جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

پیاده روی یک ورزش هوازی عالی و راهی موثر برای افزایش متابولیسم است. پیاده روی به کاهش شیوع بیماری های مزمن کمک می کند. در واقع، پیاده روی (با سرعت مساوی یا بیشتر از 8 کیلومتر در ساعت) انرژی بیشتری نسبت به دویدن با همان سرعت مصرف می کند. از فواید پیاده روی تقویت سلامتی بدن با این ورزش فوق العاده است. بنابراین برای دانستن بیشتر راجع به این موضوع در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید پیاده روی

  1. کمک به کاهش وزن

پیاده روی روشی موثر برای سوزاندن کالری و کاهش وزن است. محققان دانشگاه آلاباما آزمایشی را طراحی کردند که شامل پیاده روی بیماران چاق باهم (مفهومی به نام «اتوبوس پیاده روی») به مقصد شهر و اطراف شهر بوده است. پس از هشت هفته، وزن آن ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان به طور متوسط ​​5 پوند وزن کم کرده بودند. پیاده روی همچنین مصرف انرژی را افزایش می دهد و راهی موثر و ارزان برای سوزاندن کالری است.

  1. فواید پیاده روی؛ تقویت سلامت قلب

پیاده روی به بهبود و تقویت سلامت قلب کمک می کند. مطالعه ای که بر روی زنان بالغ در مناطق روستایی شهر نیویورک انجام شد، ارتباط مثبتی بین راه رفتن و بهبود نشانگرهای زیستی سلامت قلبی عروقی نشان داد. همچنین بسیاری از مطالعات دیگر بیان نموده است که پیاده ‌روی خطر بروز حوادث قلبی عروقی را تا 31 درصد کاهش می‌دهد. طبق دستورالعمل های انجمن قلب آمریکا یا کالج پزشکی ورزشی آمریکا، هر بزرگسال باید حداقل 30 دقیقه در پنج روز در هفته، تمرینات با شدت متوسط ​​(مانند پیاده روی سریع) انجام دهد.

  1. تنظیم فشار خون

پیاده روی همچنین می تواند با بهبود گردش خون به کاهش فشارخون کمک کند. محققان کالج پزشکی واکایاما ژاپن آزمایشی را بر روی افراد مبتلا به فشارخون خفیف انجام دادند که در آن 83 شرکت‌کننده روزانه 10000 قدم به مدت 12 هفته پیاده ‌روی کردند. در پایان 12 هفته، در این افراد کاهش قابل توجهی در فشارخون شان مشاهده شد و افزایش استقامت را نیز به همراه داشته است. اگر قادر به انجام 10000 قدم در روز نیستید، حداقل 30 دقیقه هر روز پیاده روی کنید. تا سطح فشارخون خود را کنترل کرده باشید.

  1. تنظیم سطح گلوکز خون

پیاده روی کوتاه مدت به طور منظم می تواند به بهبود سطح گلوکز خون ناشتا و بعد از غذا کمک کند. دانشمندان توصیه می کنند کمتر از 5000 قدم در روز که بیش از 3000 قدم سریع باشد، برای کمک به کنترل دیابت نوع 2 مفید است. یک مطالعه کوچک روی سالمندان غیرفعال (بیش از 60 سال) با سطح گلوکز خون 105-125 میلی گرم در دسی لیتر نشان داد که پیاده روی کوتاه مدت 15 دقیقه یا 45 دقیقه بعد از غذا (صبحانه، ناهار و شام) فشار شما را کنترل می کند. که البته در پاسخ به گلوکز می باشد.

  1. فواید پیاده روی؛ تقویت سلامت ریه

همچنین پیاده روی می تواند به تقویت سلامت ریه های شما کمک کند. هنگامی که راه می روید، در مقایسه با زمانی که نشسته اید، اکسیژن بیشتری تنفس می کنید. این تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن در حجم بیشتر می تواند به افزایش ظرفیت و تقویت ریه شما کمک کند. در نتیجه استقامت و عمل کرد ورزشی شما را افزایش دهد. یک مطالعه منتشر شده نشان داد که تناسب اندام هوازی می تواند به افزایش حجم ریه کمک کند.

  1. تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن

پیاده روی به کاهش حملات مکرر عفونت و تقویت ایمنی بدن کمک می کند. مطالعه ای در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک بر روی دوازده بزرگسال کم تحرک مبتلا به آرتریت روماتوئید پایدار انجام شد. از شرکت کنندگان خواسته شد به مدت 30 دقیقه، سه بار در هفته به مدت 10 هفته روی تردمیل راه بروند. در پایان در آن ها بهبود عملکرد ایمنی و کاهش خطر عفونت نشان داده شده بود.

  1. بهبود عمل‌ کرد دستگاه گوارش

به غیر از حفظ عادات غذایی خوب و نوشیدن آب، برای بهبود عمل کرد دستگاه گوارش باید پیاده روی نیز کنید. مطالعات نشان داده است که ورزش با شدت کم نقش محافظتی در اختلالات گوارشی دارد. حرکت مثل پیاده روی به بهبود دستگاه گوارش و جریان خون در دستگاه گوارش کمک می کند. با این حال، شواهد محدودی در مورد تأثیر آن بر سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و یبوست وجود دارد.

  1. خلق و خو را بالا می برد

چندین مطالعه علمی ثابت کرده اند که فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری از افسردگی کمک کند. پیاده روی توسط پزشکان و روانپزشکان برای کمک به بهبود خلق و خو نیز بسیار مفید است.

  1. کاهش استرس

پیاده روی می تواند با بهبود گردش خون به کاهش سطح استرس کمک کند. که به نوبه خود مواد مغذی و اکسیژن را به سلول ها می رساند. همچنین گیرنده های سیستم عصبی را تحریک می کند تا تولید هورمون های استرس را کاهش دهد. پیاده روی همراه با استراحت و حمام درمانی به کاهش استرس خیلی موثر است.

  1. تقویت حافظه

هر روز پیاده روی کنید تا حافظه خود را تقویت کنید. دانشمندان ژاپنی دریافته اند که پیاده روی می تواند به بهبود حافظه بیماران مسن کمک کند. همچنین مشخص شده است که ورزش بدنی به افزایش اندازه هیپوکامپ نیز کمک می کند. در حالی که سبک زندگی بی تحرک هیپوکامپ را کوچک می کند. و منجر به از دست دادن حافظه می شود.

  1. کاهش مرگ و میر

مدت و شدت پیاده روی بر میزان مرگ و میر تاثیر می گذارد. مطالعه ای که بر روی 1239 مرد انجام شد نشان داد که پیاده روی به مدت 1 تا 2 ساعت در روز خطر مرگ و میر را تا 70 درصد در مردان مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، بیماری عروق مغزی یا سرطان کاهش می دهد. با این حال، پیاده روی بیش از 2 ساعت هیچ فایده قابل توجهی در این مردان نشان نداده است.

پیاده روی یک ورزش کاملا راحت است و فواید بی شماری دارد. این به افزایش متابولیسم شما کمک می کند. و علاوه بر بهبود سلامت قلب و عروق و به حداقل رساندن خطر بیماری های قلبی، زمینه را برای کاهش وزن نیز فراهم می آورد. علاوه بر این، این تمرین هوازی می‌تواند به مدیریت فشار خون بالا (با افزایش گردش خون) و دیابت (با کنترل سطح قند خون) کمک کند. و به شما امکان می‌ دهد بدنی خوش فرم با استخوان‌های قوی ‌تر داشته باشید. پس به یاد داشته باشید که باید حداقل 10000 قدم در روز راه بروید و تمرینات گرم کردن را قبل و بعد از پیاده روی فراموش نکنید تا خطر آسیب دیدگی از شما دور باشد.

لینک های مرتبط

با میلیونری آشنا شوید که ۱۴کیلومتر راه را روزانه پیاده می‌پیمود تا ۱۴ رویپه‌ی نان شب را داشته باشد

آزمون ذهن؛ آیا می توانید تک تیراندازان نیروی ویژه را پیدا کنید؟

۱۰ بهترین نکات کلیدی برای داشتن تعطیلات رویایی

به دنبال زندگی بهتر هستید؟ پس سراغ این ۵ سرگرمی فوق العاده بروید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان