جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(1)

فواید برگ بو فراتر از طعم معطر آن است. برگ بوهای معطر از دریای مدیترانه منشا گرفته و سرشار از مواد مغذی فراوان است. به طور کلی، از آن ها برای پخت و پز یا به صورت خام استفاده می کنند. مطالعات نشان داده است که این برگ ها دارای خواص ضد سرطانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند. محققان همچنین دریافته اند که برگ ها می توانند دیابت را مدیریت کنند، با عفونت ها مبارزه کرده، التهاب و خطر سرطان را کاهش دهد.

برگ بو چیست؟

از طرفی برگ بو، برگ های معطری است که از چندین گیاه از جمله گل بو، گیاه برگ بوهندی، لورل اندونزیایی و درخت خلیج هند غربی بدست می آید. برگ مزه تند و تلخی دارد. در درجه اول به دلیل عطر و طعم خاصی که دارد استفاده می شود. و در درجه دوم از این برگ علاوه بر عطر آن، بخاطر فواید مهمی که برای سلامتی بدن دارد، استفاده می شود.

فواید برگ بو چیست؟

  1. کمک به درمان دیابت

مطالعات نشان می دهد که برگ بو می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. علاوه بر عطر و طعم دادن به غذاها، برگ بو در متابولیسم گلوکز نقش ارزنده ای دارد. برگ بو همچنین باعث کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 شد. ضمنا برگ بو هوس خوردن غذا را کاهش داده که در نتیجه وزن بدن تقلیل می یابد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک مکانیسم برگ بو در کاهش وزن مورد نیاز است.

  1. فواید برگ بو؛ مبارزه با التهاب

در یک مطالعه استرالیایی، برگ بو، در میان چند برگ دیگر، فعالیت آنزیم COX-21 را مهار می کند. این انزایم (COX-21) به عنوان محرک التهاب شناخته می شود.

برگ بو حاوی لاکتون های سسکوی ترپن است که با مهار تولید اکسید نیتریک با التهاب مبارزه می کند. مطالعات نشان می دهد که اکسید نیتریک در غلظت های بالاتر می تواند منجر به التهاب شود. مهارکننده های اکسید نیتریک به عنوان گزینه های درمانی بالقوه برای بیماری های التهابی عمل می کنند. Cineole، نیز یک ترکیب اصلی در برگ بو است که برای مبارزه با التهاب مفید می باشد. این امر با مهار فعال شدن اینفلامازوم، ترکیب دیگری که مسئول فعال شدن پاسخ های التهابی است، به دست می آید.

  1. کمک به کاهش خطر سرطان

نتیجه تحقیق بر روی رده های سلولی سرطانی انسان نشان داد که عصاره برگ بو نتایج امیدوارکننده ای را به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل می کند. سینئول، ترکیب اصلی در برگ بو، رشد رده های سلولی سرطان لوسمی را سرکوب می کند. همچنین مشخص شد که برگ بو در درمان سرطان سینه موثر است. یک مطالعه نشان داد که عصاره این برگ باعث مرگ سلولی در رده های سلولی سرطان سینه می شود. بنا بر یک مطالعه استرالیایی دیگر، ترکیب مواد (از جمله برگ بو) در غذاها نتایج مثبتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نشان داده است.

  1. مبارزه با عفونت های قارچی

مطالعات خواص ضد قارچی، اهمیت برگ بو را به ویژه در برابر عفونت کاندیدا نشان می دهد. این برگ می تواند از چسبیدن کاندیدا به دیواره های سلولی جلوگیری کند و در نتیجه از نفوذ آن به غشاء جلوگیری کند. برای درک بهتر نحوه عملکرد برگ بو برای مبارزه با عفونت های قارچی به مطالعات بیشتری نیاز است.

  1. کمک به بهبود زخم

در مطالعات روی موش صحرایی مشخص شد که برگ بو به بهبود زخم کمک می کند. اگرچه از نظر التیام زخم ها بهتر از آلاماندا (یک درختچه چند ساله مورد استفاده در طب سنتی) نبود، اما اثرات مفیدی از خود نشان داده است.

  1. درمان مشکلات تنفسی

عصاره برگ بو را می توان برای درمان مشکلات تنفسی استفاده کرد. یک مطالعه روی فعالیت ضد باکتریایی عصاره برگ علیه برخی ارگانیسم ها مانند استافیلوکوکوس اورئوس انجام شده است. این عصاره برگ در برابر استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین قوی است.

  1. فواید برگ بو؛ بهبود سلامت پوست

طبق یک مطالعه، برگ بو می تواند در برابر بثورات پوستی واکنش نشان دهد. این برگ ها همچنین می توانند از چین و چروک جلوگیری کرده و استرس از روی پوست را بردارد. با این حال، برای درک فوایدی که برگ بو برای پوست انسان می تواند داشته باشد، تحقیقات بیشتری لازم است.

  1. کمک درمان شوره سر

شواهد حکایتی نشان می دهد که برگ بو ممکن است شوره سر را درمان کرده و ریزش مو را کاهش دهد. روغن برگ بو و شامپو با ترکیب این برگ، در درمان ریزش مو و شوره سر موثر هستند. از این برگ ها برای درمان موثر شپش سر نیز استفاده می شود. با این حال، تحقیقات علمی بیشتری برای درک استفاده از برگ بو در این زمینه مورد نیاز است.

عوارض جانبی برگ بو چیست؟

برگ بو زمانی که در مقادیر توصیه شده در کوتاه مدت مصرف شود، احتمالا بی خطر است. مصرف زیاد این برگ ها ممکن است در برخی افراد عوارض نامطلوبی ایجاد کند. این ها ممکن است شامل مشکلات دوران بارداری، شیردهی و جراحی و تداخلات با داروهای کنترل قند خون باشد. همچنین برگ بو ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت شود.

مشکلات احتمالی در دوران بارداری و شیردهی

اطلاعات زیادی در مورد عوارض جانبی مصرف برگ بو در دوران بارداری یا شیردهی وجود ندارد. لطفا قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

تداخل با کنترل قند خون

برگ بو می تواند نقش مفیدی در متابولیسم گلوکز داشته باشد. این خاصیت مفید همچنین ممکن است باعث تداخل با داروهای قند خون شود. بنابراین، اگر داروهای قند خون بالا مصرف می کنید، قبل از مصرف برگ بو با پزشک خود مشورت کنید. از آن جایی که تحقیقات مشخصی در این زمینه وجود ندارد، بهتر است احتیاط کنید.

مشکلات احتمالی در حین جراحی

شواهد حکایتی نشان می دهد که ممکن است برگ بو باعث ایجاد مشکلاتی در حین جراحی شود. ممکن است سیستم عصبی مرکزی را کُند کند. بنابراین، استفاده از برگ بو را حداقل دو هفته قبل از زمان جراحی متوقف کنید.

برگ بو یک ادویه رایج در بسیاری از غذاهای محبوب در سراسر جهان است. با این حال، مزایای برگ بو فراتر از طعم معطر لطیف آن است. برگ بو حاوی خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که به مبارزه با عفونت ها و پاسخ های التهابی در بدن کمک می کند. همچنین به نظر می رسد که خواص درمانی مفیدی برای زخم دارد و به بهبود بیماری های تنفسی کمک می کند. از این برگ ها به عنوان یک درمان خانگی برای درمان شپش سر و شوره سر نیز استفاده می شود. این برگ ها همچنین به کاهش علائم استرس و پیری پوست شما کمک می کنند. در حالی که مصرف برگ بو به طور کلی بی خطر تلقی می شود، برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی احتمالی باید در حد اعتدال مصرف شود.

لینک های مرتبط

۹ مزیت سلامتی برگ مریم گلی + عوارض جانبی

طرز تهیه کلوچه برگ: بسیار آسان و خوشمزه برای پذیرایی از مهمان

خواص بی نظیر برگ درخت چنار: داروی پوکی استخوان و مسکن درد زانو

فواید نعناع برای پوست؛ مزیت فوق العاده و دستورالعمل تهیه ماسک صورت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان