جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.2
(13)

به خطر وان آب گرم برای مردان توجه کنید. زیرا سلامت اسپرم برای تداوم جمعیت انسانی حیاتی است. طبق یک مطالعه اگر دمای کیسه بیضه چند درجه افزایش یابد، می تواند باعث ناباروری مردان شود. مطالعات کمی در مورد ارتباط دما و بیضه ها وجود دارد. اما همین مطالعات محدود نشان می دهد که شدت گرما می ‌تواند باعث کاهش تعداد اسپرم، کاهش حرکت و غلظت مایع منی و تغییر مورفولوژی آن می شود.

خطر وان آب گرم برای مردان؛ تاثیر دمای بالا بر بیضه ها

تصور می شود که دمای بالاتر با استرس اکسیداتیو مرتبط است و به نوبه خود می تواند باعث آسیب DNA داخل اسپرم شود. به طور کلی، در یک مطالعه کوچک با آزمایش بر 5 داوطلب سالم با توانایی باروری، نتیجه نشان داد. که با بالا بردن دمای بیضه ها تعداد اسپرم کاهش یافته. و سبب افزایش اسپرم های حامل تعداد غیر طبیعی کروموزوم می شود. برای این که بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه که به بررسی این موضوع پرداخته ایم، همراه باشید.

اما سوال اصلی؛ تاثیر حمام آب گرم چطور؟

یک مطالعه کوچک دیگر در سال 2007 به بررسی تاثیر وان آب گرم، جکوزی و حمام آب گرم بر باروری مردان پرداخت. این افراد در یک مطالعه سه ساله شرکت کردند. هر شرکت کننده حداقل 30 دقیقه در هفته از وان آب گرم استفاده کرده بودند. سپس به افراد شرکت ‌کننده در این مطالعه گفته شد که از حمام در وان آب گرم خودداری کنند. تقریبا نیمی از این بیماران یعنی پنج نفر از یازده نفر دریافتند که تعداد اسپرم‌ های متحرک آن ها تا 491 درصد افزایش یافته است.

حمام با آب داغ منجر به آسیب DNA اسپرم و مرگ سلول های اسپرم می شود. همان طور که فکر می کنید. حمام آب گرم هر روز آسیب بیشتری نسبت به حمام پس از هر سه روز دارد. همچنین مطالعات زیادی در مورد تاثیر سونا و کیفیت اسپرم نیز انجام شده است.

خطر وان آب گرم برای مردان؛ کاهش تحرک و غلظت اسپرم

مطالعه‌ای در سال 1983 نشان داد که حتی یک سونا 20 دقیقه‌ای در دمای 85 درجه سانتی ‌گراد (185 درجه فارنهایت) می ‌تواند بر اسپرم تاثیر بگذارد. سبب کاهش تعداد اسپرم‌ ها پس از یک هفته می شود. و تاثیر آن بعد از پنج هفته برطرف شده و به حالت عادی باز می‌گردد. در سال 1998، یک مقاله توضیح داد که چگونه استفاده از سونا هر هفته دو بار، حرکت اسپرم را کاهش می دهد. در مطالعه سال 2013 نیز نتیجه نشان داد داوطلبانی که دو بار در هفته به مدت 3 ماه از سونای بخار استفاده کرده بوند. و هر کدام در دمای 80-90 درجه سانتیگراد (176-194 درجه فارنهایت) به مدت 15 دقیقه نشسته بودند، شاهد کاهش تحرک و غلظت اسپرم پس از افزایش دمای بیضه بودند.

بالا بردن سطح کیفیت طبیعی اسپرم

یک مطالعه جدیدتر در سال 2020، 1311 شرکت‌ کننده را مورد بررسی قرار داد. و دریافت که رفتن به سونا (همراه با پوشیدن لباس‌های زیر تنگ) با کاهش غلظت مایع منی و کاهش تحرک و مورفولوژی آن مرتبط است. به طور کلی، اگر می خواهید حمام کنید از ماندن در وان آب گرم دوری کنید. یا اگر می خواهید بچه دار شوید، همسر تان را از سونا دور نگه دارید. تحقیقات کنونی نشان می ‌دهد که این کارها پیامد ها و تاثیرات کوتاه ‌مدتی بر کیفیت اسپرم به همراه دارد. اما برخی مطالعات نشان می ‌دهند که اگر از این عادت ‌ها برای چند ماه دوری کنید. سطح کیفیت طبیعی اسپرم به حالت عادی خود باز می برگردند.

لینک های مرتبط

تقویت قوای جنسی؛ بهترین ریز مغذی ها برای بهبود اختلال عملکرد جنسی مردان

حس بیماری بعد رابطه جنسی؛ آیا پس از رابطه جنسی احساس ناخوشی می کنید؟

تقویت باروری مردان؛ ۲۰ غذای فوق العاده برای افزایش اسپرم و شانس باروری

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان