جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

برنج یکی از مهم ترین مواد غذایی جهان است و به طور مستقیم بیش از هر محصول دیگری در برنامه غذایی مردم دیده می شود. به همین دلیل در بسیاری از کشورها یک غذای اصلی است. با این حال، حقایقی در مورد برنج آن را به یک ماده غذایی شگفت انگیز تبدیل کرده است.

حقایقی در مورد برنج

  1. برنج یک غذای اصلی در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​است.
  2. بیش از نیمی از جمعیت جهان برنج را با حداقل 20 درصد کالری دریافتی روزانه خود می خورند.
  3. گندم، ذرت و برنج سه محصول غذایی پر طرف در جهان هستند.
  4. بیش از 40000 نوع برنج در جهان وجود دارد.
  5. نزدیک به 50 درصد از کالری مصرفی کل جمعیت انسان از گندم، ذرت و برنج است.
  6. برنج قهوه ای فیبر بیشتری نسبت به برنج سفید دارد.

برنج قهوه ای یک انتخاب محبوب برای افرادی است که محدودیت های غذایی دارند. بر خلاف برنج سفید، برنج قهوه ‌ای فیبر، ویتامین ‌ها و آنتی‌اکسیدان ‌های موجود در غلات را به طور کامل حفظ می‌کند. در حالی که برنج سفید فاقد این مواد مغذی است و کالری “خالی” ارائه می‌کند.

  1. برنج فواید زیادی برای سلامتی دارد

برنج انرژی سریع و فوری به بدن می دهد. این ماده حرکات روده را تنظیم و بهبود می بخشد، روند پیری را کند می کند و سطح قند خون را تثبیت می کند. در حالی که منبع ضروری ویتامین B1 است.

  1. حقایقی در مورد برنج؛ پرورش برنج آب زیادی می خواهد

برنج برای رشد به آب زیادی نیاز دارد. کشت برنج فقط برای تولید 1 کیلوگرم برنج به 5000 لیتر آب نیاز دارد.

  1. برنج ژاپنی با کیفیت بالا مشهور است

در ژاپن مقدار کافی باران می بارد و بیشتر برنج آن از طریق فرآیند کشت مرطوب کاشته می شود. فصل کاشت برنج در کشور عموما از بهار شروع می‌شود و در تابستان کشت می‌شود و در پاییز برداشت می‌شود.

  1. هوندا در زبان ژاپنی به معنای “مزرعه اصلی برنج” است

اگرچه خودروساز معروف هوندا نام خود را از بنیانگذارش، سوئیچیرو هوندا گرفته است، اما این اصطلاح در زبان ژاپنی به “مزرعه اصلی برنج” ترجمه می شود.

  1. برنج پخته شده به راحتی خراب می شود

برنج نپخته می تواند برای مدت طولانی نگهداری شود. شما می توانید از 10 تا 30 سال برنج را نگهداری کنید. با این حال، برنج پخته شده اگر در دمای اتاق بماند، مستعد فاسد شدن است. همیشه بهتر است به مقدار مناسب از آن را بپزید و باقی مانده غذا را به درستی در یخچال نگهداری کنید.

  1. یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا می تواند سبب پرخوری شود

برخی از افراد تمایل دارند از برنج یا هر گونه کربوهیدرات به طور کلی اجتناب کنند. نگرانی اصلی در مورد برنج یا سایر کربوهیدرات ها این است که به دلیل افزایش ناگهانی سطح گلوکز پس از مصرف، حس پرخوری در افراد زیاد می شود.

  1. پالایش تفاوت اصلی بین برنج سفید و قهوه ای است

برنج سفید تصفیه شد، تمام قسمت های دانه به جز آندوسپرم را از بین می برد. از طرف دیگر، برنج قهوه ای تنها لایه خارجی دانه را حذف می کند و آندوسپرم، ریشک، جوانه و سبوس را نگه می دارد. به همین دلیل، اعتقاد بر این است که برنج قهوه ای هر چند هزینه بالایی دارد اما سالم تر است.

  1. حقایقی در مورد برنج؛ برنج قهوه ای حاوی اسید فیتیک است

از نظر درشت مغذی ها، یک فنجان برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید 40 درصد پروتئین بیشتر و دو برابر فیبر بیشتر دارد.

  1. برنج قهوه ای ممکن است آن طور که مردم معتقدند «سالم» نباشد.

محتوای تغذیه ای برنج قهوه ای ممکن است بیش از حد خوب به نظر برسد – در حالی که دارای جنبه های منفی است. حتی اگر برنج قهوه ای حاوی مواد مغذی بیشتری است، یک مطالعه نشان می دهد که مواد موجود در برنج قهوه ای سرعت جذب بدن را مهار می کند. در نتیجه، مصرف برنج سفید ممکن است مواد مغذی بیشتری نسبت به برنج قهوه ای به همراه داشته باشد. این مطالعه استدلال می‌کند که در حالی که برنج قهوه‌ای دارای ریز مغذی ‌های بیشتری است، فیبر و فیتات آن این مواد مغذی را از بین می‌برد.

  1. حقایقی در مورد برنج؛ تاثیر اصلی برنج قهوه ای بر دیابت

با وجود مضرات برنج قهوه ای، نقطه قوت اصلی برنج قهوه ای تاثیر آن بر دیابت است. برنج سفید می تواند خطر ابتلا به دیابت را در هر وعده روزانه بیش از 10 درصد افزایش دهد. در همین حال، مصرف برنج قهوه ای می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 16 درصد کاهش دهد.

با توجه به این حقایق جالب در مورد برنج سفید و قهوه ای آن را با آگاهی بیشتر در برنامه و رژیم غذایی خود بگنجایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان