جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

فواید چای گل رز سبب می شود هوس کنید یک یا دو فنجان از این چای بنوشید. این چای نوشیدنی گرم است که از گلبرگ ها و جوانه های گل رز خشک شده تهیه می شود. بسیاری از مردم چای گل رز را به دلیل خواص دارویی آن خیلی موثر می دانند. چای گل رز حاوی مواد شیمیایی گیاهی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. شواهد نشان می دهد که چای گل رز ممکن است درد قاعدگی را تسکین دهد، هضم غذا را بهبود بخشد، اضطراب را کاهش دهد و به کنترل دیابت کمک کند. برای دانستن بیشتر در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه با ما همراه باشید.

فواید چای گل رز چیست؟

یکی از خواص چای گل رز که به طور گسترده ای مورد تایید قرار گرفته است، ظرفیت آنتی اکسیدانی آن است. تصور می شود که چای گل رز سلامت قاعدگی را بهبود می بخشد و اضطراب، درد و بیماری های التهابی را نیز کاهش می دهد.

بهبود درد قاعدگی

درد های قاعدگی می تواند یک مشکل بزرگ برای اکثر زنان باشد. طبق مطالعات، تقریبا 50 درصد از نوجوانان دختر به دلیل درد های قاعدگی، کاهش عملکرد تحصیلی، مشارکت ورزشی و معاشرت با دوستان را نشان دادند. چای گل رز و عصاره آن در طب سنتی برای کاهش درد های قاعدگی و دیسمنوره استفاده می شود. نتایج تحقیق روی 130 دختر نشان داد که دخترانی که چای گل رز می ‌نوشیدند، درد، اضطراب و ناراحتی کمتری در دوران قاعدگی تجربه می نمودند. از این رو، نوشیدنی هایی مانند چای گل رز یک درمان بالقوه ایمن و ساده برای دیسمنوره و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است.

بهبود سیستم هاضمه و یبوست

از گلبرگ های گل رز در طب سنتی برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود. آن ها اغلب برای حل مشکلات معده خورده می شدند. جمعیت سوری، لبنانی، آشوری و روستایی خاورمیانه از نوشیدنی های گل رز استفاده می کنند. غنچه های رز، گل یا قطره های عصاره به این نوشیدنی ها اضافه می شود.

یکی از این نوشیدنی ها ژورات است. عناصر مختلف گل رز این چای گیاهی مشکلات گوارشی را درمان می کند. افزودن گلبرگ، جوانه یا روغن رز پتانسیل آنتی اکسیدانی این نوشیدنی ها را افزایش می دهد. بنابراین، مصرف چای گل رز می تواند با سلامت دستگاه گوارش مرتبط باشد.

در روش های درمانی ایرانی از جوشانده گل رز به عنوان ملین استفاده می کند. معجون گل قند یک فرآورده دارویی سنتی با پایه گل رز است که به عنوان ملین برای درمان یبوست تجویز می شود. عصاره های پخته شده گل سرخ در هنگام مصرف به موش ها اثرات ملین قابل توجهی نشان دادند. از طرفی عصاره گل رز محتوای آب در مدفوع و دفعات دفع را افزایش داده است. تصور می شود که آن ها با تحریک حرکت مایعات در روده چنین نتیجه ای را نشان داده اند.

کمک به کاهش وزن

چندین مطالعه التهاب بالا را با افزایش وزن مرتبط دانسته اند. چای رز برای مبارزه با التهاب شناخته شده است. از این رو، چای ممکن است به کاهش وزن کمک کند. نوشیدنی هایی که روزانه مصرف می شوند مانند چای و قهوه حاوی مقداری کافئین هستند. دم کرده گلبرگ رز حاوی ترکیب چای نیست و فاقد کافئین است. از این رو، چای گل رز می تواند جایگزین فوق العاده ای برای نوشیدنی های کافئین دار معمولی شما باشد.

چای گل رز به دفع سموم از بدن نیز تاثیرگذاری فوق العاده ای دارد. اگرچه تحقیقات محدودی وجود دارد، شواهد تجربی افراد نشان می دهد که مصرف 4 تا 5 فنجان از این چای می تواند به کاهش وزن کمک کند. که ممکن است از طریق گرمازایی ناشی از آب حاصل شود.

فواید چای گل رز؛ کنترل دیابت

مصرف عصاره گل رز در مطالعات حیوانی اثر ضد دیابتی دارد. می تواند به کاهش سطح گلوکز خون کمک کند. گل رز یک مهار کننده قوی آنزیم متابولیسم گلوکز به نام آلفا گلوکوزیداز است. عصاره گل رز جذب کربوهیدرات را از روده کوچک سرکوب می کند. آن ها به کاهش سطح گلوکز بعد از غذا و کنترل دیابت کمک می کنند. چای گل سرخ همچنین سرشار از پلی فنول هایی است که به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی معروف هستند.

تسکین اضطراب و درد

نوشیدن چای گل رز می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. چای حاوی مواد ضد التهابی است که ممکن است در این زمینه اثربخشی فراوانی داشته باشد. این گل، دارای خواص ضد درد نیز می باشد. همچنین ثابت شده است که رایحه گل رز خلق و خو و خواب را بهبود می بخشد. مطالعه ای که بر روی موش های کم خواب انجام شد نشان داد که عصاره گل رز می تواند با مهار عملکرد گیرنده های خاص کمبود خواب را درمان کند. ضمنا افسردگی، اندوه، تنش و درد را نیز تسکین می دهد.

کمک به رشد مو

گلبرگ های گل رز، به خصوص گل رز سفید و صورتی، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد حساسیت عالی هستند. مطالعه ای که در کره جنوبی انجام شد نشان داد که گلبرگ های رز سفید اکسیداسیون لیپید و پروتئین را در سلول های مو کاهش می دهد.

فیتوکمیکال های گل رز می توانند ترشح سبوم را مهار کنند. سطوح پایین سبوم می تواند از خارش و مشکلات پوست سر جلوگیری کند. هنگامی که به محصولات مو مانند شامپوها اضافه می شود، عصاره گل رز (از گونه های مختلف) می تواند به کاهش التهاب پوست سر نیز کمک کند.

الاژیتانین و اپی گالوکاتچین گالات موجود در گلبرگ های رز می تواند از ریزش مو و بیماری هایی مانند درماتیت سبورئیک جلوگیری کند. از این رو، نوشیدن چای گل رز یا استفاده موضعی از عصاره آن ممکن است التهاب پوست سر و ریزش مو را درمان کند.

فواید چای گل رز؛ کاهش خطر سرطان

گلبرگ های گل رز به دلیل اثرات سیتوتوکسیک و آنتی اکسیدانی آن ها به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین مشخص شد که آن ها دارای خواص ضد جهش زایی هستند. چای گل رز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد که در طول استرس اکسیداتیو آزاد می شوند کمک کند. اگر کنترل نشود، می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن سیستمیک، از جمله سرطان را افزایش دهد. رادیکال های آزاد ناشی از استرس اکسیداتیو می توانند با جهش DNA سبب آسیب در سطح سلولی شوند.

خاصیت ضد میکروبی

مطالعات خاصی بر گل رز به دلیل خواص ضد میکروبی آن ها انجام شده است. فلاونوئیدها، تانن ها، اسیدهای فنولیک و کاروتنوئیدهای موجود در گلبرگ های رز مسئول اثرات ضد میکروبی آن ها می باشد.

گلبرگ های رز می تواند چندین گونه از باکتری ها را مهار کند. که عبارتند از: استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس، استافیلوکوکوس اورئوس، باسیلوس سوبتلیس، میکروکوکوس لوتئوس، اشریشیا کلی، کلبسیلا پنومونیه، سودوموناس آئروژینوزا، پروتئوس میرابیلیس. همچنین رشد برخی از گونه های مخمر را به تاخیر می اندازد. که در مسئول آن فیتوکمیکال های موجود در گلبرگ های رز می باشد. در مشخصات فیتوشیمیایی چای رز چندین عامل ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد درد وجود دارد.

عوارض جانبی چای رز

طبق شواهد تجربی، مصرف زیاد چای گل رز می تواند سبب تهوع یا اسهال شود. با این حال، عصاره های گل رز معمولا بی ضرر هستند. اما اگر به برخی غذاها حساس هستید، بهتر است قبل از مصرف چای گل رز با پزشک متخصص مشورت کنید.

فواید چای گل رز؛ باید گفت

چای گل رز جایگزینی عالی برای چای معمولی است. سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ضد درد نیز می باشد. از مزایای چای گل رز می توان به هضم بهتر، رفع یبوست و بهبود رشد مو اشاره کرد. همچنین گفته می شود به کنترل دیابت، کمک به کاهش وزن، و تسکین اضطراب، درد و درد های قاعدگی کمک کند. می توانید چای گل رز را با گلبرگ های تازه یا خشک درست کنید. با این وجود، مصرف بیش از حد ممکن است در تعداد کمی از افراد سبب آلرژی، حالت تهوع یا اسهال شود. حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مرتبط

درمان های خانگی گاز و نفخ؛ ۵ روش طبیعی برای تسکین گاز و نفخ معده

عوارض جانبی ریشه شیرین بیان؛ ۷ عارضه خطرناک آن برای سلامت بدن

تست شخصیت گل ها: گل ها چه چیزی در مورد زندگی عاشقانه شما می گوید

فواید گل کلم؛ ۱۳ مزیت بی نظیر گل کلم + عوارض جانبی

۹ مزیت سلامتی برگ مریم گلی + عوارض جانبی

آیا عسل گلوتن دارد؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان