فواید گوشت سینه مرغ؛ ارزش غذایی مرغ برای سلامت بدن

توسطپناه امینی

مرداد ۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۸, ۱۴۰۱ , , ,
فواید گوشت سینه مرغ

سینه مرغ منبع عالی پروتئین بدون چربی است. این بدان معناست که بیشتر کالری سینه مرغ از پروتئین است. افرادی که پروتئین کافی می خورند احتمال حفظ توده عضلانی در آن ها زیاد است و متابولیسم سالم را حفظ می کند. از آن جایی که سینه مرغ همه کاره و نسبتا ارزان است، هوشمندانه خواهد بود تا به خاطر بهره بردن از فواید گوشت سینه مرغ آن را به رژیم غذایی متعادل و سالم خود اضافه کنید.

فواید گوشت سینه مرغ

ارزش غذایی سینه مرغ

  • کالری: 128
  • چربی: 2.7 گرم
  • سدیم: 44 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 0 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • شکر: 0 گرم
  • پروتئین: 26 گرم

سینه مرغ حاوی شکر یا نشاسته نیست (مگر این که با نان یا چاشنی تهیه شده باشد)، بنابراین کربوهیدرات ندارد. از طرفی بار گلیسمی تخمینی سینه مرغ نیز صفر است.

فواید گوشت سینه مرغ؛ چربی ها

سینه مرغ بدون پوست حاوی مقدار کمی چربی، کمتر از 3 گرم است. که بیشتر چربی غیر اشباع است (کمتر از 1 گرم چربی اشباع شده در یک قسمت 3 اونس سینه مرغ بدون پوست وجود دارد). اگر سینه مرغ را با پوست آن مصرف کنید، میزان چربی، کالری و پروتئین آن بیشتر خواهد شد. یک وعده 3 اونس (85 گرم) سینه مرغ کبابی یا پخته شده با پوست، 166 کالری، 6.6 گرم چربی و 25 گرم پروتئین دارد.

سینه مرغ سرخ شده نیز اغلب سبب افزایش چربی می شود. به عنوان مثال، اگر از روغن زیتون در تابه استفاده می کنید، روغن زیتون سبب افزایش چربی غذای آماده سرو شما می شود. روغن زیتون حاوی چربی تک غیراشباع و چربی غیراشباع چندگانه است که هر دو فواید سلامتی زیادی دارند.

پروتئین

سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است. برای افرادی که گوشت می خورند، مصرف مرغ راهی ساده برای تامین برخی از نیازهای پروتئینی بدن بدون مصرف چربی زیاد است. بسته به روش پختی که انتخاب می کنید، سینه مرغ نیز به طور طبیعی سدیم کمی دارد.

ویتامین ها و مواد معدنی

سینه مرغ منبع بسیار خوبی از سلنیوم، فسفر، ویتامین B6 و نیاسین است. سلنیوم برای عملکرد تیروئید و ساخت DNA مهم است. نیاسین و B6 هر دو از خانواده ویتامین های B محلول در آب هستند که نقش اساسی در عملکرد سلولی دارند.

فواید گوشت سینه مرغ؛ کالری

80 درصد کامل کالری سینه مرغ از پروتئین تامین می شود. بقیه از چربی حاصل می شود، زیرا سینه مرغ کربوهیدرات ندارد. یک وعده 3 اونس سینه مرغ بدون پوست 128 کالری دارد.

فواید گوشت سینه مرغ

پروتئین کم‌چرب موجود در سینه مرغ می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد و این غذا را به یک مکمل مفید برای بسیاری از برنامه ‌های غذایی تبدیل می‌کند. به طور خاص، مواد مغذی موجود در سینه مرغ می تواند به توده عضلانی، سلامت استخوان، کنترل اشتها و حتی به بهبود خلق و خو و خواب کمک کند.

سبب حفظ توده عضلانی می شود

پروتئین به بدن شما کمک می کند تا توده عضلانی را حفظ کند و همچنین همراه با یک برنامه تمرین روزشی به عضله سازی کمک می کند. از آن جایی که سینه مرغ سرشار از پروتئین است، بخشی از یک رژیم غذایی است که می تواند به شما در ساختن توده عضلانی کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که از دست دادن توده عضلانی و قدرت بدنی مستقیما با میزان مرگ و میر در افراد مسن ‌تر ارتباط دارد.

فواید گوشت سینه مرغ؛ تقویت استخوان ها

زمانی دانشمندان و پزشکان بر این باور بودند که رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی می تواند تراکم استخوان را کاهش دهد و خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که پروتئین با کلسیم برای کمک به محافظت از استخوان ها مفید می باشد.

سبب کاهش اشتها می شود

مصرف پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری کنید. که می تواند به کاهش هوس غذایی و جلوگیری از پرخوری کمک کند. به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک روی مردان دارای اضافه وزن که رژیم ‌های غذایی کم کالری مصرف می‌کردند، نشان داد که افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کردند، “کنترل اشتها و سیری بهتری داشتند”.

افزایش سروتونین و ملاتونین

سینه مرغ حاوی تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری است که به تنظیم سنتز پروتئین کمک می کند. تریپتوفان همچنین به توانایی مغز شما برای سنتز سروتونین کمک می کند. افراد مبتلا به سروتونین ناکافی ممکن است علائم افسردگی را تجربه کنند. یا با ضعیف شدن حافظه رو به رو شوند. تریپتوفان همچنین در ملاتونین، هورمون مهم برای خواب، نقش دارد.

آلرژی

آلرژی به مرغ نادر است اما امکان این که کسی با آن رو به رو شود وجود دارد. پزشکان پیشنهاد می کنند که حساسیت به مرغ تقریبا به اندازه حساسیت به گوشت قرمز رایج است (اما حساسیت به یک نوع گوشت به این معنی نیست که به گوشت های دیگر نیز حساسیت دارید). گاهی اوقات افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند، حساسیت ثانویه به مرغ نیز دارند. در این نوع آلرژی، معمولا واکنش هایی هنگام تماس با گوشت خام یا مصرف گوشت پخته رخ می دهد.

اثرات نامطلوب

افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید در مصرف بیش از حد پروتئین، به ویژه در مقادیر زیاد، محتاط باشند. اگر بیماری کلیوی دارید، با یک پزشک در مورد بهترین منابع و مقادیر پروتئین خود صحبت کنید. از آن جایی که سینه مرغ یک پروتئین حیوانی است. برای افرادی که از رژیم غذایی گیاهی (گیاهخواری یا وگان) استفاده می کنند، نامناسب است.

از این گوشت در وعده های غذایی سالم خود استفاه کنید تا به سلامت خود بیشتر توجه کنید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه کاپاماکی (رولت سوشی خیار)

فواید طالبی؛ ۲۳ فایده فوق العاده طالبی برای سلامت بدن

مطلب: فواید بی نظیر خیار

فواید نعناع برای پوست؛ مزیت فوق العاده و دستورالعمل تهیه ماسک صورت

فواید پیازچه؛ ۱۲ بهترین فواید پیازچه برای پوست و سلامتی + حقایق جالب

رژیم غذایی رشد مو؛ از ماهی تا آب ۱۰ مغذی ترین غذا برای سلامت مو

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *