کاشت موی طبیعی در افراد مسن ممکن است؟

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۸, ۱۴۰۱

امروزه علم پزشکی صرفا برای درمان بیماری‌ها کاربرد ندارد و سال‌ها است که وارد حوزه زیبایی هم شده است؛ به‌طوری که در دنیای امروز روش‌های مراقبت از زیبایی با محبوبیت و استقبال چشمگیری مواجه شده‌اند. کاشت موی طبیعی یکی از این روش‌ها است که رویش مجدد موها را امکان‌پذیر می‌کند. سوالی که اینجا پیش می‌آید، این است که آیا کاشت موی طبیعی در افراد مسن ممکن است؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی عمل کاشت مو برای افراد سالمند بپردازیم. اگر می‌خواهید بدانید نتیجه کاشت مو برای کهن‌سالان چگونه است، به خواندن این محتوا ادامه دهید.

آیا کاشت مو در افراد سالمند ممکن است؟

برای پاسخ دادن به این سوال بیایید مراحل کاشت مو کلینیک صدف را بررسی کنیم: «کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ها از آن برداشت می‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول‌ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد».

این عمل زیبایی را همه افرادی که بانک موی مناسبی دارند و الگوی ریزش موی آن‌ها مشخص شده است، می‌توانند انجام دهند. از آنجایی که الگوی ریزش مو معمولا در سنین جوانی و بین ۲۵ تا ۳۰ سال معلوم می‌شود، همه افراد سالمند شرط دوم را دارند؛ بنابراین از این نظر هیچ محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد. افراد بالای ۵۰ سال عموما می‌توانند از اولین کاشت موی خود انتظار نتایج شگفت‌انگیزی داشته باشند. با این حال، کاشت مو برای افراد ۷۰ سال یا بالاتر نیز موثر است.

محدودیت های کاشت مو برای افراد سالمند

همه افراد برای انجام کاشت موی طبیعی به خزانه مناسبی از فولیکول‌های سالم نیاز دارند. اگر موهای سر فرد به‌طور کامل ریخته باشد، امکان انجام کاشت موی طبیعی با بانک موی سر برای او وجود ندارد. از همین رو، افراد سالمندی که بانک موی مناسبی ندارند، ممکن است نتیجه بسیار خوبی دریافت نکنند. البته در چنین شرایطی، روش‌های دیگری مانند کاشت مو به روش BHT یا استفاده از فولیکول موهای بدن می‌تواند برای پرپشت کردن موهای سر فرد، موثر و مفید واقع شود.

از طرفی از آنجایی که داروهای بی‌حسی یا بی‌هوشی باید با احتیاط بیشتری برای افراد سالمند استفاده شود، ممکن است محدودیت‌هایی برای انتخاب روش کاشت مو برای افراد سالمند نیز وجود داشته باشد. مجله علمی healthline، روش‌های کاشت مو را به دو دسته پیوند شکافی و میکروگرافت تقسیم می‌کند. در روش اول هر گرافت شامل ۴ تا ۱۰ تار مور هستند؛ اما در میکروگرافت، هر فولیکول حاوی ۱ تا ۲ تار مو می‌شود. از همین رو، نتیجه نهایی کاشت مو طبیعی در افراد مسن به‌دلیل روش مورداستفاده ممکن است ایده‌آل نباشد.

کاشت مو برای افراد سالمند مبتلا به بیماری‌های مزمن یا شرایط حاد پزشکی مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های انعقادی خون و با سابقه انواع سکته‌های مغزی و قلبی ممنوع است. به همین خاطر افراد سالمند برای کاشت مو باید اول با پزشک متخصص مشورت کرده و از نظر سلامت جسمانی کاملا ویزیت شوند.

نتایج کاشت مو در افراد سالمند چگونه است؟

نتایج کاشت مو معمولا بعد از گذشت ۳ تا ۱۲ ماه از عمل، ظاهر می‌شود. هرچقدر بیشتر زمان بگذرد، نتیجه نهایی کاشت مو نیز رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. البته رسیدن به نتیجه مطلوب علاوه‌بر اینکه به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد، به سبک زندگی، تغذیه و مراقبت‌های بعد از کاشت مو نیز وابسته است.

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو در افراد سالمند

قبل از اقدام برای کاشت مو، باید توسط پزشک معاینه شوید تا صحت و سلامتی جسمانی شما برای انجام عمل تایید شود. در این جلسه باید پزشک را از داروهایی که مصرف می‌کنید، مطلع کرده تا در صورت نیاز، تغییراتی در نحوه مصرف آن‌ها اعمال کند. در این جلسه پزشک برای رسیدن به نتیجه مطلوب، توصیه‌هایی به شما می‌کند که عمل به آن‌ها ضروری است. از جمله مراقبت‌های قبل از کاشت مو در افراد سالمند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دو هفته قبل از کاشت موی طبیعی، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین را قطع کنید.
  • دو هفته قبل از انجام عمل، مصرف دخانیات، مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کنار بگذارید.
  • روز عمل حتما یک مراقبت با خود داشته باشید تا از برگشت، شما را تا خانه همراهی کند.
  • در روز عمل یک لباس دکمه‌دار بپوشید تا هنگام تعویض لباس بعد از عمل، فشاری به موهای کاشته‌شده وارد نشود.

نتیجه نهایی کاشت مو در افراد سالمند فقط وابسته به مراقبت‌های قبل از عمل نیست؛ بلکه بعد از کاشت نیز باید دستورالعمل‌های پزشک را رعایت کنید. از جمله مراقبت‌های بعد از کاشت مو در افراد مسن عبارت‌اند از:

  • ترک دخانیات و مشروبات الکلی را تا یک ماه بعد از کاشت مو باید ادامه دهید.
  • مصرف منظم آب کافی باعث مرطوب نگه داشتن بدن و بهبود فولیکول‌های پیوندخورده می‌شود.
  • هنگام خواب سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • خاراندن، ماساژ دادن و استفاده از برس یا شانه بعد از کاشت مو در افراد مسن ممنوع است.
  • تا زمان بهبود کامل پوست سر از رفتن به سونا، استخر و جکوزی خودداری کنید.
  • از آنجایی که زخم‌ها در افراد مسن دیرتر بهبود پیدا می‌کنند، داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه، سبزیجات، پروتئین و ویتامین ضروری است.
  • داروهای تجویزشده توسط پزشک را کامل و منظم مصرف کنید.

تاثیر فاکتور سن در موفقیت کاشت مو

هرچند محدودیت سنی خاصی برای انجام کاشت مو وجود ندارد، اما معمولا افراد جوان (۲۵ تا ۳۰ ساله) این عمل را بدون مشکل خاصی از سر می‌گذرانند. هرچقدر سن افراد بالاتر می‌رود، قدرت فولیکول‌های مو کمتر شده و احتمال موفقیت‌آمیز بودن عمل نیز کاهش پیدا می‌کند. با این حال، منابع معتبر پزشکی انجام کاشت مو برای افراد بالاتر از ۷۰ سال را رد نمی‌کنند؛ بنابراین فرقی نمی‌کند در چه سنی قرار دارید! اگر از ریزش موهایتان ناراضی هستید، فقط کافی است به یک کلینیک تخصصی پوست و مو مراجعه کرده و بعد از مشورت با پزشک برای کاشت مو اقدام کنید. کلینیک‌های معتبر مانند مجموعه صدف با کمک تیم پزشکی مجرب کاشت مو برای افراد سالمند را هم با موفقیت انجام می‌دهند.

کلینیک صدف؛ انتخابی مناسب برای کاشت مو در افراد سالمند

در این مقاله به سوال کاشت موی طبیعی در افراد مسن ممکن است، پاسخ دادیم و محدودیت‌ها و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را بررسی کردیم. از نظر سنی، هیچ محدودیتی برای انجام کاشت مو وجود ندارد. قبل از عمل، پزشک شرایط جسمانی فرد را بررسی کرده و در صورت عدم ابتلا به بیماری‌ها یا شرایط پزشکی خاص، برای انجام کاشت مو برنامه‌ریزی می‌کند. موفقیت‌آمیز بودن نتیجه کاشت مو در افراد سالمند تا حد قابل‌توجهی به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد. پزشکان مجموعه صدف با تخصص و تجربه چندین ساله خود، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می‌آورند. برای دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با شماره ۰۲۱۲۷۴۳۷ تماس بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *