جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

فواید شگفت انگیز زردآلو: خوانندگان عزیز به یک مطلب دیگر از بخش خواص خوراکی ها و سلامتی  خبرنامه خوش آمدید. در این مطلب به 8 فایده شگفت انگیز زردآلو که باید آن ها را بدانید پرداخته ایم. زردآلو یکی از همه کاره ترین میوه ها می باشد که تقریبا در تمام نقاط جهان یافت می شود.

نگاهی مختصر به تاریخچه زردآلو

محققان می گویند زردآلو در ابتدا در چین کشت می شده، تا زمانی که پارسیان آن را کشف کردند. همچنین منشأ آن در ارمنستان وجود دارد زیرا این میوه از زمان های قدیم در آن جا کشت می شده است. زمانی که این میوه به دریای مدیترانه راه پیدا کرد، از محبوبیت خاص برخوردار شد.

کاشفان اسپانیایی خود را ترویج کننده این میوه در قاره آمریکا می دانند. شمار دیگر از محققان ادعا می کند زردآلو ابتدا در هند در 3000 سال قبل از میلاد رشد می کرد. جدا از اختلافات در منشا کشف و کاشت و برداشت زردالو، مزایا و محبوبیت این میوه  به ندرت توسط کسی انکار می شود. در واقع، از محبوبیت زیادی برخوردار است.  نوع خشک این میوه محبوبیت جهانی دارد و در واقع بخش مهمی از تجارت جهانی ایران را تشکیل می دهد. کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، یونان، آمریکا و فرانسه از تولیدکنندگان برتر زردآلو محسوب می شوند. در صادرات زردآلوی خشک کشور های چون افغانستان، تاجیکستان و ازبیکستان… نقش بسزایی دارند.

این میوه گوشتی مایل به زرد یا نارنجی چیز عجیبی است. موهای ریز روی پوست بیرونی بافت خزدار نرمی ایجاد می‌کند و می‌توان بدون نیاز به پوست‌کردن آن را خورد. همچنین یکی از سالم ترین میوه ها در جهان است که فواید زیادی دارد. گفته می شود که 100 گرم زردآلو تازه 12 درصد ویتامین C، 12 درصد ویتامین A و 6 درصد پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. همه این‌ها روی هم رفته کمتر از 50 کالری است. به هر حال، بیایید با فواید زردآلو بیش‌تر آشنا شویم.

فواید شگفت انگیز زردآلو

  1. منبع خوب ویتامین A

زردآلو سرشار از ویتامین A است که به رتینول نیز معروف است. محلول چرب که از جمله به تقویت بینایی کمک می کند. سیستم ایمنی را تحت کنترل نگه می دارد و از پوست شما محافظت می کند. برعلاوه رتینول، بتاکاروتن نیز در زردآلو وجود دارد که احتمال ابتلا به یک اختلال جدی مرتبط با چشم به نام Neovascular ARMD را کاهش می‌دهد – یک دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن که باعث از دست دادن بینایی در طول سال‌ها می‌شود.

  1. فواید شگفت انگیز زردآلو؛ سرشار از فیبر

زردآلو را چه به صورت خشک یا تازه مصرف کنید، منبع خوبی از فیبر غذایی است. با وجود اینکه رتینول موجود در زردآلو یک محلول چرب است، این میوه به راحتی در بدن حل و مواد مغذی مهم به راحتی در بدن جذب می شوند. سیستم هاضمه اسیدهای چرب را به سرعت تجزیه می کند، یعنی در هاضمه شما به صورت منظم به کار خود ادامه می دهد. این میوه برعلاوه تمیز کردن منظم روده ها، از شما در برابر مشکلات گوارشی نیز محافظت می کند.

  1. برای قلب مفید است

با توجه به اینکه زردآلو سرشار از فیبر است، به کاهش کلسترول بد در بدن کمک می کند. یعنی برای قلب مفید است و در عین حال باعث افزایش کلسترول خوب می شود. به علاوه محتوای پتاسیم موجود در میوه، سطح الکترولیت را در سیستم ما متعادل می کند و ماهیچه های قلب را مرتب نگه می دارد. تنها کاری که باید انجام دهید، هر روز یک یا دو زردآلو تازه، یا یک مشت زردآلو خشک بخورید.

  1. گنجینه آنتی اکسیدان ها

زردآلوی رسیده منبع طبیعی آنتی اکسیدان است. وقتی روزانه مصرف شود، به بدن کمک می کند تا از شر سمومی که به مرور زمان ذخیره می شود خلاص شویم. آنتی اکسیدان ها نیز به نوبه خود رادیکال های آزادی را که به سلول های ما آسیب می رسانند را از بین می برند.

  1. فواید شگفت انگیز زردآلو؛ مفید برای خون

هر محصول گیاهی حاوی آهن، دارای «آهن غیر هِم» است. جذب این نوع آهن توسط بدن زمان می برد و هر چه مدت بیشتری در سیستم دوران خون ما باقی بماند شانس برای پیش‌گیری از کم خونی بیش‌تر می شود. توصیه می شود برای اطمینان از جذب بهتر آهن غیر هم، مقداری ویتامین C همراه با آن مصرف کنید.

  • آهن غیر هم، آهنی است که در منابع گیاهی وجود دارد و از سطح جذب کمتری نسبت به آهن هم(حیوانی) برخوردار است.
  1. برای پوست مفید است

ترکیبی از ویتامین C،A  و مواد مغذی گیاهی، داشتن پوست خوبی را تضمین می کند. آیا می دانستید که آنتی اکسیدان های موجود در زردآلو روند پیری را نیز کند می کند؟ بنابراین جدا از یک رژیم خوب مراقبت از پوست، خوردن مقداری زردآلو را هر روز فراموش نکنید.

  1. فواید شگفت انگیز زردآلو؛ مناسب رژیم غذایی

فیبر غذایی موجود در این میوه سیستم هاضمه را بهبود می بخشد که به افزایش متابولیسم کمک می کند. اغلب توصیه می‌شود زمانی که احساس تنبلی می‌کنید، چند زردآلو را به‌عنوان میان‌وعده بخورید، خصوصا اگر رژیم دارید، شما را سیر نگه می دارد و از مصرف کالری اضافه صرفه جویی می کند. به هر حال، به یاد داشته باشید پس از خوردن نسخه خشک شده، دهان خود را بشویید. میوه‌های خشک حاوی قند بیشتری هستند. شما که نمی‌خواهید بر سلامت دندان‌هایتان تاثیری بگذارد؟

  1. استخوان ها را تقویت می کند

کلسیم در شکل گیری و رشد استخوان ها بسیار حیاتی است و زردآلو مقدار زیادی از آن را دارد. نکته قابل توجه این است که بدون پتاسیم کافی در بدن، کلسیم به طور یکنواخت جذب و دفع نمی شود. و خبر خوب این است که زردآلو هر دوی آنها را دارد!

ارزش غذایی زردآلو

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک وعده 100 گرمی زردآلو دارای 48 کالری، 1.40 گرم پروتین، 0.39 گرم چربی، 11.12 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر و 9.20 گرم قند هست.

مطالب مرتبط:

فواید دارویی ترخون؛ ۱۴ مزیت فوق العاده ترخون + عوارض جانبی آن

خربزه قندک؛ ۵ فایده شگفت انگیز خربزه قندک

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان