نمونه ایمیل برای پست داک در کانادا

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۲۹, ۱۴۰۱

ادامه تحصیل در هر رشته‌ای می‌تواند تا مقاطع بالا ادامه داشته باشد. در برخی از رشته‌های تحصیلی ادامه تحصیل در پست داک می‌تواند آینده شغلی درخشانی را برای فرد رقم زند، از این رو بیشتر دانشجویان به دنبال ادامه تحصیل پست داک هستند. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات جامع و کاملی را از پست داک دانشگاه‌های کانادا، شرایط لازم برای تحصیل در پست داک، شرایط اپلای پست داک و… در اختیارتان قرار دهیم.

پست داک چیست؟

پست داک کانادا که به دوره پسا دکتری یا فوق دکتری شناخته شده به صورت اختصاری PHD نامیده می‌شود. این دوره پس از به پایان رسیدن دوره دکتری آغاز می‌شود و بیشتر دانشجویان در این دوره روی تز دکتری خود تمرکز کرده و تخصص و مهارت خود را در این زمینه بالا می‌برند. این فرصت پژوهشی و حرفه‌ای زیر نظر سوپروایزر و استاد راهنما است، دانشجویان در این دوره می‌توانند به صورت استادیار به دانشجویان ارشد و دکتری تدریس کنند.

ادامه تحصیل در پست دکتری با مزایای بسیاری همراه است که این مزایا عبارتنداز:

  • اخذ اقامت دائم با ورود به بازار کار کشور کانادا
  • اخذ درآمد 50 هزار دلار کانادا از طریق آموزش(استادیار)
  • از طریق ادامه تحصیل در پست داک، راحت‌تر می‌توانید ویزای خانواده، همسر و فرزندانتان را اخذ کنید.
  • پایین بودن هزینه تحصیل در این دوره

هدف و شرایط اپلای پست داک

دوره تحقیقاتی پست داک از اهمیت بالایی برخوردار است، هدف این دوره آن است که به افراد جوان این فرصت را می‌دهد تا نشر مقالات تخصصی و علمی خود را به صورت رسمی به ثبت برسانند. این نشریات و مقاله‌ها می‌تواند موجب اعتبار آکادمیک برای محققین باشد.
عده بسیاری از کارشناسان بر این باورند که به جای آغاز دوره دکتری مجدد و هدر دادن وقت، بهتر است در دوره پست داک تحصیلات خود را ادامه دهید. پست داک گامی است که در آن افراد می‌توانند موقعیت سخنرانی حیاتی یا نشر مقاله را پیدا کنند.
اگر شما هم دانشجو هستید و تمایل دارید در این مقطع ادامه تحصیل دهید، باید بدانید که هیچ مسیر و روش از پیش تعیین شده‌ای برای این اپلای پست داک وجود ندارد، تجربیات افراد در این دوره به یک شکل نخواهد بود. علاوه بر این موضوع شرایط پست داک برای هر دانشگاه و هر رشته‌ای متفاوت است. از این رو بهتر است برای اپلای تحصیلی در دوره پست داک مسیر مناسبی را به همراه برنامه ریزی درست انتخاب کنید.

مدارک لازم اپلای پست داک

  • دریافت پذیرش نامه از یک استاد معتبر
  • پاسپورت و مدارک شناسایی
  • پروپوزال تحقیقاتی
  • رزومه قوی شامل مقالات علمی چاپ شده، گواهی نامه، موفقیت‌های علمی و تحقیقاتی
  • توصیه نامه از یک استاد معتبر
  • داشتن یک انگیزه نامه قوی

دوره پسا دکتری چقدر طول میکشد؟

طول دوره پست داک برای تمام رشته‌های تحصیلی حدود یک تا دو سال خواهد بود. البته به دلیل تنوع در رشته و وجود دانشگاه‌های مختلف، نمی‌توان تاریخ مشخصی را برای آن در نظر گرفت. در برخی از دانشگاه‌ها این دوره ممکن است یک ساله و در برخی دیگر کمی طولانی تر باشد.
در واقع می‌توان گفت که هرچه گستره تحقیقاتی بزرگتر باشد و پروژه سنگین‌تری را برای دوره پست داک داشته باشید، دوره پست داک هم طولانی‌تر خواهد بود.
علاوه بر این موضوع باید گفت که هرچه دوره پست داک طولانی‌تر باشد، قطعا از لحاظ جایگاه علمی می‌توانید ارزش و اعتبار بالاتری کسب کنید.

نکات مهم در اپلای پست داک کانادا

برای اینکه بتوانید شانس اپلای پست داک کانادا را افزایش دهید، لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید:

  • ابتدا باید به این موضوع بپردازید که موسسه آموزشی مورد نظر برای پذیرش در پست داک از شما چه انتظاری دارد. سطح انتظار موسسات آموزشی با توجه به نوع دانشگاه، قوانین حاکم بر آن و… متفاوت خواهد بود.
  • دقت کنید که درخواست اپلای پست داک خود را یکبار دیگر مجددا مرور کنید.
  • درخواست تحصیلی شما نباشد متن طولانی داشته باشد، حدالامکان باید از یک مقدمه کوتاه و مختصر استفاده کنید. حداکثر باید در سه صفحه هدف از تحصیل خود را به وضوح در پست داک عنوان کنید.
  • برخی از دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند تا متدولوژی تحقیق خود را به صورت واضح و مشخص عنوان کنید. نشان دهید که قصد مطالعه و تحقیقات روی چه موضوعی دارید.
  • در تمام پروسه تحصیل پست داک، سعی کنید اهداف تحصیل خود در این مقطع را به صورت کامل و واضح عنوان کنید.

نمونه ایمیل برای پست داک در کانادا

در ادامه با نمونه ایمیلی که برای پست داک دانشگاه‌های کانادا لازم است آشنا خواهید شد:

,Dear Professor

.Hope you are doing well

Regarding my Post Doc (Ph.D.) application and preparing the research proposal after searching the relevant sources and current research attitudes in the field of economic and management, I considered the following topic of research proposal for my future research scope. Before preparing a complete proposal for this topic, I just wanted to check with you if it has enough support and a good chance to be accepted or I need to  change the topic based on the interest and approval of a possible supervisor. I just need your preliminary viewpoint on this title to start preparing my proposal in detail

Looking forward to hearing from you

Regards

هزینه های تحصیل در کانادا

با توجه به مطالب منتشر شده دررابطه با هزینه تحصیل آنلاین در کانادا : هزینه تحصیل در کانادا شامل هزینه‌ مدرک زبان، هزینه‌های جانبی، شهریه دانشگاه، هزینه پرواز، انگشت نگاری، خورد و خوراک، مسکن، بیمه، حمل و نقل و … خواهد بود. البته امکان کار برای دانشجو به صورت پاره وقت وجود دارد.
هزینه انگشت نگاری حدود ۸۰ دلار، هزینه پرواز به کانادا حدود ۲۰۰۰ دلار، هزینه مسکن در کانادا ماهانه ۲۰۰۰ دلار، هزینه خوراک و … نیز به سبک زندگی فرد بستگی داشته و متغییر است. هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه علاوه بر مقطع تحصیلی به شهر زندگی نیز بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرهای کوچک کانادا کمتر از شهرهای بزرگ است. هزینه‌های شهریه مراکز آموزشی در کانادا در مقاطع مختلف به طور میانگین به صورت زیر است:
هزینه سالیانه مقطع دبستان 8 تا 16 هزار دلار، هزینه سالیانه مقطع دبیرستان 12 تا 15 هزار دلار، هزینه سالیانه مدارس شبانه روزی 30 تا 80 هزار دلار، هزینه سالیانه مقطع کارشناسی 32 هزار دلار، هزینه سالیانه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری 19 هزار دلار در سال خواهد بود.

کلام آخر

با توجه به مطلب منتشر شده در لینک https://www.canapply.ir/education-immigration-to-canada آماده شدن برای آینده و پیشرفت می‌تواند مرحله مهیجی از زندگی باشد. گزینه‌ها و راه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد! برای گسترش افق دید و کسب تجربه‌ و موفقیت‌های بیشتر در زمینه تحصیلی، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند در خارج از کشور تحصیل کنند. از میان کشورهای زیادی که برای تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌پذیرند، کانادا در رتبه اول قرار دارد. در واقع طی چند سال گذشته تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما چرا؟ دلایل بسیاری از شرایط ساده، مزایای زیاد و هزینه معقول وجود دارد. در این مطلب در رابطه با ادامه تحصیل در پست داک اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم، با مطالعه این اطلاعات می‌توانید آمادگی و شناخت بیشتری نسبت به پست داک داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *