جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
1.5
(2)

شنبه است و ساعت راس وقت تعیین شده زنگ می خورد. گاهی زنگ ساعت بارها زده می شود اما شما هنوز می خواهید چند دقیقه ای بخوابید که همین سبب می شود نه زمان برای خوردن صبحانه داشته باشید نه حتی زمان کافی برای آماده شدن. این شرایط برای شما خیلی بد است بله چون بسیاری از ما صبح ها را این‌گونه شروع می کنیم. به خصوص مرد ها به سختی بیدار می شوند، با عجله کارهای معمول را انجام می دهند. حتی شلوار راحتی شان را درست سرجایش نمی گذارند و می روند و اصلا به روتین صبحگاهی مردان موفق فکر هم نمی کنند.

روتین صبحگاهی مردان موفق

با این حال، این تنها برای روزهای کاری است. وقتی صحبت از جمعه ها است، صبح اصلا وجود ندارد چون تا خود ظهر خواب هستید. اما چه صبح زود عجله کنید و چه در ظهر، باید به فکر تغییر و بهبود در برنامه صبحگاهی خود باشید. داشتن مجموعه ای از عادات سالم هر روز صبح اغلب کلید یک روز موفق است.

بنابراین در این مطلب در مورد 6 عادتی می‌خوانید که مردان باید هر روز صبح آن ها را انجام دهند تا به موفقیت برسند.

زود از خواب بیدار شوید

وقتی این جمله را می شنوید حتما آن بی حالی سر صبح و خواب آلودگی صبحگاهی به سراغتان می آید. اما این یک واقعیت است، صبح زود از خواب بیدار شوید. بدون شک قبلا هم این جمله را شنیده اید. اما ما این جا هستیم تا دوباره به شما بگوییم که مهم است برای داشتن یک صبح موفق زود از خواب بیدار شوید. اما برای رسیدن به آن صبح زود کم کم شروع کنید، هر روز ده دقیقه زودتر بیدار شوید. گیج کننده است، نه؟ می بینید، نکته مهم در مورد زود بیدار شدن، تمام وقت اضافی است که قبل از شروع روزتان به دست می آورید.

اما اگر روز کاری شما از ساعت 12 بعد از ظهر شروع می شود، اولا شما خوش شانس هستید. ثانیا، این یعنی شما ساعت های بیشتری در اختیار دارید تا از آن به دلخواه خود استفاده کنید.

زود بیدار شدن کلید موفقیت

این نکته کلیدی است، این که کدام ساعت از روز از خواب بیدار می شوید، یک موضوع فنی است. مثلا وقتی از طرف بعد از ظهر روز کاری شما شروع می شود، شاید دوست داشته باشید 2 ساعت قبل از آن بیدار شوید. اما عده ای نیز دوست دارند از ساعات اولیه صبح خود بیشتر لذت ببرند.

اگر ساعت 9 صبح کار را شروع می کنید، بین 6 تا 7 صبح بیدار می شوید. به این ترتیب زمان زیادی دارید تا خود را برای یک روز عالی آماده کنید.

هرگز عجله نکنید. از صبح های خود لذت می برید. در واقع، کارهایی که صبح انجام می دهید می تواند بخش مورد علاقه از روزتان باشد. در اصل، کاری درست این است که صبح را به بخش مهم از روز خود تبدیل کنید. آن وقت شما از صبح های‌تان به اندازه شب های‌تان لذت خواهید برد.

داشتن این زمان مشخص به این معنی است که می توانید قبل از این که روز خود را شروع کنید، کارهای زیادی انجام دهید. این که چه کارهای باید انجام دهید، بستگی به شما دارد، اما چند ساعت زودتر بیدار شدن، دست شما را در انتخاب انجام کارهای صبحگاهی بازتر می کند. کار کردن، ورزش کردن یا مطالعه در این ساعت از روز بهترین گزینه ها است.

روتین صبحگاهی مردان موفق؛ انگیزه برای شروع

حتی اصلا هیچ کاری انجام ندهید. از آن دو یا سه ساعت برای استراحت دادن به ذهن خود استفاده کنید تا روز خود را شروع کنید. صبحانه بخورید، مدیتیشن کنید، دوش بگیرید یا به پیاده روی بروید.

این ها چیزهایی هستند که می توانید از آن لذت ببرید. شما را از نظر جسمی و روحی برای روز پیش رو آماده خواهد کرد.

یک لیوان آب بنوشید

علیرغم عشق به قهوه، یک لیوان بزرگ آب اولین چیزی است که هر روز صبح باید بنوشید. نوشیدن آب کافی برای سلامتی شما خیلی مفید است. اگر این کار را نکنید، خواهید مرد. به چیزهایی مانند پوست بهتر و سیستم ایمنی بهبود یافته فکر کنید. پس برای سلامتی خود و دوری از مرگ آب بنوشید. قبل از انجام هر کار دیگری آب می نوشید، فقط به این دلیل که به شما کمک می کند از خواب آلودگی بیرون بیایید و سرحال شوید.

در حالی که خواب هستید طبیعتا بدن تان کم آب خواهد شد و شما نیاز به هیدراته کردن بدن خود دارید.

کسالت ناشی از کم آبی بدن

شاید کم آبی بدن روی پاها یا قفسه سینه تاثیر نداشته باشد اما روی سر شما تاثیر خواهد داشت. ممکن است با احساس کسالت از خواب بیدار شوید. احساس کنید چشمان تان سنگین است یا سرتان در حال منفجر شدن است. به راحتی می توان تصور کرد که این علائم از روی خستگی باشد. این که خوب نخوابیده اید یا به اندازه کافی نخوابیده اید. اما این علائم یعنی مغز شما هشدار می دهد که بدن شما کم آب است. مثال ساده تر آن این است که بعد از خواب سست و گیج هستید.

یک لیوان آب تقریبا و فورا این مشکل را حل می کند. حتی اگر این علائم را نیز ندارید اما نوشیدن آب اول صبح را به یک عادت تبدیل کنید.

کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید

شاید بحث برانگیز باشد، به این توصیه عمل کنید. هیچ کس دوست ندارد صبح خیلی زود بیدار شود. یکی از دلایل صبح بیدار شدن های ما کارهایی که ترجیح می دهیم انجام ندهیم اما مجبور هستیم برای انجام آن بلند شویم. حتما همه ما دوست داریم به جای رفتن سر کار، در رختخواب بمانیم. مثلا برای رسیدن به موقع به محل کار، باید وقتی هوا تاریک است از خواب بیدار شوید؟ یا در هوای سرد بیرون بروید در حالی که هیچ کدام از این ها را دوست ندارید؟. همه این ها سبب می شود زود بیدار شدن، سخت باشد و از آن لذت نبرید. شما باید خود را مجبور کنید و برای بلند شدن از رختخواب از اراده خود استفاده کنید. اما کلید عادات ثابت لذت بردن از آن ها است.

اگر از انجام کاری لذت می برید، حفظ عادت زود بیدار شدن در مدت طولانی بسیار آسان تر است. بنابراین به این نکته روانشناسی دقت کنید. “اول صبح کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید تا آرام آرام از بیدار شدن صبح زود نیز لذت ببرید.” یا حداقل احساس سخت و طاقت فرسا بودن این کار از بین برود.

به عنوان یک مرد کاملا بالغ، کمی خجالت آور است، اما می توانید صبح زود شروع به بازی مورد علاقه خود کنید. وقتی صبحانه خوردید به سراغ بازی مورد علاقه خود بروید و دقایقی را به آن اختصاص دهید.

روتین صبحگاهی مردان موفق؛ مدیتیشن کنید

مدیتیشن صبحگاهی بهترین راه برای آماده کردن بدن برای شروع یک روز عالی است. هر روز 15 تا 20 دقیقه را برای مدیتیشن اختصاص دهید. مدیتیشن سبب می شود ذهن سرزنده تری برای شروع یک روز شلوغ کاری داشته باشید. یا با انگیزه بیشتری خانه را ترک کنید. با مدیتیشن صبحگاهی می توان همه مشغولیت های ذهنی روز قبل را از بین برد و استرس را کاهش داد. آرام خواهید شد و توان رویارویی با اتفاقات جدید را پیدا خواهید کرد.

مدیتیشن برای کاهش استرس، افسردگی و اضطراب فوق العاده است. بنابراین اگر از هر یک از این موارد رنج می برید، انجام مدیتیشن صبحگاهی به شما در درمان آن کمک خواهد کرد.

با مدیتیشن آرامش را به وضوح تجربه خواهید کرد. قدرت تمرکز روی انجام کارها یا کیفیت کار بهتری خواهید داشت.

مدیتیشن صبحگاهی مداوم به شما این امکان را می دهد که هر روز بهتر از روز قبل سراغ انجام کارهای روزمره خود بروید. در نهایت آخر روز رضایت بیشتری داشته باشید.

دوش آب سرد گرفتن

این کار می تواند سخت باشد، به خصوص در ماه های زمستان. اما دوش آب سرد قبل از بیرون رفتن از خانه مزیت های فراوانی دارد. اول از همه، خواب به کلی از سرتان می پرد. شوک آب سرد در عرض چند ثانیه هرگونه خواب آلودگی را از بین می برد. بلافاصله ضربان قلب را بالا می برد و جریان خون را تسریع می کند.

همچنین با تنفس سریعتر و عمیق تر، شروع به دریافت اکسیژن بیشتری می کنید. اما باید مراقب تنفس غیرقابل کنترل زیر دوش آب سرد باشید. سعی کنید دم و بازدم های عمیق و آرام و کنترل شده داشته باشید. این کار سبب می شود سرمای بدن خود را نیز کنترول کنید.

بهتر است دمای آب را به تدریج سرد کنید. با دوش آب گرم شروع کنید و حمام خود را با 10 ثانیه سرد کردن آب به پایان برسانید. هر روز پنج ثانیه بیشتر به دمای سرد آب اضافه کنید تا زمانی که بتوانید حداقل یک دقیقه زیر دوش آب سرد طاقت بیاورید.

سایر فواید دوش آب سرد عبارتند از:

  • کاهش اضطراب
  • کاهش افسردگی
  • بهبود مقاومت در برابر سرما
  • تمرکز بهتر
  • خلق و خوی بهبود یافته
  • مزیت های بیشتر برای سلامتی جسمانی شما

تخت خود را مرتب کنید

این یک توصیه بسیار ساده اما قدرتمند است. هر روز صبح رختخواب خود را مرتب کنید. در واقع، شما باید هر روز قبل از ترک خانه، کل خانه خود را مرتب کنید. “اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید، با مرتب کردن تخت خود شروع کنید.” این جمله معروفی است. برای انجام این کار سه دلیل برای این وجود دارد. اولا، شما یک مرد بزرگ و بالغ هستید. با بیخیالی از کنار آن گذر نکنید. در ثانی موفقیت با چیزهای کوچک شروع می شود. اقدامات کوچکی که سبب ایجاد عادات و ویژگی شخصیت مثبت می شود.

مرتب کردن رختخواب تان به این معنی است که روز را خوب شروع می کنید. انجام مداوم آن نظم و انضباط اطراف شما را پرورش می دهد. این انضباط و اقدام ساده در مرتب کردن رختخواب سبب می شود روی تمام زندگی شما تاثیر بگذارد.

روتین صبحگاهی مردان موفق؛ رسیدن به موفقیت

آن وقت است که متوجه می شوید این نظم روی همه عادات شما تاثیر گذاشته است. به دیگر عادات و قواعدی که برای خود تعیین کرده اید نیز پایبند خواهید ماند. در واقع مرتب کردن هر روز رختخواب اولین آجری است که برای استحکام پایه های موفقیت گذاشته می شود.

این کاملا واضح است که وقتی بعد از یک روز کاری پر استرس به خانه می‌آیید، نمی‌خواهید وارد خانه‌ای شوید که آشفته است. اتاق نشیمن به سطل زباله مبدل شده، آشپزخانه به هم ریخته است و اتاق خواب به شما این حس را می دهد که به سال های پر اضطراب نوجوانی بازگشته اید.

فقط این بار مادر شما نیست تا آن را مرتب کند. این وضعیت فقط به استرسی که در محل کار دارید، اضافه می کند. و بعید است بعد از روزی که گذرانده اید انرژی یا انگیزه تمیز کردن خانه را داشته باشید. اما اگر امروز صبح خانه را مرتب کرده بودید، اکنون فضایی تمیز و آرام برای استراحت داشتید.

مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید

محیط زندگی شما عامل مهمی در خلق و خوی شماست. بنابراین اطمینان از این که محیطی تمیز در اختیار دارید که می تواند انگیزه ای برای شروع بهتر باشد، از همین تمرین ها شروع می شود.

پس به این شش توصیه برای روتین صبحگاهی موفق دقت کنید. انبوهی از عادات سالم دیگر وجود دارد که ممکن است امتحانش کنید، اما این 6 مورد برای بسیاری ها معجزه کرده است. اگر مسئولیت انجام این روتین را به عهده بگیرید، صبح می تواند زمان خوبی از روز باشد. با در دست گرفتن کنترل صبح خود، مطمئنا متوجه خواهید شد که درک می کنید که توانسته اید مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهای دلخواه را با موفقیت انجام دهید؟

۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهداف

شکوفایی کسب و کار: کارگران شاد عامل اصلی موفقیت کسب و کارها هستند!

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت در کسب و کار: ۵ راهکار ساده جهت توسعه شخصیتی در محل کار

۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان