بانک قالب دایکاتی آماده؛ برای تولید کنندگان جهت بسته بندی کالا

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۲۸, ۱۴۰۱

قالب دایکاتی رایگان را کارتن سازی ها و یا جعبه سازی ها در اختیار تولید کنندگان کالا و محصولات قرار میدهند تا جعبه بسته بندی محصولاتشان قیمت تمام شده کمتری داشته باشد. در ادامه با انواع این قالب ها و چگونگی استفاده از آنها آشنا خواهید شد.

تاریخچه برش های قالب و اختراع آن

در  اواسط سال 1977 به منظور سهولت کار در تولیدی کفش ها، این برش اختراع شد زیرا پیش از آن قلمه زنی که بسیار پر هزینه و زمان بر بود، رواج داشت. این قالب برش، انقلاب عظیمی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده و سبب آسان تر شدن فعالیتشان شد زیرا برش کفی کفش در گذشته با دست انجام می شد و این برای تولید کنندگان بسیار دشوار و آزار دهنده بود. با توجه به گسترش کارایی و افزایش طرفداران این برش، امروزه شاهد استفاده آن در صنعت بسته بندی و کارتن سازی هستیم.

قالب دایکاتی چیست؟

شرکت های کارتن سازی، قالب های زیادی را در اندازه و سایز های مختلف ساخته و در اختیار مشتریان قرار می دهند تا بتوانند بدون پرداخت هزینه، قالب بسته بندی خود را دریافت نمایند. همان گونه که می دانید، به هنگام سفارش کارتن بسته بندی، اولین المانی که بسیار حائز اهمیت است، ابعاد و وزن محصول بوده که طبق همین اطلاعات، جعبه شما در خط تولید قرار می گیرد.

مرتبط بخوانید: بانک قالب دایکاتی آماده؛ انتخاب آنلاین قالب رایگان در کمتر از 2 دقیقه

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که با توجه به گوناگونی ابعاد هر کارتن، چگونه می توان از این قالب ها بهره برد؟

در پاسخ باید بگوییم که مشتری با توجه به ابعادی که مد نظر دارد، نزدیک ترین قالب را به او پیشنهاد می دهد تا بتواند از این قالب ها به طور رایگان استفاده کرده و در هزینه هایی خود صرفه جویی کند.

انواع قالب دایکات

 

این قالب برای انواع کارتن ها قابل استفاده است.

دایکات روتاری

روتاری شکلی استوانه ای داشته و نسبت به دایکات فکی استحکام بیشتری دارد.

قالب های تخت هم زمان

از قالب های تخت هم زمان جهت پرفراژ و برجسته سازی استفاده می شود.

موارد استفاده از قالب تخت

  • مناسب برای تعداد سفارش و تیراژ کم
  • ایده آل برای خریدارانی که می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کنند.
  • برای محصولاتی که ضخامت زیادی دارند.

موارد استفاده از قالب روتاری

  • برای طراحی روی بسته بندی هایی که نیاز به قدرت زیاد برای برش دارند.
  • در تیراژ های بالا
  • برای محصولاتی که ضخامت زیادی ندارند.

مزایای استفاده از قالب برش دایکات

برای آن دسته از تولید کنندگانی که می خواهند بدون پرداخت هزینه، برای جعبه های بسته بندی خود قالب تهیه کنند، یک مزیت بسیار خوب محسوب می شود. هم چنین سرعت بخشیدن و راحتی در کارها با تیراژ بالا از دیگر کاربردهای قالب دایکات می باشد.

قالب برش دایکات از چه چیزی تشکیل شده است؟

این قالب دارای بخش هایی است فلزی با قسمت های برجسته و بسیار تیز و برنده که جهت برش و حالت دادان به کارتن استفاده می شود.

قالب برش دایکات برای چه نوع جعبه هایی رایگان است؟

همون گونه که میدانید، مبلغی که برای ساختن قالب در نظر گرفته میشود، با توجه به ابعاد و مدل جعبه بسیار بالا میباشد. با در اختیار گذاشتن چنین قالب هایی این امکان به مشتری داده میشود تا بدون پرداخت هزینه، قالب بسته بندی های کارتنی یا جعبه های مقوایی خود را دریافت کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده رایگان از قالب ها در مراحل تولید کارتن است و قالب برای مصارف بعدی در کارتن سازی باقی میماند.

 قالب چه مدل جعبه هایی رایگان است؟  

کارتن کیبوردی

از پر کاربرد ترین و رایج ترین مدل در بسته بندی های کارتنی و مقوایی محسوب می شود که دارای دو زبانه بوده که درلبه های اطراف قرار گرفته اند و جهت باز و بسته شدن به کار میروند. این جعبه ها در عین حال که بسیار جذاب و شکیل هستند، دارای استحکام و مقاومت بالایی بوده و به همین دلیل پیشنهاد میشود که فروشگاه های اینترنتی از این مدل جهت بسته بندی استفاده کنند.

کارتن چهار درب

جعبه های چهار درب با اسم جعبه های آمریکایی نیز شناخته میشوند و همانطور که از نامش پیداست، از سمت بالا و پایین جعبه دارای چهار عدد درب میباشد. این کارتن ها جهت بسته بندی محصولات بزرگ و نسبتا سنگین مناسب بوده و از جمله کاربردی و متداول ترین کارتن ها محسوب میشوند. پک های چهار درب اغلب ارزان بوده و سبب ماندگاری بیشتر محصولات میشوند.

مزیت این مدل کارتن نسبت به دیگر مدل ها عبارت اند از:

  • قیمت مناسب
  • سهولت در حمل و نقل و جابه جایی
  • پر استفاده در اسباب کشی

ته قفلی

جعبه درب دارویی ته قفلی یا همان قفل شو، به این صورت بوده که دو درب زیرین آن با یکدیگر قفل میشوند و از سمت بالای کارتن، باز و بسته می شود. همانند کارتن لامپ.

سبدی

این نوع جعبه و کارتن دایکاتی بسته بندی، دو عدد دسته داشته که به منظور حمل آسان محصولات برای آن در نظر گرفته شده است. این مدل جعبه برای پک میوه و صیفی جات استفاده میگردد و با استفاده از دستگاه دایکات برش خورده و به شکل جعبه در آمده است.

لنتی

از نظر ظاهری، جعبه لنتی و کیبوردی همانند یک دیگر میباشند. تنها فرق این دو جعبه از داخل آنها نمایان است؛ کف جعبه کیبوردی دارای یک لایه از کارتن ۳ لایه یا ۵ لایه میباشد اما کف جعبه های لنتی، دو لایه ورق ۳ یا ۵ لایه دارد یعنی کف آن دوبل شده است. این لایه اضافی برای این اعمال میشود که ساختار محکم تری به کارتن و جعبه بدهد و برای اجسامی که خاصیت شکستگی دارند، مناسب اند.

آیا می توانیم خودمان قالب برش بسازیم؟

در برخی موارد با استفاده از دستگاه های جوشکاری، می توان قالب های مد نظر خود را ساخت اما این کار توصیه نمیشود زیرا این قالب ها برای آن که مفید و کاربردی باشند، لازم است که حتما با دستگاه های مخصوص خود ساخته شوند.

هر یک از جعبه ها با قالب های خاص خودشان تولید میگردند که نتیجه آن کارتن و بسته بندی هایی میباشد که در تصویر  بالا مشاهده نمودید.

کلام پایانی

تا اینجا با انواع مدل های قالب جهت برش جعبه بسته بندی آشنا شدید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی کسب نموده و در زمان خرید قالب دایکاتی متناسب ترین را برای محصول خود انتخاب نمایید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با صنایع کارتن، چاپ و بسته بندی هایی همچون کارتن سازی آوین پک، شرکت زرین کارتن، مجموعه بزرگ کارتن ساز، شرکت کارتن پک و غیر تماس حاصل نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *