خطر ترکیب شیر و تخم مرغ؛ 5 دلیل که نباید شیر را با تخم مرغ بخورید

خطر ترکیب شیر و تخم مرغ

شاید فکر کنید که تخم مرغ و شیر یک صبحانه خوشمزه هستند. اما آیا از خطر ترکیب شیر و تخم مرغ آگاهی دارید؟ آیا می دانستید که ترکیب این دو ماده غذایی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد؟ تحقیقات نشان می دهد که این دو خوراکی در صورت ترکیب می تواند برای سلامتی بدن خیلی مضر باشند. بنابراین اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه که به خواص خوراکی ها پرداخته، همراه باشید.

خطر ترکیب شیر و تخم مرغ

ناسازگاری ارزش غذایی تخم مرغ و شیر

تخم مرغ و شیر دو ماده از محبوب ترین غذاهای صبحانه هستند. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که این دو غذا هرگز نباید با هم ترکیب شوند. چند دلیل برای اثبات این ادعا وجود دارد.

  • اول این که تخم مرغ و شیر از نظر ارزش غذایی ناسازگار هستند. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است، در حالی که شیر منبع خوبی از کلسیم است. هنگامی که این دو ماده مغذی با هم ترکیب شوند، در واقع می توانند یکدیگر را خنثی کرده و ارزش غذایی کلی وعده غذایی را کاهش دهند یا حتی از بین ببرند.
  • دوم، تخم مرغ و شیر می توانند باعث سوء هاضمه شوند. هر دوی این غذاها نسبتا غنی هستند و وقتی با هم خورده شوند هضم آن ها دشوار است. همچنین می تواند منجر به ناراحتی و حتی حالت تهوع شود.
  • در نهایت، تخم مرغ و شیر در صورت ترکیب به سرعت فاسد می شوند. شیر یک فرآورده لبنی است و حاوی سطوح بالایی از لاکتوز می باشد. لاکتوز یک مولکول قند است که در تماس با اکسیژن به اسید لاکتیک و گلوکز تجزیه می شود. این فرآیند با وجود تخم‌ مرغ تسریع می ‌شود، که می ‌تواند سبب شود شیر سریع‌تر از زمانی که به تنهایی ذخیره می‌ شود فاسد شود. به این دلایل، بهتر است از ترکیب تخم مرغ و شیر در وعده صبحانه خود اجتناب کنید.

ترکیب غیر اشتها آور تخم مرغ و شیر

در حالی که برخی از افراد ممکن است از ترکیب تخم مرغ و شیر لذت ببرند، اما بسیاری آن را اشتها آور نمی دانند. این دو ماده به سادگی با هم ترکیب نمی شوند و در نتیجه یک آشفتگی توده ای ایجاد می کند و سبب کاهش اشتها می شود.

کمبود ارزش غذایی

دلیل دیگری که چرا تخم مرغ و شیر نباید با هم ترکیب شوند این است که می توانند منجر به کاهش ارزش غذایی شوند. شیر منبع خوبی از کلسیم است، در حالی که تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین. با این حال، هنگامی که این دو ماده با هم ترکیب می شوند، کلسیم موجود در شیر می تواند به پروتئین موجود در تخم مرغ متصل شود و آن ها را برای استفاده بدن کمتر در دسترس قرار دهد. در نهایت می تواند منجر به کمبود کلسیم و پروتئین شود.

  • از طرفی افزایش سطح کلسترول نگرانی دیگر در مورد ترکیب تخم مرغ و شیر این است که می تواند منجر به افزایش سطح کلسترول شود. تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، در حالی که شیر حاوی چربی اشباع شده است. وقتی این دو ماده با هم ترکیب شوند، می تواند سبب افزایش سطح کلسترول شود که برای سلامتی مضر است.

واکنش های آلرژیک ناشی از ترکیب تخم مرغ و شیر

بله نباید شیر و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید. زیرا:

  • اول این که بسیاری از مردم به تخم مرغ حساسیت دارند. وقتی تخم ‌مرغ و شیر با هم ترکیب می‌ شوند، پروتئین‌های موجود در تخم ‌مرغ می ‌توانند با پروتئین‌های موجود در شیر تعامل کرده و سبب واکنش آلرژیک شوند. علائم این واکنش می تواند شامل کهیر، تورم، مشکل در تنفس و آنافیلاکسی باشد.
  • دوم، ترکیب تخم مرغ و شیر می تواند جذب مواد مغذی هر دو غذا را برای بدن شما دشوار کند. هنگامی که این دو غذا با هم خورده می شوند، پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند به کلسیم موجود در شیر متصل شود. سپس جذب هر دو ماده مغذی را برای بدن دشوارتر کنند. که در نتیجه به کمبود کلسیم و سایر مواد مغذی منجر می شود.
  • در نهایت، ترکیب تخم‌ مرغ و شیر سبب می‌ شود سفیده تخم ‌مرغ پخته نشود. وقتی سفیده تخم مرغ با شیر پخته می شود، سفت و لاستیکی می شود. که سبب می شود، خوردن آن ها زیاد هم لذت بخش نباشد. همچنین می تواند هضم آن ها را دشوارتر کند.

به این دلایل، بهتر است از ترکیب تخم مرغ و شیر خودداری کنید. اگر به تخم مرغ حساسیت دارید، حتما از این ترکیب غذایی اجتناب کنید. اگر به تخم مرغ حساسیت ندارید، ممکن است بخواهید به دلیل سایر مشکلات احتمالی که می تواند ایجاد کند، از خوردن آن دوری کنید.

افزایش سطح کلسترول از خوردن تخم مرغ و شیر با هم

  • تخم مرغ و شیر اغلب به عنوان غذای صبحانه سالم در نظر گرفته می شوند. با این حال، خوردن آن ها با هم می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.
  • یکی از بزرگترین خطرات خوردن تخم مرغ و شیر با هم این است که می تواند سطح کلسترول شما را افزایش دهد. تخم مرغ کلسترول بالایی دارد و افزودن شیر به آن می تواند آن را بدتر کند.
  • سطوح بالای کلسترول می تواند منجر به تعدادی از مشکلات برای سلامتی شما مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت شود. اگر کلسترول بالایی دارید، با خوردن تخم مرغ و شیر اوضاع را بدتر خواهید کرد.
  • اگر به دنبال یک گزینه صبحانه سالم هستید، سعی کنید تخم مرغ و شیر را جداگانه بخورید. در این حالت شما مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را بدون به خطر انداختن سلامت خود دریافت خواهید کرد.

تاثیر منفی بر سیستم هاضمه ناشی از ترکیب تخم مرغ و شیر

هرچند تا حال از دلایل خطر ترکیب شیر و تخم مرغ صحبت کردیم. اما باید گفت یکی از مهمترین دلایل ترکیب این دو، می تواند تاثیر منفی آن ها بر سیستم هاضمه باشد.

  • هنگامی که تخم مرغ و شیر با هم ترکیب می شوند، پروتئین های موجود در تخم مرغ به پروتئین های موجود در شیر متصل می شوند. که سبب می ‌شود معده نتواند پروتئین ‌ها را تجزیه کند که در نهایت منجر به سوء هاضمه، نفخ و سایر مشکلات گوارشی خواهد شد.
  • علاوه بر این، ترکیب تخم مرغ و شیر همچنین می تواند جذب مواد مغذی هر دو غذا را برای بدن دشوارتر کند. اگر با هم مصرف شوند، ممکن است بدن نتواند تمام مواد مغذی را به درستی جذب کند.

به طور کلی، بهتر است از ترکیب تخم مرغ و شیر خودداری کنید. مصرف مخلوط هر دو می تواند مشکلات گوارشی و دیگر مشکلات برای سلامت شما ایجاد کند، که در نتیجه جذب مواد مغذی برای بدن دشوارتر می شود.

لینک های مرتبط

دانستنی ها؛ عجیب ترین نکته ها در مورد زرده تخم مرغ

حقایق عجیب در مورد ارزش غذایی تخم مرغ سفید و تخم مرغ قهوه ای

آب جوشی که سراسر خاصیت است!| آبی که تخم مرغ در آن جوشانده شده!

طرز تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ در خانه به شیوه آسان

فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی: اثرات شگفت انگیز ترکیب این دو ماده غذایی بر بدن

آزمون ذهن؛ فقط یک درصد مردم می توانند تخم مرغ پنهان شده را ببینند امتحان کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 54

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نظر برای “خطر ترکیب شیر و تخم مرغ؛ 5 دلیل که نباید شیر را با تخم مرغ بخورید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *