تست دقت مغز: آیا می توانید چهره پنهان در تصویر را پیدا کنید؟

توسطسهراب شهریار

مرداد ۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۵, ۱۴۰۱
تست دقت مغز

در این تست دقت مغز، تصویر یک خرس دیده می شود، اما جایی در آن چهره یک مرد نیز پنهان شده است. چالش این است که آیا می توانید در 20 ثانیه چهره مرد پنهان را تشخیص دهید؟

توهمات نوری ذهن انسان را محک می زند. از این رو نقاشی ها، تصاویر و اتفاقات خیلی جذاب اما چالش برانگیز هستند. امروزه اغلب از توهمات نوری و تصاویر ساخته شده در روانکاوی و به منظور مطالعه شخصیت افراد استفاده می کنند. چون این توهمات و آزمون ها به نحوی درک ما را از مسائل روشن می کنند. زیرا مغز ما انسان ها به گونه ای است که اشیا یا تصاویر را از زاویه های مختلف، متفاوت می بیند. و برداشت متفاوتی شکل می دهد.

یکی از این تصاویر هوشمندانه را می توان در طرحی مربوط به دهه 1880 از یک خرس با صورت مردی که در داخل تصویر پنهان شده را مشاهده کرد.

به نقاشی نگاه دقیقی بیندازید و سعی کنید چهره مرد را پیدا کنید. ممکن است پیدا کردن آن کاری خیلی مشکل باشد، اما ناممکن نیست.

تست دقت مغز؛ به تصویر نگاه کنید، مرد کجاست؟

تصویر بالا اولین بار در دهه 1880 به عنوان یک پازل پیچیده با نام «صاحب من کجاست؟» برای کودکان طراحی شده است. این تصویر باعث شده است امروزه هزاران بزرگسال سعی کنند تا چهره پنهان شده را پیدا کنند. در حالی که بسیاری از آن ها موفق نمی شوند.

به هر حال آیا چهره مرد را در 20 ثانیه پیدا کردید؟ در کجا قرار داشت؟ اگر تا هنوز موفق نشدید، پیشنهاد می کنیم کمی به سمت راست تصویر دقت کنید. دقیقا زیر گوش چپ خرس!

به این تصویر نگاه کنید، آن را مشخص کرده ایم.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *