حال حاضر مشکلی در چرخه قاعدگی شما وجود نداشته باشد. در این جا چند سیگنال هشدار دهنده حیاتی وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید تا بفهمید پریود شما در مورد شما چه می گوید:

خطرات تهدید کننده دوره قاعدگی

کرامپ های پریود

برخی از زنان اگر گرفتگی عضلات کمتری داشته باشد احساس می کنند خوش شانس ترین هستند. با این حال، برای اکثر زنان، دردهای قاعدگی در طول این پنج روز ثابت است. با این حال، اگر گرفتگی عضلات شما به قدری بد است که شما را از انجام کارهای روزمره باز می دارد و باید مرخصی بگیرید و در رختخواب بمانید، ممکن است با مشکلی جدی مواجه باشید. اگر با وجود مصرف مسکن نیز درد گرفتگی عضلات شما قابل تحمل نیست، ممکن است به اندومتریوز مبتلا شده باشید. وضعیتی که در آن بافت رحم (که پوشش رحم را تشکیل می دهد و در طول دوره قاعدگی ریزش می کند) خارج از رحم است. از آن جایی که در دوره‌ هایی که پوشش داخلی دیواره رحم می‌ریزد، خون جایی برای خروج از بدن ندارد – سبب می شود این گرفتگی ‌ها را به همراه داشته باشد.

آندرومتریوز علائم دیگری نیز دارد، مانند جریان شدید و خونریزی بین قاعدگی. می تواند سبب مشکلات ناباروری نیز شود.

رنگ و قوام دوره

در دوره قاعدگی رنگ های خون می تواند چیزهای زیادی را در مورد سلامتی شما نشان دهد. رنگ و قوام ایده آل یک دوره، قرمز روشن است – قرمز خوب و اشباع شده! اگر رنگ تیره ‌تر با بافت لخته‌ای دارد، به این معنی است که سطح استروژن شما بالاست. اگر تعداد لخته‌ ها زیاد است، باید مراقب عدم تعادل هورمونی و شاید حتی فیبروم‌ های رحمی باشید. نترسید – آن ها عمدتا خوش خیم هستند – اما می توانند دردناک باشند! کاهش مصرف سویا، لبنیات و شکر می تواند در چنین مواردی به شما کمک کند.

اگر رنگ خون پریود در انتهای دوره، رنگ صورتی باشد، ممکن است سطح استروژن پایینی داشته باشید. اگر تغییری ناگهانی داشته باشد، به دلیل تغییر تمرین یا همراه با قوام آبکی، ممکن است دچار عدم تعادل غذایی. یا در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باشید. با این حال، ممکن است به این معنا باشد که شما وارد مرحله پیش از یائسگی می شوید که در آن بدن خود را برای یائسگی آماده می کند. بهتر است در هر صورت توسط پزشک معاینه شوید.

خطرات تهدید کننده دوره قاعدگی؛ جریان دوره

به طور متوسط، زنان در هر دوره تقریبا یک فنجان خون از دست می دهند. با این حال، گاهی اوقات، زنان جریان شدیدی از خونریزی را تجربه می‌کنند. و اگر این جریان پیوسته باشد می‌تواند سبب مشکلات باروری، فیبروم‌های رحمی یا همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، آندومتریوز شود.

از سوی دیگر، یک دوره بسیار کوتاه و سبک می تواند به دلایل مختلفی از جمله عدم تعادل هورمونی یا غذایی و تغذیه ای، استرس یا حتی قبل از یائسگی باشد. با این حال، پریودهای غیرطبیعی سبک می‌تواند به این معنی باشد که شما در معرض خطر هستید یا مشکلات سلامتی جدی‌تری مانند اختلالات خودایمنی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا سندرم آشرمن دارید.

فرکانس دوره

دوره متوسط ​​دو تا هفت روز طول می کشد و هر 21 تا 35 روز رخ می دهد. چرخه قاعدگی در حالت ایده آل با افزایش سن منظم تر می شود. با این حال، قاعدگی های نامنظم در دوران نوجوانی شما می تواند نتیجه استرس، کاهش وزن شدید، بارداری و استفاده از برخی داروها باشد. قرص های ضد بارداری نیز می توانند سبب ایجاد لکه های خفیف بین دوره های قاعدگی شوند. با این حال، اگر بدون مصرف این قرص ها لکه بینی دارید، باید فورا مورد معاینه قرار بگیرید. زیرا این نشانه سرطان یا پیش سرطان است. همچنین می تواند نشانه عفونت واژن یا عدم تعادل هورمونی باشد. پریودهای نامنظم گهگاهی نباید سبب نگرانی شود، اما بهتر است توسط پزشک خود معاینه شوید، به خصوص اگر این اتفاق برای مدت طولانی رخ دهد.

پریود های ناگهانی

اگر یک دوره غافلگیرکننده و ناگهانی بدون نفخ، سندرم پیش از قاعدگی یا سایر علائمی که معمولا تجربه می کنید دارید، این احتمال وجود دارد که تخمک گذاری نداشته باشید. که بیشتر در زنان دارای اضافه وزن یا چاق دیده می شود. و می تواند نشان دهنده این واقعیت باشد که شما در مرحله پیش دیابت هستید. زیرا مقاومت به انسولین می تواند بر چرخه قاعدگی شما تاثیر بگذارد. حتما باید توسط پزشک خود معاینه شوید و یک برنامه غذایی برای کنترل وزن خود اختصاص دهید. به خصوص اگر قصد باردار شدن دارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان