جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

تشخیص جنس موها؛ آیا جنس موهای خود را می شناسید؟

تشخیص نوع موها
خواندن 3 دقیقه
5
(1)

مو مثل تاجی است که هرگز بر نمی دارید! موهای بلند، ابریشمی و براق مورد علاقه همه افراد است. موهای شما منحصر به فرد است. سه نوع موی مختلف در بین خانم ها وجود دارد. مو نیز مانند اکسسوری هایی است که می تواند به جذابیت ظاهری شما بی افزاید و از شخصیت شما بگوید. بنابراین، مراقبت مناسب از مو بسیار مهم است. و برای این کار باید به تشخیص جنس موها دقت کنید. در ادامه در مورد انواع موها بیشتر بدانید.

تشخیص جنس موها؛ انواع موهای چرب

موهای چرب بسیار رایج است. نوع پوست چرب هیچ تفاوتی با پوست سر چرب ندارد. بنابراین پوست چرب به معنای پوست سر چرب است و اگر پوست سرتان چرب باشد، موهایتان خود به خود چرب می شوند. دلیل آن نیز ترشح بیش از حد روغن طبیعی به نام سبوم است.

انواع مختلف موهای خشک

تعداد کمتر غدد چربی منجر به خشکی مو می شود. اگر پوست خشکی دارید، به احتمال زیاد موهای خشکی خواهید داشت. دلیل آن نیز تولید ناکافی سبوم توسط غدد روی پوست سر شماست.

تشخیص جنس موها؛ موهای معمولی

شما خوش شانس هستید اگر این نوع مو را دارید. حاصل تعادل مناسب pH  موهای براق و سالم خواهد بود که به آن موهای معمولی می گویند. افراد خیلی کمی چنین موهایی دارند. اقدامات احتیاطی منظم برای تمیز کردن، مرطوب نگهداشتن و محافظت از آن در برابر آسیب های خورشیدی می تواند به داشتن موی معمولی کمک کند. با چنین روتین و مراقبتی هرگز با مشکلات زیادی در این نوع مو مواجه نخواهید شد.

نکات مراقبت از موها

  • یک رژیم غذایی سالم پر از ویتامین B را برای داشتن مو های پرپشت و عالی انتخاب کنید.
  • به جای خشک کردن با حرارت یا حوله، موهای خود را در دمای محیط خشک کنید.
  • از شامپوهای ملایم استفاده کنید. هر چند وقت یکبار شامپوهای بچه را امتحان کنید.
  • وقتی موهایتان خیس است، برس نزنید.
  • از روش های طبیعی برای ترمیم موهای خود استفاده کنید و از درمان شیمیایی یا حرارتی خودداری کنید.

باید گفت

درست مانند پوست، موها انواع مختلفی دارند: چرب، خشک و معمولی. این نوع موها بر اساس میزان سبوم (روغن طبیعی) تولید شده توسط پوست سر تعیین می شوند. هر کدام از این انواع مو نیاز به روتین های مراقبت متفاوتی دارند. برای مراقبت از موهای خشک نمی توانید از یک روتین یا محصول مراقبت از موهای چرب استفاده کنید یا برعکس. با استفاده از تست بافت می توانید نوع موهای خود را تعیین کنید. دستمال کاغذی را روی موهای شسته نشده قرار دهید. اگر لکه روغن روی بافت دیدید، موهای معمولی دارید. اگر بافت به رشته موهای شما بچسبد، موهای چرب دارید. و اگر بافت خشک بود، موهای خشک دارید.

لینک های مرتبط

۷ روش خانگی فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

درمان خانگی: ۸ راهکار طبیعی که موهای خشک و آسیب دیده را در خانه درمان کنیم

رژیم غذایی رشد مو؛ از ماهی تا آب ۱۰ مغذی ترین غذا برای سلامت مو

تقویت و مراقبت از موهای نازک با این ۱۰ ماسک  خانگی فوق العاده موثر

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان