جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(3)

کاهش اثرات غذاهای چرب: گاهی همه ما تسلیم خوردن غذاهایی می شویم که زیاد هم برای ما مفید نیستند و غذاهای پرچرب مصرف می کنیم. در حالی که خوردن این غذاها در حد متوسط مشکلی ندارد. اما به راهکارهایی که بعد از خوردن غذای پرچرب باید انجام دهیم نیز باید تمرکز کنیم. تا به کاهش اثرات غذاهای چرب کمک کند. دوستان به یاد داشته باشید که غذاهای چرب دارای کالری، چربی های ترانس و چربی های اشباع شده هستند. این غذاها خطر چاقی و افزایش سطح کلسترول را به همراه دارد.

علاوه بر این، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش می دهند و فشار خون را بالا می برند. پس برای این که بدانید چطور از وقوع این خطرات جلوگیری کنید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

کاهش اثرات غذاهای چرب

آب ولرم بنوشید

نوشیدن آب ولرم بعد از مصرف غذای پرچرب به تسکین و فعال شدن سیستم گوارش شما کمک می کند. آب به عنوان یک حامل برای مواد مغذی و مواد زائد عمل می کند. نوشیدن آب داغ به تجزیه مواد مغذی و هضم راحت آن کمک می کند. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، روده کوچک آب را از غذا برای هضم جذب می کند و منجر به کم آبی بدن و یبوست می شود.

نوشیدنی سم زدا بنوشید

نوشیدنی های سم زدا به دفع سمومی که پس از مصرف غذاهای پرچرب در بدن شما انباشته می شوند، کمک می کند. برخی از محققان پیشنهاد می‌ کنند که برنامه غذایی سم ‌زدا یا نوشیدنی‌های سم‌ زدا به ترشح سموم و کاهش وزن نیز موثر است. با این حال، این مطالعات نتایج قطعی ندارند. یک مطالعه بر روی زنان کره ای نشان داد که نوشیدن آب لیمو یا پیروی از رژیم سم زدایی لیمو سبب کاهش چربی بدن و بهبود مقاومت به انسولین می شود. می توانید این دستور العمل های نوشیدنی سم زدای خانگی را امتحان کنید تا به شما کمک کند بعد از مصرف غذاهای پرچرب احساس بهتری داشته باشید.

کاهش اثرات غذاهای چرب؛ پیاده روی کنید

پیاده روی به مدت 30 دقیقه بعد از یک وعده غذایی سنگین به بهبود هضم کمک می کند. که سبب حرکت بهتر معده می شود، به هضم غذا و حتی کاهش وزن کمک می کند. از این رو پس از خوردن غذای چرب به مدت 30 دقیقه به پیاده روی آهسته بروید تا بدنتان آرام شود.

برنامه ریزی برای وعده غذایی بعدی

برنامه ریزی وعده های غذایی از قبل به شما کمک می کند تا از مصرف بی رویه غذاهای ناسالم و پرچرب اجتناب کنید. صبحانه را حذف نکنید. یک صبحانه سالم و مقوی بخورید تا در طول روز انرژی مصرفی داشته باشید. سبزیجات و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید، با نوشیدن آب و آب میوه کافی هیدراته ماندن بدن خود را حفظ کنید و یک شام سبک بخورید.

کاهش اثرات غذاهای چرب؛ مصرف پروبیوتیک

باید گفت مصرف منظم پروبیوتیک ها به تعادل سلامت گوارش و بهبود فلور روده و ایمنی کمک می کند. می توانید یک فنجان ماست یا کشک میل کنید. نخود یا لوبیا را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا پس از مصرف غذای پرچرب روده خود را تقویت کنید.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات  

مصرف میوه ها و سبزیجات به تامین ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر کافی برای انجام فرآیندهای مختلف به بدن شما کمک می کند. خوردن غذاهای پرچرب که فاقد فیبر و ریز مغذی ‌های ضروری و سرشار از چربی ‌های اشباع شده و ترانس هستند، که ممکن است منجر به یبوست شود. یک کاسه میوه با آجیل و دانه ها به عنوان یک میان وعده در اواسط صبح میل کنید. وعده غذایی خود را با یک کاسه سالاد و سبزیجات تازه شروع کنید تا به تامین مواد مغذی ضروری بدن تان کمک کنید.

کاهش اثرات غذاهای چرب؛ خوب بخوابید

خوابیدن به تقویت خلق و خوی شما کمک می کند، از گیجی و بی خوابی خلاص می شوید و ذهن، جسم و روح شما را آرام می کند. از این رو استراحت کنید و خوب بخوابید و از خوردن غذاهای مضر بپرهیزید.

کارهایی که نباید بعد از خوردن غذاهای پرچرب انجام دهید

از خوردن غذاهای سرد خودداری کنید

خوردن غذاهای سرد مانند بستنی پس از مصرف غذاهای پرچرب اثرات نامطلوبی بر کبد، معده و روده دارد. غذای چرب به سختی هضم می شود. خوردن خوراکی های سرد هضم غذا را دشوار می کند و ممکن است دچار نفخ و سوء هاضمه شوید. بنابراین از مصرف غذاهای سرد بعد از وعده های غذایی سنگین خودداری کنید.

بلافاصله بعد از غذا به رختخواب نروید

هرگز بعد از یک وعده غذایی سنگین مستقیم به رختخواب نروید. همیشه بین شام و زمان خواب 2 تا 3 ساعت فاصله بگذارید. خوابیدن بلافاصله بعد از غذا، هضم غذا را سخت می کند و سبب نفخ و افزایش رسوب چربی می شود.

باید گفت

اکنون که می دانید پس از خوردن غذای پرچرب چه کاری باید انجام دهید، می توانید اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از عوارض احتمالی آن انجام دهید. با دقت و با کنترل غذا بخورید. رعایت نکات اساسی ذکر شده در بالا کلید تناسب اندام و سالم ماندن بعد از خوردن غذای چرب است. در حالی که می توانید هر چند وقت یکبار میل به غذای پرچرب و تنقلات داشته باشید. ولی بهترین کار این است که بیشتر روزهای دیگر یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید.

لینک های مرتبط

غذاهای مضر برای اختلال نعوظ؛ ۶ ماده غذایی که سبب اختلال نعوظ می شود

۱۰ غذای سالم و موثر برای افزایش وزن + رژیم غذایی روزانه 

روش تشخیص غذاهای فاسد با ۷ راهکار فوق العاده موثر

درمان های خانگی گاز و نفخ؛ ۵ روش طبیعی برای تسکین گاز و نفخ معده

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان