جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
2 نظر
11395 بازدید

آزمون ذهن توهم پانزو: در 10 ثانیه تشخیص دهید کدام خط طولانی تر است؟

آزمون ذهن توهم پانزو
خواندن 3 دقیقه
3.5
(99)

از میان دو خط مشخص شده در تصویر، کدام خط طولانی تر است؟ اما برای فکر کردن فقط 10 ثانیه زمان دارید. آیا فکر می کنید شخص هوشیاری هستید؟ پس این آزمون ذهن توهم پانزو را انجام دهید.

آزمون امروز شما را به چالش می کشد تا خط زرد طولانی تر را مشخص کنید. این روزها این تصویر در دنیای مجازی غوغا به پا کرده است. به تصویر نگاه کنید و در عرض 10 ثانیه مشخص کنید کدام یک طولانی تر است.

قبل از اینکه به تصویر نگاه کنید سعی کنید ذهن خود را آرام و آماده کنید. لحظه ای چشمان تان را ببندید و خوب تمرکز کنید، بعد با حواس جمع در 10 ثانیه آن را بررسی کنید.

به تصویر زیر نگاه کنید

این تصویر مانند یک مسیر راه آهن به نظر می رسد که در آن دو خط زرد رنگ نیز وجود دارد. خوب حالا که خط ها را دیدید، به نظر شما کدام یک طولانی تر است؟ ممکن است در نگاه اول فکر کنید خطوط زرد رنگ کوتاه می شوند. اگر این گونه به نظر می رسد، پیشنهاد می کنیم دوباره تصویر را بررسی کنید.

در واقع تصویر یک طرح زیبایی هندسی است.

آزمون ذهن توهم پانزو؛ کدام خط بزرگتر است؟

بسیاری از مردم متوجه می شوند که خط جلو، خطی است که رو به آنها است یا همان خطی است که در ابتدا قرار دارد. بنابراین فکر می کنند خط اولی طولانی تر است.

محققان می گویند این گونه تفکر، تفکر انسان های معمولی است. زیرا آنها تمایل دارند چیزهایی را که در جلوشان قرار دارند بزرگتر از چیزی که در انتهای همان موقعیت یا سناریو قرار دارد مشاهده کنند.

خوب، اگر تصویر را از نزدیک و با دقت مشاهده کنید، هر دو خط اندازه یکسانی دارند. برای وضاحت به تصویر زیر نگاه کنید.

چرا این اتفاق رخ می دهد، دلیل آن چیست؟

توهم پانزو یا Ponzo Illusion چیست؟

توهم پانزو یک توهم هندسی است که اولین بار توسط روانشناس ایتالیایی ماریو پانزو در سال 1911 مطرح شد. او پیشنهاد کرد که ذهن انسان اندازه یک شی را بر اساس پس زمینه آن قضاوت می کند. پانزو گفته هایش را با کشیدن دو خط یکسان در میان یک جفت خط مشابه، شبیه به خطوط راه آهن نشان داد.

وقتی به فواصل دور نگاه می کنید، اجسام با دورتر شدن به هم نزدیک تر به نظر می رسند. به عنوان مثال، حاشیه های بیرونی یک جاده یا راه آهن با دورتر شدن به نظر می رسد به هم خیلی نزدیک یا حتی تماس پیدا می کنند. توهم پانزو شامل قرار دادن دو خط روی یک تصویر است. دانشمندان علوم اعصاب نیز این را گفتند: «طول هر دو خط دقیقا یکسان است.»

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 99

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. چس خانم نیم‌رخ
    چس خانم

    .‌…

  2. سعید نیم‌رخ
    سعید

    من که هر دو را همسان دیدم

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان