جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

بدون تردید همه ما با چیزهای اشتباه و نامناسب احاطه شده ایم. از انتخاب اشتباه مواد غذایی تا فعالیت نامناسب و مانند اینها. اما تبدیل یک سبک زندگی ناسالم به یک سبک زندگی سالم در رژیم غذایی رشد مو را بهتر می کند. زیرا سبک زندگی سالم نه تنها برای بدن بلکه برای موها نیز معجزه می کند. گاهی اوقات، مهم نیست که چه چیزی به موهای خود بزنید، اگر رژیم غذایی شما اشتباه باشد، موهای شما سالم نخواهند بود.

این کراتین است که باعث رشد موهای شما می شود. کراتین نوعی پروتئین است. بنابراین، اگر مقدار لازم پروتئین را از طریق رژیم غذایی خود مصرف کنید، موهای شما کراتین لازم برای تقویت موهای شما را دریافت خواهد کرد تا براق، ابریشمی، سالم و دارای زرق و برق دیده شود. پس اگر برای تان جالب است تا در این مورد بیش تر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سبک زنده گی خبرنامه که به رشد و سلامت مو پرداخته، همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای رشد مو

ماهی

همه ما می دانیم که ماهی یکی از بهترین منابع پروتئین است. نه تنها ماهی های آب سرد مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی تن و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که منبع طبیعی روغن برای بدن و پوست سر شما نیز می باشند. بنابراین با این غذا موهای خود را از ریشه ابریشمی کنید.

رژیم غذایی رشد مو؛ آجیل و دانه ها

گیاهخوار هستید و نمی دانید چربی های امگا 3 سالم برای بدن خود را از کجا تامین کنید؟ پاسخ این است شما باید بادام، گردو، فندق، بادام هندی، تخمه کدو تنبل، تخمه آفتابگردان و از همه مهم‌ تر بذر کتان را در رژیم غذای خود جا دهید. گردو همچنین منبع خوبی از ویتامین E و بیوتین است که به عنوان یک محافظ طبیعی برای موهای شما عمل می کند. ما می‌توانیم برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش، کرم ضد آفتاب را روی پوست خود بمالیم، اما موها را چه کار کنیم؟ قرار گرفتن مستقیم مو در معرض نور خورشید منجر به آسیب دیدگی و ریزش آن می شود. اما گردو سرشار از بیوتین است و از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین مشخص شده که گردو حاوی مس است که رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و آن را براق نگه می دارد.

سبزیجات برگ سبز

شما گزینه های زیادی برای مصرف سبزیجات دارید که در واقع به حفظ موهای زیبای شما کمک می کند. همه سبزیجات برگ سبز در صدر فهرست قرار دارند. سبزیجات برگ سبز مانند جعفری سبز و اسفناج و محصولات گیاهی (سویا، لوبیا سفید، آجیل پاستیچو، زردآلو و انجیر) سرشار از آهن هستند که از ریزش و شکستگی مو جلوگیری می کند. بنابراین، برای رشد موهای سالم، این حبوبات و میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

رژیم غذایی رشد مو؛ هویج

هویج نه تنها برای چشمان شما بلکه برای موهای شما نیز مفید است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که در صورت مصرف به ویتامین A تبدیل می شود. توجه به این نکته ضروری است که هیچ یک از سلول های بدن شما بدون ویتامین A نمی توانند کار کنند. بنابراین توصیه می شود مقدار زیادی ویتامین A در رژیم غذایی خود مصرف کنید. کمبود ویتامین A در غذاها ممکن است منجر به ریزش مو، نازک شدن مو و طاسی سر شود. سایر گزینه های میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین A عبارتند از: سیب زمینی شیرین، سیب زمینی معمولی، کدو تنبل، انبه و زردآلو.

تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای بسیار سالم است. منبع غنی از چهار عنصر اصلی، روی، گوگرد، آهن و سلنیوم می باشد. همه این عناصر برای داشتن موهای سالم مورد نیاز است. تخم مرغ منبع خوبی از بیوتین یا ویتامین B7 نیز است. در واقع مکملی باورنکردنی برای تقویت رشد مو به حساب می آید. یک مطالعه نشان می دهد که تخم مرغ می تواند به تحریک رشد مو کمک کند و ریزش مو را متوقف کند. بنابراین، کمبود مواد مغذی ضروری موجود در تخم مرغ می تواند منجر به ریزش موی بی شمار شود. سایر منابع این عناصر غنی گوشت بدون چربی، مرغ و صدف است.

رژیم غذایی رشد مو؛ ماست

ماست بهترین دارو برای درمان مشکلات مو است. سرشار از ویتامین B12، پروتئین، ید و کلسیم است. یک مطالعه نشان داد که پروبیوتیک موجود در ماست سبب رشد موهای ضخیم و براق در موش های ماده می شود. سایر محصولات لبنی مانند شیر دارای چربی کم، دلمه پنیر، پنیر کم چرب و ماست به بهبود سلامت فولیکول های مو کمک می کنند. ماست چه به صورت خارجی روی مو یا هم خورده شود، برای موهای شما مفید است. زمانی که به صورت خارجی استفاده شود حالت دهنده خوبی است. این یکی دیگر از بهترین رژیم های غذایی برای رشد سریع مو شناخته می شود.

توت ها

یک منبع غنی از ویتامین C است، هیچ چیز نمی تواند توت ها را در داشتن منبع ویتامین C شکست دهد. محققان دریافتند که عصاره تمشک سیاه، زغال اخته، تمشک و (عصاره غلیظ تمشک سیاه) رشد مو را تقویت کرده و ریزش مو را قطع کند. گوجه فرنگی نیز همین تاثیر را دارا می باشد. بنابراین اگر شما عاشق توت ها نیستید، سعی کنید گوجه فرنگی را به عنوان سالاد در رژیم غذایی خود بگنجانید.

لوبیا و حبوبات

باید گفت لوبیاها و حبوباتی که هر روز می خوریم مانند جادو برای موهایمان عمل می کنند. لوبیا و حبوبات به عنوان یک رژیم گیاهخواری غنی از پروتئین، حاوی بیوتین هستند که کمبود آن منجر به شکستگی مو می شود. این رژیم پروتئینی برای رشد مو نیز بسیار ضروری است.

آلو خشک

از طرفی آلو که به عنوان منبع بسیار غنی آهن شناخته می شود، درمانی برای موهای خشک، سفت، نازک و تغییر رنگ مو به حساب می آید. کیفیت موهای شما را بهبود می بخشد و به سلامت آن می افزاید. علاوه بر آلو، چغندر هم می توانید مصرف کنید.

میگو

اگر از گوشت قرمز به دلیل محتوای کالری بالایی که دارد اجتناب می کنید، میگو گزینه خوبی برای گنجاندن در رژیم غذایی برای رشد مو است. میگو همچنین منبع خوب و غنی پروتئین است. به جز آن، میگو همچنین حاوی مقدار خوبی ویتامین B12، روی و آهن است. آنها می تواند به جلوگیری از شکستن مو کمک کند.

رژیم غذایی رشد مو؛ آب

به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست بدن و سر خود را هیدراته نگه دارید. آب به موهای تان رطوبت طبیعی می رساند.

کارهایی که نباید انجام داد:

  • موهای خود را از تمام اسپری‌ها، موس‌ها و ژل‌هایی که مدت ‌ها برای ایجاد استایل استفاده می ‌کردید دور نگه دارید. این محصولات ممکن است برای همان لحظه خوب به نظر برسد. اما به آسیبی که موهای تان را در معرض آن قرار می دهند نیز فکر کنید.
  • لطفا از این پس موهای خود را از حرارت دور نگهدارید. آیا می دانید با قرار گرفتن در معرض حرارت مصنوعی چقدر به موهای خود آسیب وارد می کنید؟ گرما تمام رطوبت طبیعی موهای شما را می گیرد و آن ها را مانند علف خشک می کند.
  • موهای خود را با روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، زیتون، بادام یا روغن کرچک چرب کنید.

باید گفت

رژیم غذایی شما می تواند سلامت موهای شما را تعیین کند. برای تقویت موهای خود به رژیم غذایی متنوعی شامل پروتئین، آهن، روی، بیوتین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین C و غیره نیاز دارید. این مواد مغذی سبب سلامت مو می شوند و می توان آن ها را با مصرف ماهی، تخم مرغ، انواع توت ها، آجیل، سبزیجات برگ دار و هویج تامین کرد. مهم تر از همه، نوشیدن آب کافی ضروری است. همچنین باید با پرهیز از استفاده از اسپری های مو، درمان های حرارتی و محصولات شیمیایی، از آسیب رساندن به موهای خود جلوگیری کنید.

لینک های مرتبط

۷ روش خانگی فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

۱۰ بهترین دستورالعمل تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

درمان خانگی: ۸ راهکار طبیعی که موهای خشک و آسیب دیده را در خانه درمان کنیم

روش های خنک کردن بدن؛ با این ۳ راهکار شگفت انگیز با گرمای تابستان خداحافظی کنید

فواید لیمو شیرین؛ ۲۸ فایده شگفت انگیز لیمو شیرین برای پوست، مو و سلامت بدن

تقویت و مراقبت از موهای نازک با این ۱۰ ماسک  خانگی فوق العاده موثر

۱۰ بهترین مدل مو برای موهای نازک در سال ۲۰۲۲

بهترین روتین مراقبت موی مردان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان