جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

با افزایش سن، امکان دارد بسیاری از افراد از روش لیفت صورت یا درمان‌های غیر جراحی برای رفع مشکلات ظاهری صورت استفاده کنند. بیشتر افراد در اواخر چهل سالگی یا اوایل پنجاه سالگی جهت استفاده از روش لیفت صورت اقدام می‌کنند. در این سنین، قسمت‌های مختلف صورت در اثر کاهش حجم و از دست رفتن چربی در گونه‌ها، دچار تغییر می‌شود. این حالت سبب ایجاد خطوط لبخند از قسمت بینی تا دهان می‌شود. همچنین افزایش سن سبب افتادگی گونه‌ها و تغییر ظاهر صورت می‌گردد.

انواع مختلف لیفت صورت

مهم‌ترین عامل موثر در هزینه لیفت صورت، نوع روش مورد استفاده می‌باشد. روش‌های لیفت صورت بدون استفاده از جراحی (مانند انواع لیفت با نخ، انواع بوتاکس، تزریق ژل در نواحی مختلف صورت و جوان‌سازی پوست با لیزر) نسبت به روش‌های جراحی کم‌هزینه‌تر هستند. لیفت صورت بدون استفاده از جراحی سبب رفع نیاز به صرفه هزینه زیاد خواهد شد. اما علاوه بر هزینه سوال دیگر بیماران این است که ماندگاری روش های مختلف لیفت صورت چقدر است؟ زیرا عده ای حاضرند در همان ابتدا هزینه هنگفتی را بپردازند تا برای سالها صورتشان جوان بماند و هر جند مدت یک بار به کلینیک ها برای انجام لیفت صورت مراجعه نکنند.

این نکته را برای افرادی که هزینه برای آنها مهم است می گوییم: هزینه مربوط به کلینیک نیز در مقایسه با روش‌های متداول جراحی کمتر خواهد بود چرا که این روش‌ها به صورت سرپایی و در مطب پزشک (و نه در مراکز ویژه جراحی) انجام خواهند شد.

عوامل موثر بر هزینه لیفت صورت

در این قسمت عوامل موثر در هزینه لیفت صورت بررسی می‌شوند. اطلاعات ارائه شده یک برآورد کلی محسوب می‌شوند. جهت ارزیابی دقیق هزینه درمان بایستی با پزشک مربوطه مشورت شود.

  • روش‌های جراحی در مقایسه با روش‌های غیر جراحی: روش‌های غیر جراحی معمولا نسبت به روش‌های جراحی به هزینه کمتری نیاز دارند چرا که جزو روش‌های غیر تهاجمی محسوب شده و به بیهوشی عمومی نیاز نداشته و به هزینه کمتری در ارتباط با کلینیک مورد نظر نیاز دارند. در روش‌های غیر جراحی به زمان بهبودی نیازی نیست و در نتیجه بیمار به مرخصی پس از درمان نیاز پیدا نخواهد کرد. علاوه بر این در در روش های غیرجراحی از تجهیزات کمتری برای انجام درمان استفاده می شود برای مثال برای لیفت صورت با نخ فقط از انواع نخ های مخصوص لیفت استفاده می شود در صورتی که در جراحی های تهاجمی لیفت صورت از ابزار و تجهیزات بیشتری استفاده می شود.
  • پزشک مورد نظر: جراحان پلاستیک یا پزشک‌های با تجربه و معتبر هزینه بیشتری را جهت جلسه مشاوره و کل روند درمان از متقاضی دریافت خواهند کرد.
  • متخصص بیهوشی: تجربه و اعتبار متخصص بیهوشی بر هزینه درمان تاثیر خواهد گذاشت. استفاده از بیهوشی عمومی به تخصص و مهارت بیشتری نیاز داشته و نسبت به بی‌حسی موضعی پرهزینه‌تر محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد به استفاده از بی‌حسی موضعی توسط متخصص نیازی نمی‌باشد.
  • محل جغرافیایی کلینیک: روش‌های جراحی پلاستیک و زیبایی در شهرها نسبت به دیگر مکان‌ها گران‌تر می‌باشند. متاسفانه گزارشی در ارتباط با هزینه روش‌های درمانی در نقاط مختلف جعرافیایی وجود ندارد. با این حال، در بیشتر موارد روش‌های لیفت صورت با نخ در شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان انجام می‌شود.
  • زمان بهبودی: زمان بهبودی پس از لیفت صورت بسته نوع روش مورد نظر، در هر شخصی متفاوت است ولی این زمان به داروهای مصرفی، اقدامات مورد نیاز پس از درمان و مدت زمان مرخصی از کار بستگی دارند.

لیفت صورت دارای انواع مختلفی می‌باشد:

انواع لیفت صورت و تاثیر این روش‌ها بر هزینه

  • لیفت عمقی صورت: تهاجمی‌ترین و گران‌ترین نوع لیفت صورت
  • لیفت با نخ: لیفت کم‌تهاجمی و نسبتا ارزان. لیفت صورت با نخ گزینه بسیار مناسبی برای چین و چروک‌های متوسط صورت می‌باشد.
  • لیفت هایفو (HIFU): در این روش امکان دسترسی به سیستم اپونوروتیک عضلانی سطحی وجود دارد.  این روش نسبت به گزینه‌های فوق ارزان‌تر می‌باشد.
  • لیفت ابرو: این گزینه لیفت برای قسمت پیشانی مناسب است و نسبتا ارزان می‌باشد.
  • لیفت صورت بدون نیاز به بیهوشی: در این روش به استفاه از بیهوشی عمومی نیاز نیست و در نتیجه به هزینه کمتری نیاز دارد.
  • مینی لیفت صورت: این روش نسبت به لیفت کامل صورت به هزینه کمتری نیاز دارد.
  • لیفت صورت با تزریق: در این روش غیر جراحی از تزریق ژل، بوتاکس و PRP استفاده می‌شود. در این روش به هزینه کمتری نیاز است  ولی به اقدامات مراقبتی پس از درمان نیاز دارد.

هزینه لیفت صورت شامل چه مواردی می‌باشد؟

هزینه مرتبط با زمانی که جراح صرف انجام درمان می‌کند تحت عنوان دستمزد جراح محسوب می‌شود. بایستی به یاد داشته باشید که بسیاری از هزینه‌ها به فعالیت شغلی پزشک مربوط می‌شوند مانند هزینه اجاره مطب، حقوق و دستمزد کارکنان، بیمه، لوازم و تجهیرات پزشکی و اداری.

هزینه درمان با اضافه شدن موارد اضافی افزایش پیدا خواهد کرد. این موارد شامل هزینه مربوط به تیم پزشکی در زمان انجام لیفت صورت (مانند متخصص بیهوشی، پرستاران یا دیگر دستیاران جراحی)، تجهیرات و ابزار پزشکی (سوزن، گاز استریل، لباس مخصوص جراحی، دستکش و غیره)، داروهای مورد نیاز برای مصرف قبل و بعد از لیفت صورت (داروهای آرام‌بخش، داروهای مُسکن یا آنتی‌بیوتیک) و هزینه استفاده از اتاق مخصوص جراحی در کلینیک یا بیمارستان می‌باشند.

از جمله موارد دیگر که بایستی در مورد هزینه‌ها به آن اشاره‌ شود، هزینه‌های شخصی است که در ادامه روند درمان بایستی در نظر گرفته شوند. این هزینه‌ها شامل هزینه مشاوره، سفر، مراقبت پیش از درمان، مرخصی و موارد مرتبط با بهبودی می‌باشند.

آیا بیمه هزینه لیفت صورت را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

امکان دارد بیمه در برخی از موارد هزینه درمان را تحت پوشش قرار دهد. شرکت‌های بیمه جهت پوشش هزینه‌ها موارد زیر را در نظر می‌گیرند:

  • جراحی‌های زیبایی: این روش‌های درمانی برای تغییر شکل و بازسازی ساختارهای طبیعی بدن به منظور بهبود ظاهری و افزایش اعتماد به نفس انجام می‌شوند.
  • جراحی‌های ترمیمی: این روش‌ها بر روی ساختارهای غیر طبیعی بدن ناشی از نقص‌های مادرزادی، ناهنجاری‌های رشدی، آسیب‌دیدگی، بیماری، عفونت یا تومور انجام می‌شوند.

تفاوت‌های بین دو مورد فوق از اهمیت زیادی برخوردار است. عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارند. امکان دارد بیمه هزینه جراحی‌های ترمیمی را تقبل کند. در ارتباط با لیفت صورت بایستی توجه شود که به ندرت دلیلی برای انجام جراحی به این منظور وجود دارد. هزینه انجام لیفت صورت تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

در ارتباط با برخی از عمل‌های زیبایی مانند جراحی پلک چشم، چنانچه متقاضی بتواند ضرورت پزشکی برای انجام درمان را ثابت کند، بیمه هزینه درمان را تقبل می‌کند اما این مورد شامل روش های غیرجراحی زیبایی نمی شود برای مثال شما نمی توانید برای انواع روش های غیرجراحی لیفت ابرو، ضرورت پزشکی ثابت کنید حتی اگر ادعا کنید ابروی شما شکسته است باز هم بیمه درخواست شما را رد می کند. همچنین، به ارائه شواهد مربوط به استفاده از روش‌های درمانی مکمل یا جایگزین و عدم موفقیت این روش‌ها نیاز می‌باشد. امکان دارد روش‌های درمانی دوگانه که جنبه زیبایی و کاربردی دارند، با وجود مزایای درمانی تحت پوشش بیمه قرار نداشته باشند. تا زمانی که متقاضی شواهد مستند مرتبط با عارضه مورد نظر را ارائه ندهد، هزینه لیفت صورت تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت.

منبع: مقالات سایت دکتر الناز احمدی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان