جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.5
(2)

شربت افرا جایگزینی سالم برای شکر در میان افرادی است که به سلامتی خود توجه می کنند. به دلیل فواید شربت افرا برای سلامتی و طعم شیرین بی نظیر آن بسیاری ها دوستش دارند. این شیرین کننده طبیعی از شیره استخراج شده از درخت افرا تهیه می شود. شربت افرا سالم تر از شکر است. برای دانستن بیش تر در مورد این شربت بی نظیر ما را در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراهی کنید.

شربت افرا

شربت افرا یک شیرین کننده طبیعی است که از شیره گونه های خاصی از درختان افرا مانند افرا شکر، افرا قرمز و افرا سیاه تهیه می شود. این درختان بومی کانادا و مناطق شمالی ایالات متحده هستند. به طور سنتی شیره جمع آوری شده را برای تهیه شربت افرا می جوشانند. با این حال، امروزه شربت افرا به روش های بسیار دیگری تهیه می شود.

شربت افرا خالص فواید سلامتی متعددی برای بدن دارند، بیایید نگاهی به این فواید بیندازیم.

فواید شربت افرا برای سلامت بدن

  1. سرشار از آنتی اکسیدان

شربت افرا به دلیل ملانوئیدین های تولید شده از تراکم آمین ها و قندهای کاهنده، خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد. شربت افرای تیره دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به انواع روشن تر آن است. این آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد برای کاهش آسیب سلولی و التهاب داخل بدن محافظت می کنند.

  1. خاصیت ضد التهابی

شربت افرا حاوی کبکول، پلی فنول است که خواص ضد التهابی دارد. التهاب اغلب بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، سرطان و نقرس را بدتر می کند. خواص ضد التهابی شربت افرا ممکن است به کاهش خطر بیماری های التهابی کمک کند.

  1. فواید شربت افرا؛ کمک به هضم بهتر

شربت افرا حاوی اینولین، یک پلی ساکارید پری بیوتیک و غیر قابل هضم است. از رشد باکتری های مفید روده حمایت می کند، سلامت روده بزرگ را ارتقا می دهد و برای هضم غذا تاثیرگذاری فوق العاده ای دارد.

  1. سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود

شربت افرا از رشد سلول های سرطانی روده بزرگ جلوگیری می کند. قند پایین آن از آسیب و جهش DNA جلوگیری می کند. علاوه بر این، خاصیت آنتی اکسیدانی شربت افرا تیره ممکن است به سرکوب سلول های سرطانی کمک کند. اگر به دلیل فواید عالی آن برای سلامتی خواستید از این شربت استفاده کنید، به عوارض جانبی آن نیز دقت کنید:

عوارض جانبی احتمالی شربت افرا

  1. سبب پوسیدگی دندان می شود

مصرف بیش از حد شربت افرا ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. قند طبیعی موجود در شربت نیز ممکن است منجر به مشکلات مختلف دندانی شود.

  1. افزایش سطح قند خون

شواهد  نشان می دهد که مصرف بیش از حد شربت افرا ممکن است سطح قند خون را افزایش دهد. با این حال، اگر در حد اعتدال مصرف شود، ممکن است به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا هوس خوردن شیرینی را بدون تاثیر بر سطح قند خون خود برطرف کنند.

  1. سبب واکنش های آلرژیک می شود

شیره افرا خام فرآوری نشده یک آلرژن قوی است و ممکن است سبب واکنش های آلرژیک شدید شود. ممکن است سبب بثورات، تورم، خس خس سینه، تورم گلو و مشکلات گوارشی نیز شود.

  1. سبب بروز خستگی می شود

استفاده بیش از حد از شربت افرا ممکن است منجر به بروز خستگی شود. زیرا شربت افرا دارای قندهای ساده (کربوهیدرات های ساده) می باشد. اگرچه کربوهیدرات ها برای حفظ سطح انرژی ضروری هستند، اما تحقیقات می گوید که کربوهیدرات های ساده ممکن است سبب بروز خستگی شوند.

اگر به شربت افرا حساسیت دارید یا هر گونه عوارض جانبی را تجربه کردید، مصرف آن را متوقف کنید.

باید گفت

شربت افرا یک شیرین کننده طبیعی بسیار مغذی است. سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها می باشد و دارای خواص ضد التهابی است که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. فواید شربت افرا را می توان به ترکیب مواد مغذی آن نسبت داد. ممکن است به هضم غذا کمک کند، خطر سرطان را کاهش دهد، خطر بیماری های التهابی را به حداقل برساند و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

با این حال، مصرف بیش از حد شربت افرا ممکن است سبب پوسیدگی دندان، واکنش های آلرژیک، بروز خستگی و افزایش سطح قند خون شود. بنابراین، از آن در حد اعتدال استفاده کنید تا از فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

روش های کاهش استرس؛ برای کاهش استرس چه باید کرد؟

اگر بعد از افطار شربت ریحان بنوشید، چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟!

طرز تهیه دسر حلقه ای شربت دار، شیرینی مخصوص ماه رمضان!

طرز تهیه شیرینی شربتی به شیوه آسان 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان