جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(1)

کلمه “دروغ” کلمه ای است که فورا بینش و احساس منفی فاحش ایجاد می کند. ویژگی اخلاقی را تجسم می‌کند که بیشتر مردم مایل به دوری از آن است. با این حال، افراد زیادی وجود دارند که آماده هستند داستانی تعریف کنند. که راست نیست در اصل دروغ در رابطه است. اما حقیقت در مورد دروغ چیست؟ واقعا چه ضرری دارد؟ در این جا ما فقط 8 مورد از روش ‌های متعددی را بررسی می‌کنیم که نشان می دهد دروغگویی برای انواع روابط مانند یک سم عمل می کند.

دروغ در رابطه و زندگی زناشویی

  1. دروغ اعتماد را از بین می برد

شاید واضح ترین تاثیری که دروغ بر یک رابطه می گذارد، از بین رفتن اعتماد یک فرد به دیگری باشد. دروغ و اعتماد نمی توانند کنار هم قرار بگیرند. در نهایت اولی دومی را نابود خواهد کرد. چه مانند طوفانی که باعث رانش زمین شود یا بارانی که به آرامی سنگ را سوراخ می کند. دروغ می تواند چشم انداز یک رابطه را کاملا تغییر دهد. و آن را برای یک یا هر دو طرف غیرقابل تحمل کند. اعتماد آن قدر برای یک رابطه قوی و موفق ضروری است که وقتی از دست می رود، احتمال فروپاشی کامل آن وجود دارد.

  1. دروغ نشان دهنده عدم احترام است

گفتن حقیقت، صرف نظر از سخت بودن بیان آن، احساس احترام را به گیرنده منتقل می کند. به آن ها ثابت می کند که طرف مقابل برای رابطه ارزش زیادی قائل است. و حاضر نیست با فریب دادن فرد مقابل خود، آن را به خطر بیندازد. در حالی که برخی از حقایق به وضوح یک رابطه را در معرض خطر قرار می دهند. دروغ ها حتی تاثیری به مراتب مخرب تر بر رابطه می گذارد. گفتن حقیقت به کسی، حتی اگر می‌دانید که به او صدمه می‌زند، نشان می‌دهد که مایلید مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. در حالی که دروغ چنین چیزی را نشان نمی دهد. به محض این که این عدم احترام آشکار شود، فشار زیادی بر تمام جنبه های رابطه وارد می کند و اگر کنترل نشود، به کلی از بین خواهد رفت.

  1. ایجاد شک در رابطه

هنگامی که برای اولین بار دروغ بگویید، بعد از آن منتظر نباشید شریک عاطفی تان به طور کامل به حرف های شما باور کند. در حالی که پس از یک دروغ همیشه پس از هر حرف و حرکتی زیر سوال خواهید رفت. شریک عاطفی تان آن قدر جستجو می کند و آن قدر به جزئیات دقت می کند. تا هرگونه نشانه‌ای از عدم صداقت را تشخیص دهید. و چنین چیزی آن قدر در زندگی شما تکرار می شود و بر رابطه فشار می آورد که آخر مجبور می شوید جدایی را انتخاب کنید. زیرا دیر یا زود، انرژی ذهنی درون شما سبب می شود که بخواهید به طور کلی از آن شخص دوری کنید.

علاوه بر همه این ها، فکر کردن به این با شروع یک دورغ باید منتظر دروغ های بعدی نیز بود، افراد را مشکوک تر می کند. این امر به ویژه در روابط عاشقانه شما منجر به شروع سوالاتی در ذهن شریک عاطفی تان می شود، مثل این که این که کجا هستید؟ با چه کسی هستید؟ یا چه می کنید؟ این همان سمی است که اعتماد و احترام را از بین خواهد برد.

  1. دروغ نشان دهنده خودخواهی است

وقتی کسی دروغ می گوید، اساسا منافع شخصی خود را بر منافع دیگران ترجیح می دهد. عدم تمایل آن ها به فداکاری برای خیر بیشتر و طولانی مدت یک رابطه، نشانه دیگری است که نشان می دهد برای آن ارزش زیادی قائل نیستند. دروغ همچنین می‌تواند نشانه ‌ای از خودخواهی و بی‌اعتنایی گسترده ‌تر به طرف مقابل باشد. که می‌تواند باعث شود آن ها احساس دوست نداشتن و ناخواسته بودن کنند.

  1. احساس احمق بودن برای باور یک دروغ

لحظه ای که متوجه می شوید به شما دروغ گفته اند، لحظه ای بسیار ناخوشایند است. وقتی حقیقت آشکار می شود، نمی توانید از این که همیشه با دروغ فریب خورده اید، احساس حماقت نکنید. این که شخص دیگری این احساس را به شما تحمیل کرده. و تمام احساسات مثبتی که ممکن است نسبت به او داشته باشید، از بین خواهد رفت. این ناراحتی و آسیب ممکن است بین شما شکاف ایجاد کند. یا ممکن است به سادگی اشتباهات گذشته که مثل ترک روی ظرف رابطه شما بوده نیز شکافته شود و اوضاع از آن چه فکر می کنید، بدتر شود.

در هر صورت، دیدگاه شما نسبت به آن شخص با دردی که او بر شما تحمیل کرده است، برای همیشه تغییر خواهد کرد.

  1. دروغگو نیز خودش را گول می زند

یکی از پیامدهای دیگر دروغگویی این است که فرد دروغگو به خود نیز دروغ خواهد گفت. آن ها در تلاش برای پنهان کردن حقیقت از دیگران، از افشای خواسته های واقعی خود به دنیا نیز امتناع می کنند. در اصل، آن ها هویت واقعی خود را انکار می کنند و در خود به دنبال شخصی می گردند که وجود ندارند. هر رابطه ای ناگزیر فشار این دروغ را حس خواهد کرد و از بین خواهد رفت.

  1. دروغ باعث نامتعادل شدن یک رابطه می شود

برای این که یک رابطه در آزمون زمان تاب بیاورد و زیر بار امتحانات زندگی تحمل کند. هر دو طرف باید تعهد و انرژی برابر به آن بدهند. این تعادل احساس شراکتی ایجاد می‌کند که دو نفر را به هم پیوند می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد بهترین‌ها را از یکدیگر به نمایش بگذارند. دروغ گفتن این تعادل طبیعی را به هم می زند و باعث می شود ترازو به یک طرف خم شود. برای کسی که به او دروغ گفته شده است، این احساس به وجود می آید که گویی قلب و روح خود را به برای رابطه ای پوچ گذاشته است. آن وقت است که دیگر حاضر نیست برای فرد دروغگو فرصت دوباره بدهد.

وقتی بی میلی یکی از افراد در رابطه برای تعهد کامل تشخیص داده شود، طبیعی است که در تمایل برای ادامه رابطه شک به وجود خواهد آمد. این در مورد همه نوع روابط صدق می کند، به خصوص روابط عاشقانه.

  1. دروغ باعث دروغ می شود

غیرمعمول نیست که یک دروغ به دروغی دیگر منجر شود. زیرا یک دروغ برای فاش نشدن حقیقت و پنهان کردن دورغ بعدی گفته می شود. حتی ممکن است فرد مقابل رابطه یک دروغگوی همیشگی باشد که مثل آب خوردن دروغ می گوید و از گفتن آن هیچ ابایی ندارد. متاسفانه، در جایی که دروغ اول ممکن است در یک رابطه قوی باعث آسیب قابل ترمیم شود. دروغ های متعدد باعث شعله ور شدن شعله های آتش می شود که در نهایت هر حس انسجامی تا آن زمان را فرا خواهد گرفت.

در جایی که دروغ به امری عادی تبدیل می شود، هیچ رابطه ای نمی تواند بکر باقی بماند.

مطالب مرتبط:

۷ راز علمی برای داشتن زندگی شاد

۱۳ کاری که هرگز نباید در رختخواب انجام دهید

نشانه های دختر عاشق؛ ۲۲ نشانه که یک دختر دیوانه وار شما را می‌ خواهد

۱۱ نشانه که یک مرد شما را فقط برای رابطه جنسی می خواهد

تنفر زنان از مردان؛ از مقایسه با مادرشوهر تا وسواس های عجیب

نظریه عشق مثلث استرنبرگ چیست و شما در روابط عاطفی تان کجای این مثلث قرار دارید؟

۶ باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان