7 دلیل اینکه از آموزش های ویدویی باید برای یادگیری استفاده کنیم؟ معرفی درسواره ناشرآموزش های ویدیویی و دیجیتالی

درسواره ناشر آموزش های دانشگاهی

محبوبیت آموزش‌های مبتنی بر ویدیو در حال افزایش است. ساختار کوتاه و سریع آموزش‌های ویدیویی و دیجیتالی بر بستر وب، این شیوه از یادگیری را برای مهارت‌آموزان بسیار جذاب می‌کند. ویدیو‌ها توجه مهارت‌آموزان و دانشجویان را را بیش از هر شیوه دیگری به خود جلب می‌کند. آموزش‌های ویدیویی بخشی از نیاز‌های مدارس و دانشگاه‌ها برای یادگیری، آموزش و به اشتراک گذاشتن بازخورد‌ها را پوشش می‌دهد. دانشجویان، محققین و صاحبان مشاغل از آموزش‌های ویدیویی برای پوشش نیاز‌های علمی و عملی خود بهره‌مند می‌شوند.

دلایل اصلی زیر برتری های آموزش ویدیویی و دیجیتالی آنلاین نسبت به شیوه کلاسیک کلاسی را بیان می کند:

  1. آموزش ویدیویی می تواند تعامل را افزایش دهد

شیوه آموزش ویدیویی دیجیتالی راه بسیار خوبی برای تقویت تعامل با مهارت‌آموزان است. مسیری به یادگیرنده ارائه می‌شود و از آن خواسته می‌شود تصمیمی برای ادامه کار بگیرد. بر اساس این تصمیم، ویدیوی دیگری پخش می‌شود که در آن ادامه مسیر یادگیری مشخص می‌شود. این بدان معنی است که هر مهارت‌آموز ممکن است مجموعه‌ای کاملاً متفاوت از فیلم‌ها را ببیند. یادگیرنده مسئول تمام تصمیمات خود است. برای ادامه مسیر صحیح، فراگیر باید به کل تجربه آموزشی توجه کند.

  1. آموزش ویدیویی تشویق به اندیشیدن می کند

ویدئو‌ها یادگیری چند حسی و چندگانه را بهبود می‌دهند زیرا می‌توانند شامل متن، تصاویر متحرک و صدا باشند. استفاده از حواس چندگانه برای درک یک مفهوم به یادگیرندگان اجازه می‌دهد تا ارتباطات شناختی بیشتری برقرار کنند. آن‌ها را تشویق می‌کند تا مفاهیم را بهتر درک کنند و عمیقاً فکر کنند.

  1. این شیوه آموزش امکان دسترسی از طریق چندین دستگاه را فراهم می کند

با کمک شیوه آموزش‌های دیجیتالی و ویدیویی مهارت آموزش می‌تواند در هرمکان و هرزمانی با استفاده از موبایل، لپ تاب یا کامپیوتر به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشد و روند یادگیری را از همان جایی که مانده ادامه دهد.

درسواره ناشر آموزش های ویدیویی

  1. ریز‌آموزی را تشویق می‌کند

یادگیری خرد، خردآموزی یا ریز‌آموزی یا Microlearning یک شیوه رایج یادگیری است. تحقیقات می‌گوید که این شیوه می‌تواند تعامل بین مدرس و مهارت‌آموز را تقریباً ۵۰٪ افزایش دهد. ویدیو‌های آموزشی می‌توانند کوتاه باشند، توجه را جلب کنند و به یادگیرندگان کمک کنند تا اطلاعات را سریعتر به خاطر بیاورند.

  1. آموزش های ویدیویی دیجیتالی هزینه ها را کاهش می دهد

ویدئو‌ها در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی هستند. نیازی به جمع‌آوری مهارت‌آموزان در یک مکان فیزیکی برای آموزش وجود ندارد. به این ترتیب می‌توان در هزینه سفر و اسکان فراگیران و مهارت‌آموزان پول زیادی صرفه‌جویی کرد. با قرار گرفتن ویدیو‌های آموزشی در بستر آنلاین هرکس می‌تواند با پرداخت هزینه کمی به آن دسترسی داشته باشد. همچنین هر آموزش ویدیویی را می‌توان یکبار تهیه کرد و از آن به دفعات استفاده نمود.

  1. استفاده از آموزش ویدیویی قابل یادآوری و جامع است

یادگیری ویدیویی به راحتی هر دانش‌آموزی را جذب می‌کند. ترکیبی از گفتار، نوشته و تصاویر باعث می‌شود سریعتر به اصل مطلب رسید. این شیوه باعث می‌شود که فضای بیشتری برای محتوای اصلی ایجاد شود و مکالمات اضافی در آموزش حذف شود. لازم نیست این ویدیو‌ها چیز پیچیده‌ای باشند. این نوع محتوای ویدیویی درجه بالاتری از تجسم را ارائه می‌دهد. هنگام ادغام صدا با متن، درک و به خاطر سپردن یک پیام برای مغز ما آسان‌تر است.

  1. آموزش های ویدیویی دسترس پذیری بیشتر و بهتری دارند

مطالعات نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از مهارت‌آموزان و دانشجویان از آموزش‌های ویدیویی دیجیتال برای یادگیری محتوای درسی و نرم افزاری استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید یک مهارت جدید بیاموزید، منابع به راحتی در دسترس هستند و به احتمال زیاد می‌توانید هزاران منبع و آموزش را در عرض چند دقیقه پیدا کنید. زیبایی آموزش ویدیویی دیجیتالی در دسترس بودن آن است – شما می‌توانید آن را در اتاق خود و با سرعت خود انجام دهید. ویدئو‌ها همچنین قابل حمل هستند، که سطح باورنکردنی از انعطاف‌پذیری را هم به مدرسان/معلمان و هم به مهارت‌آموزان ارائه می‌دهد.

درسواره پلتفرم آموزش آنلاین

درسواره، پلتفرم ارائه محتوای آموزشی ویدیویی دروس دانشگاهی و نرم افزارهای تخصصی

حال که با برتری های شیوه آموزش های ویدیویی آشنا شده اید بهتر است که یکی از منابع اصلی و پیشرو در حوزه آموزش های ویدیویی را به شما معرفی کنیم. مجموعه آموزشی درسواره، ناشر دیجیتال و رسمی وزرات ارشاد است که از چند سال قبل شروع به ارائه محتوای آموزشی در حوزه دروس و نرم افزارهای دانشگاهی و پیش دانشگاهی کرده است. وجود بیش از 20 دسته آموزشی، که توسط اساتید مجرب از سرتاسر کشور، گردآوری و ارائه‌شده است، گواهی بر این ادعاست که فارغ از هر نوع رشته و تخصص، درسواره پاسخی مناسب به نیازهای علمی شما خواهد بود. آموزش‌های این وب‌سایت شامل موضوعات مهمی چون علوم مهندسی و تخصصی، علوم پایه، زبان و ادبیات خارجه، آموزش‌های عمومی، گرافیک و هنر هست. برخی از پرمخاطب ترین آموزش های درسواره شامل آموزش آباکوس ، آموزش برنامه نویسی آردوینو، آموزش کامسول ، آموزش نرم افزار Carrier، آموزش نرم افزار Safe، آموزش شطرنج، آموزش سالیدورک، آموزش زبان آلمانی، آموزش پردازش تصویر و سیگنال در متلب، آموزش فتوشاپ و .. در رشته های نامبرده می باشد.

در ادامه به ویژگی‌های خدمات آموزشی ارائه‌شده این وب‌سایت می‌پردازیم:

  • آموزش‌های ویدئویی استاندارد

آموزش‌های ارائه‌شده توسط این مجموعه آموزشی، تحت استاندارد رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و با بالاترین کیفیت پس از بارها بررسی و ویرایش فنی و محتوایی خدمت مخاطبین محترم ارائه می‌شود.

  • فراگیری آموزش را بلافاصله شروع کنید

با انتخاب آموزش موردنظر، بلافاصله پس از خرید، به‌آسانی به محتوای خریداری‌شده دسترسی داشته و روند فراگیری آموزش را شروع خواهید کرد.

  • دسترسی به یادداشت‌های مدرس

درسواره دربسته‌های آموزشی، تمامی یادداشت‌ها و فایل‌های ذخیره‌شده مدرسین را در کنار فایل‌های ویدئویی اصلی آموزش ارائه می‌کند.

  • پشتیبانی 24 ساعته

اگر پیش از خرید و یا بعدازآن در مورد محتوا، روش خرید و یا دانلود آموزش پرسشی داشتید، می‌توانید از راهکارها و راهنمایی‌های عوامل پشتیبانی آنلاین و تلفنی که به‌صورت تمام‌وقت در خدمت شما عزیزان هستند، بهره‌مند شوید.

  • آگاهانه خرید کنید!

قبل از خرید بسته‌های آموزشی موردنظر خود، می‌توانید اطلاعات جامعی را در مورد آن، در صفحه مخصوص محصول به دست آورید.

اطلاعاتی نظیر تیزر ویدئویی معرفی آموزش، گزیده ویدئویی دروس، توضیحات کلی، سرفصل‌های پوشش داده‌شده، اطلاعات زمان و حجم آموزش، آموزش‌های مرتبط و همچنین نظرات خریداران را مشاهده کرده و تصمیم واضح و آگاهانه‌ای از خرید را داشته باشید.

  • از آموزش رایگان بهره‌مند شوید!

درسواره به‌صورت پیوسته به تولید و عرضه محتوای آموزش رایگان می‌پردازد. شما مخاطبین عزیز می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه و بخش آموزش‌های رایگان از این محتوا استفاده کنید و از تمامی جوانب آن بهره‌مند شوید.

  • مجله درسواره

درسواره مگ، یک رسانه علمی متنی است که در سال 1397 توسط این آکادمی راه‌اندازی شد و با محوریت علم و تکنولوژی، زبان و علوم انسانی، سلامت و گردشگری، هنر و سرگرمی فعالیت می‌کند.

مجله درسواره که تمامی موضوعات ارائه‌شده در آن به‌صورت کاملاً رایگان است، منبعی جامع و جذاب برای علاقه‌مندان با طیف وسیعی از سلایق است تا مخاطبین بتوانند از مطالب آن در کنار آموزش‌های منتشرشده استفاده نمایند.

با توجه به مطالب ذکرشده چنانچه شما نیز علاقه‌مند به یادگیری هستید بهتر است که همین حالا به وب‌سایت درسواره مراجعه کنید تا هم لیست کامل آموزش ها را ببینید و هم یادگیری را شروع کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *