جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

آزمون دقت: آیا می توانید همه 12 نقطه سیاه را به طور همزمان ببینید؟

تست بینایی نقطه سیاه
خواندن 3 دقیقه
4.8
(5)

آزمون بینایی نقطه سیاه یک چالش فوق العاده جذاب و دشوار است. شما باید در این تصویر همه 12 نقطه سیاه را به طور همزمان مشاهده کنید. این آزمون از سال 2000 تا هنوز در اینترنت دست به دست می شود. اما متخصصان می گویند تا هنوز کسی در این آزمون موفق نشده است. بنابراین با حل آن رکورد دار جهانی خواهید شد.

آزمون امروز بینندگان را به چالش می کشیم تا نقاط سیاه مشخص شده در تصویر را به طور همزمان ببینند. این تصویر توهم نوری به نوعی یک آزمون دقت است که تمرکز شما را آزمایش می کند. اما چیزی در مورد شخصیت شما نمی گوید. حتی یک نفر در روی زمین موفق به حل این آزمون نشده. بیاید امتحان کنید، شاید شما فردی با قدرت های خاص هستید!

آزمون بینایی نقطه سیاه

این آزمون اولین بار توسط ژاک نینیو و کنت استیونز در مجله Perception منتشر شد. این آزمایش بعد ها توسط پروفسور کیتائوکا در فیس بوک و طراح بازی ویل کرسلیک در توییتر دوباره منتشر و مشهور شد.

به تصویر زیر نگاه کنید، آیا تمامی نقاط را همزمان دیده می توانید؟

آزمون بینایی نقطه سیاه

حدس می زنیم همه آن‌ها را همزمان ندیدید. بالاترین عددی که تا هنوز ادعا شده، 5 است. چند نقطه را دیدید؟

چرا این اتفاق می افتد؟

چیزی که بر اثر آن این توهم نوری رخ می دهد، دید محیطی انسان نامیده می شود. همان طور که می توانید تصویر را ببینید و درک کنید که نقاطی که مستقیما می بینید به راحتی برای شما قابل مشاهده هستند، اما وقتی به پایین نگاه می کنید و روی نقطه دیگری تمرکز می کنید، نقطه ای که به دنبال آن بودید ناپدید می شود.

انسان ها دید محیطی خوبی ندارند. دید ما جهت دار و متمرکز است. این خود دلیل این توهم نوری است. شما فقط می توانید آن چه را که در مقابل شماست ببینید. تا زمانی که گردن خود را کمی به آن سمت نه چرخانید، نمی‌توانید قطعا ببینید چه اتفاقی در کنار شما می‌افتد.

نقطه سیاه

یک بار دیگر تصویر بالا را ببینید، متوجه این موضوع خواهید شد.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدواریم از آزمون بینایی نقطه سیاه لذت برده باشید. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما را در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان