جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(1)

وقتی کسی که دوستش دارید یا به او اهمیت می دهید به شما خیانت کرده است، یادگیری این که دوباره به او اعتماد کنید – اگر حتی بخواهید – نیاز به زمان و تلاش دارید. در حالی که محافظت از خود و احساساتتان در اعتماد پس از خیانت ممکن است بعد از آسیب عاطفی تصمیم درستی به نظر برسد، اعتماد نکردن می تواند سبب آسیب بیشتر به سایر روابط مهم در زندگی و روابط آینده شما شود.

حرکت رو به جلو می تواند دشوار باشد. در این مطلب، راه‌ ها و روش هایی آورده شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یاد بگیرید که دوباره به دیگران اعتماد کنید.

اعتماد پس از خیانت

چگونه تصمیم بگیرید که آیا می توانید دوباره به یک شخص اعتماد کنید؟

تنها کسی که می تواند تصمیم بگیرد آیا اعتماد دوباره نفع شماست یا نه، خودتان هستید. این سوالات را از خود بپرسید:

  • “آیا این شخص بسیاری اوقات به اعتماد من خیانت کرده است؟”
  • “آیا این شخص اشتباه خود را پذیرفت یا من از شخص دیگری فهمیدم که پشیمان شده است؟”
  • “آیا کار او غیرقابل بخشش است؟”

پاسخ شما به این سوالات مسیر آینده شما را مشخص می کند.

  • به یاد داشته باشید، مهم نیست که این شخص چه نسبتی با شما دارد، (والدین، خواهر و برادر، بهترین دوست، همکار و غیره)، شما هیچ تعهدی برای ارتباط نزدیک با آن ها ندارید. اگر آن ها اعتماد شما را شکسته اند، فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید رابطه خود را با آن ها و بر اساس شرایط خود ادامه دهید یا نه.
  • فقط شما می توانید انتخاب کنید که ببخشید و دوباره با او همراه شوید.
  • اگر تصمیم گرفته اید برای بخشیدن فردی که به شما ظلم کرده است کار کنید، درک کنید که بخشش از وجود شما سرچشمه می گیرد. مردم اشتباه می کنند. در حالی که همه ما انسان هستیم، این تصمیم به خودی خود به این معنی نیست که آن ها سزاوار یک فرصت دوباره هستند.
  • بلکه به این فکر کنید که این شخص قبلا به اعتماد شما خیانت کرده است. آیا این رفتار بارها از او سر زده است یا این اولین بار است که اعتماد شما را شکسته اند؟
  • هنگامی که به دلیل بی اعتمادی او فکر کردید، می توانید تصمیمی مبتنی بر این بگیرید که می توانید دوباره به او اعتماد کنید یا خیر. اشکالی ندارد که برای این تصمیم زمان بیشتری صرف کنید.

4 نکته در مورد این که چگونه دوباره به مردم اعتماد کنیم

اگر تصمیم گرفته اید که دوباره فرد مقابل خود را ببخشید و به او اعتماد کنید، در زیر نکاتی وجود که می توانید از آن برای اعتماد دوباره استفاده کنید.

اعتماد پس از خیانت؛ خودتان را در اولویت قرار دهید

در حالی که همه فکر می کنیم اولویت خودمان هستیم. اما اغلب پس از آسیب دیدن توسط کسی که دوستش داریم یا به او اهمیت می دهیم، تنها در این صورت است که متوجه می شویم نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح داده ایم. این درست زمانی است که باید به خود اهمیت بدهید و به وضعیت و رابطه خود دقت کنید. به رابطه ای که با خودتان دارید. ناامنی هایی که را که به خاطر کسی دیگر نادیده گرفته اید را شناسیی کنید. سعی کنید آن ها را حل کنید تا بتوانید زندگی بهتری برای خود بسازید.

شاید در زمینه‌ های دیگر زندگی ‌تان، مانند اعتماد به خودتان و تصمیم ‌هایتان، بهترین نتیجه را گرفته اید. تصمیم های خود را آگاهانه بگیرید تا بعد از آن به خودتان شک نکنید. انرژی خود را صرف افرادی کنید که همیشه به علایق شما اهمیت می دهند. وقتی به خود اهمیت می دهید و اعتماد می کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

انتظارات خود را با جانب مقابل شریک کنید

مهم است که به دیگران بگویید چه انتظاراتی از روابط خود با دیگران دارید. برای هر کسی که اعتماد شما را شکسته است، از انتظارات خود در آن رابطه در میان بگذارید. بگذارید بدانند اعتماد شما شکسته شده است و برای بهبودی به زمان نیاز دارید. به آن ها بگویید که چرا اعتماد شما را شکسته اند و چه کاری می توانند برای به دست آوردن مجدد آن انجام دهند. وقتی انتظارات خود را با دیگران در میان می‌گذارید و آن ها نمی‌توانند این انتظارات را برآورده کنند، شما پاسخی را که نیاز دارید حتما به دست خواهید آورد.

اعتماد پس از خیانت؛ حد و مرز تعیین کنید

تعیین حد و مرز در هر رابطه ای مهم است، از جمله رابطه شما با خودتان. بر اساس روانشناسی امروز، “مرزها را می‌توان به‌ عنوان محدودیت ‌هایی تعریف کرد. که ما با افراد دیگر تعیین می‌کنیم، که نشان می‌دهد چه چیزی در رفتار آن ‌ها با ما قابل قبول و غیرقابل قبول است”. مرزهای خود را با فردی که اعتماد شما را شکسته است در میان بگذارید. اجازه دهید آن ها رفتارهایی را که شما تحمل نمی کنید، مانند دروغ گفتن یا نگفتن حقیقت کامل را بدانند. سپس، خود را مسئول نگه دارید تا به آن مرزهایی که تعیین کرده اید، پایبند باشید.

به خودتان اجازه ندهید که توسط شخصی مورد سوء استفاده قرار بگیرید و در یک چرخه بی پایان همیشه اشتباهات دیگران را ببخشید و اعتماد کنید. هنگامی که در مورد حد و مرزهای خود تصمیم گرفتید، به آن ها پایبند باشید.

درک کنید که بازسازی اعتماد زمان می برد

وقتی اعتماد شما شکسته شد، از صفر باید شروع کنید. بازسازی اعتماد زمان می برد و این روند هرگز برای همه یکسان نیست. یا برای مدت زمان معین دوباره ساخته نمی شود. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که شما فقط باید “فراموشش کنید”. این افراد قلب شما را شکسته اند، یا حتی نمی دانند کار شما چه کارهایی را می توانند برایتان انجام دهند.

تمام زمانی را که برای بازسازی اعتماد نیاز به زمان دارید، وقت صرف کنید. چه با آن شخص یا به طور کلی با افرادی که در حال زندگی هستند. ممکن است برای کنار آمدن با بعضی افراد و آسیب هایی که به شما می زنند به زمان بیشتری نیاز داشته باشید، و این اشکالی ندارد.

با یک فرد خاص و یا هر کسی که در آینده وارد زندگی شما می شود. باید به حریم زندگی شما احترام بگذارد. به خود نه به کسی که به شما آسیب رسانده فرصت دهید. به خود فرصت دهید تا بتوانید اعتماد دوباره را شکل دهید، ارتباط برقرار کنید. افرادی که از کار خود پشیمان هستند حتما به فکر و نظر شما احترام خواهند گذاشت. و این زمان را فراهم خواهد کرد تا اعتماد شما را دوباره جلب کنند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

علائم افسردگی پنهان؛ ۱۰ نشانه که فرد پشت چهره ای شاد، افسرده است

سایکوپت کیست؟ ۱۵ ویژگی رایج افراد سایکوپت (روان پلید) را بشناسیم

۱۰ عبارت ویرانگر که هرگز نباید موقع عصبانیت به همسرتان بگویید

برخورد با رییس عصبانی: چطور با یک رییس عصبانی کنار بیاییم؟

جلب احترام دیگران: ۱۴ راه ساده برای این که مردم به شما احترام بگذارند

تست تصویری: در برابر کدام افراد و یا رفتارها ممکن است به شدت عصبانی شوید!

شخصیت شناسی: ده روش اثبات شده برای شناخت افراد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان