جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

فواید نعناع برای پوست؛ مزیت فوق العاده و دستورالعمل تهیه ماسک صورت

آنچه که در این مطلب میخوانید
فواید نعناع
خواندن 12 دقیقه
5
(1)

آیا می توانید از نعناع برای دلشتن پوست سالم و شفاف استفاده کنید؟ فواید نعناع برای پوست چیست؟ نعناع که معمولا به عنوان پودینا شناخته می شود، یک طعم دهنده محبوب در سراسر جهان می باشد. با توجه به مزایای فوق العاده ای که برای مراقبت از پوست دارد، به یک عنصر رایج در صنعت مراقبت از پوست تبدیل شده است. نعناع در کرم ها و لوسیون ها، پاک کننده ها، شامپوها، بالم لب ها و حتی نرم کننده ها نیز استفاده می شود. یکی از خواص شگفت انگیز آن حس خنک کنندگی آن است. بنابراین برای دانستن بیش‌تر در این مورد با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید نعناع برای پوست

چرا نعناع برای پوست شما مفید است؟

نعناع منبع فراوانی از منتول بوده و خواص ضد باکتریایی قوی دارد. اغلب در پاک کننده ها، قابض ها، تونرها و مرطوب کننده ها استفاده می شود. این ماده فواید زیر را برای پوست شما به همراه دارد:

فواید نعنا برای پوست

  1. روشن کننده رنگ صورت شما

نعناع اثر طراوت بخش و تسکین دهنده ای روی پوست دارد. هنگامی که روی پوست استفاده می شود، می تواند لک های صورت را کم رنگ کند. این کار باعث می شود پوست شما بعد از هر بار استفاده؛ روشن و با طراوت به نظر برسد.

  1. درمان آکنه

نعناع خاصیت ضد باکتری قوی دارد و حاوی اسید سالیسیلیک است که هر دو به طور موثر از آکنه جلوگیری می کنند. همچنین حاوی ویتامین A است که ترشح چربی را در افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند کنترل می کند. استفاده از این ماده ممکن است به درمان آکنه و در عین حال تمیز کردن منافذ پوست کمک کند.

  1. تسکین نیش پشه و سایر تحریکات

خواص ضد التهابی قوی این ماده باعث تسکین سوزش ناشی از نیش پشه و سایر تحرکات پوستی می شود.

  1. کمک به آبرسانی پوست شما

هنگامی که نعناع با مواد مناسب استفاده می شود، با سفت کردن منافذ پوست، رطوبت را در پوست شما قفل می کند. همچنین پوست های خشک و تحریک شده که خارش می کند را نرم و آرام می کند.

  1. فواید نعناع برای پوست؛ تقویت کننده پوست

نعناع یک قابض ملایم است که می ‌توان از آن برای تقویت پوست استفاده کرد. این ماده ممکن است کثیفی را از منافذ پوست شما پاک کند. آن را ترمیم کند تا پوستی صاف، نرم و مرطوب‌ داشته باشید.

  1. درمان جوش های سر سیاه

جوش‌ های سر سیاه زمانی بوجود می آیند که کثیفی و روغن در منافذ پوست شما جا گرفته و آن ها را مسدود کند. همان طوری که در بالا ذکر شد، نعناع منافذ پوست شما را تمیز نگه داشته و آن ها را سفت می کند. با این کار می توانید از شر جوش های سر سیاه خلاص شده و از بروز مجدد آن ها جلوگیری کنید.

  1. کمک به جوان سازی پوست

استفاده موضعی از نعناع باعث تقویت گردش خون گردیده و پوست را تغذیه می کند. این کار  پوست شما را جوان و سالم نگه می دارد. نعناع همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده که پوست شما را در برابر آسیب های احتمالی سالم نگه می دارد.

  1. فواید نعناع برای پوست؛ کاهش روند پیری

اطمینان از تغذیه و هیدراته نگهداشتن پوست تنها راه کاهش روند پیری به حساب می آید. از آن جایی که نعناع گردش خون را در پوست شما تقویت کرده و آن را هیدراته می کند، تشکیل چین و چروک و خطوط ریز را نیز به تاخیر می اندازد.

  1. درمان اسکارهای آکنه

محتوای اسید سالیسیلیک برگ نعناع به گردش سلولی کمک می کند. به علاوه سلول های مرده پوست را از بین برده و سلامت سلول های جدید را تضمین می کند. این کار به شما کمک می کند تا با محو کردن آثار آکنه به پوستی شفاف دست یابید.

  1. کاهش و درمان حلقه های سیاه زیر چشم

سیاهی دور چشم می تواند عوامل بی شماری داشته باشد، اما نعناع با محتوای آنتی اکسیدانی خود می تواند آن ها را کاهش داده و از بروز آن جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در نعناع به بهبود پوست و احیای مجدد آن کمک می کند. پوست زیر چشم شما آسیب پذیر و خیلی حساس است. آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن رادیکال های آزاد به رفع این نقیصه می پردازند.

نحوه استفاده از نعناع برای پوست

  1. ترکیب خیار، برگ نعناع و عسل برای سفید کردن پوست

عسل دارای خاصیت سفید کنندگی ملایمی است که می تواند رنگ برنزه را روشن کرده و لک ها را محو کند. همچنین می تواند از رنگدانه های پوست جلوگیری کند، صورت شما را پاک و به درخشش چهره شما کمک کند. خیار پوست شما را آبرسانی می کند و دارای خواص تسکین دهنده ای است که التهابات پوستی را از بین می برد.

مواد لازم

½ اینچ برش خیار

10 الی 12 برگ نعناع

2/1 قاشق غذاخوری عسل

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

مواد را با هم آسیاب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه روی صورت بماند. بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

  1. ماسک موز و نعناع برای پوستی درخشان

موز منبع غنی ویتامین های A، B، C و E می باشد. پتاسیم، لکتیک اسید، اسیدهای آمینه و روی نیز در آن موجود می باشد. ترکیبی از این مواد مغذی به آبرسانی پوست، تغذیه آن، مبارزه با آسیب اکسیداتیو کمک می کند. از طرفی به جلوگیری از آکنه، محو شدن اسکارهای آکنه، افزایش تولید کلاژن، مبارزه با آسیب اشعه ماوراء بنفش و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می پردازد. هرگاه با نعناع ترکیب گردد سلامت پوست را تقویت کرده و ظاهر درخشان را به ارمغان می آورد.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری موز له شده

10 الی 12 عدد برگ نعناع

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

موز و برگ نعناع را با هم آسیاب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 الی 30 دقیقه روی صورت بماند. در نهایت صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

  1. فواید نعناع برای پوست؛ ماسک لیمو و نعناع برای آکنه

برگ های نعنا حاوی اسید سالیسیلیک هستند که آکنه را درمان کرده و از بروز مجدد آن جلوگیری می کنند. آب لیمو دارای خواص سفید کنندگی ملایمی است که اسکارهای آکنه را محو می کند. آب لیمو همچنین حاوی ویتامین C بوده که به بهبودی و تقویت پوست شما کمک می کند.

مواد لازم

10 الی 12 عدد برگ نعناع

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

برگ های نعناع را در هاون خرد کرده و آب لیمو را به آن علاوه کنید. این مخلوط را روی آکنه، اسکارهای آکنه و نواحی مستعد آکنه پوست خود بمالید. بگذارید حدود 15 دقیقه روی آن ها بماند. بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را روزی یک بار انجام دهید.

  1. اسکراب پوست شیر، عسل، جو، خیار و نعناع

این یکی از بهترین اسکراب هایی است که می توانید برای پوست های خشک یا حساس استفاده کنید. اسکراب پوست شیر، عسل و ترکیبات آن است. این اسکراب منافذ پوست شما را تمیز می کند و سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد. همچنین پوست شما را تغذیه می کند و به آن درخشندگی می بخشد.

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری جو دوسر

10 الی 12 عدد برگ نعناع

1 قاشق چایخوری عسل

2 قاشق چایخوری شیر

یک برش نیم اینچی خیار

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

خیار را رنده کرده و برگ های نعناع را له کنید. همه مواد را با هم ترکیب نمایید تا مخلوط درشتی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود 7 دقیقه روی صورت بماند تا به طور کامل خشک شود. پس از 7 دقیقه، صورت خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین بروند. 2 الی 3 دقیقه این حرکت را تکرار کنید و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را 2 الی 3 بار در هفته تکرار نمایید.

  1. مولتانی میتی و نعناع برای پوست های چرب

مولتانی میتی یکی از بهترین مواد برای کنترل چربی است. در ترکیب با برگ های نعناع، ​​صورت شما را با محتوای معدنی غنی خود تغذیه کرده و چربی های اضافی را از پوست شما پاک می کند و در عین حال منافذ پوست را به طور برق آسایی تمیز می کند. عسل و کشک موجود در این ماسک، رطوبت پوست شما را تنظیم کرده و از ایجاد مجدد چربی نیز جلوگیری می کند.

مواد لازم

مولتانی میتی 1 قاشق غذاخوری

10 الی 12 عدد برگ نعناع

2/1 قاشق غذاخوری عسل

2/1 قاشق غذاخوری کشک

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

برگ های نعناع را با هاون خرد کرده و مولتانی میتی ۱ قاشق عسل و کشک را به آن اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را 1 الی 2 بار در هفته انجام دهید.

  1. ماست و نعناع برای پوست های خشک

ماست پوست شما را هیدراته می کند در حالی که مولتانی میتی مخلوط را غلیظ کرده و پوست شما را با محتوای معدنی غنی خود تغذیه می کند. این ماسک صورت باعث می شود پوست شما صاف، هیدراته و تغذیه شود.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری ماست

مولتانی میتی 1 قاشق غذاخوری

10 الی 12 عدد برگ نعناع

زمان آماده سازی

5 دقیقه

دستورالعمل

برگ های نعناع را با هاون خرد کرده و ماست و مولتانی میتی را به آن علاوه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.  این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

  1. عسل، گلاب و برگ نعناع برای پوست های معمولی

گلاب یکی از بهترین مواد مراقبت از پوست به حساب می آید. منافذ پوست شما را تمیز کرده، هیدراته نگه داشته و آکنه را کنترل می کند. همچنین سازگاری بیشتری با پوست شما دارد. هر گاه با عسل و نعناع ترکیب گردد سبب تقویت، لطافت و هیدراته نگهداشتن پوست شما می شود.

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری گلاب

2/1 قاشق غذاخوری عسل

10 الی 12 عدد برگ نعناع

زمان آماده سازی

2 دقیقه

فواید نعناع برای پوست؛ دستورالعمل

مواد را آسیاب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. در نهایت صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

  1. بسته خیار و نعناع برای آفتاب سوختگی

خیار و برگ نعناع اثر خنک کنندگی روی پوست شما دارند. این خصیصه، همراه با خواص ضد التهابی برگ نعناع، ​​درد ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین بخشده و در عین حال متضمن بهبودی سریع تر پوست نیز می باشد.

مواد لازم

4/1 خیار تازه

10 الی 12 عدد برگ نعناع

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

مواد را با هم آسیاب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. مخلوط را روی نواحی آسیب دیده پوست تان بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. بعد از 2 دقیقه پوست خود را با آب خنک بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

  1. برگ نعنا برای پوست های خشک و خارش دار

نعناع منبع فراوانی از منتول است که با داشتن خواص ضد التهابی به کاهش خارش و رفع انواع التهابات پوستی می پردازد. یکی از مواد مغذی موجود در نعناع رزمارینیک می باشد.( رزمارینیک یک نوع اسید طبیعی است که درمان بثورات را به همراه دارد.)

مواد لازم

6 قاشق چایخوری برگ نعناع تازه

2/1 لیتر آب

زمان آماده سازی

30 دقیقه

دستورالعمل

برگ های نعنا را در نیم لیتر آب حدود 20 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید آب آن خنک شود و سپس آن را صاف کنید. یک حوله را در چای خنک شده خیس کنید. پارچه را روی ناحیه آسیب دیده پهن کنید. بگذارید حدود 2 الی 3 دقیقه روی پوست بماند. این کار را 4 الی 5 بار به مدت 1 الی 2 بار در روز تکرار نمایید.

  1. آب نعنا به عنوان تونر

نعناع یک پاک کننده و قابض عالی است. محتوای سالیسیلیک اسید موجود در آن آکنه را کنترل نموده و از بروز آن جلوگیری می کند.

مواد لازم

یک و نیم فنجان آب

2 قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه

پد پنبه ای

مرطوب کننده

زمان آماده سازی

30 دقیقه

فواید نعناع برای پوست؛ دستورالعمل

برگ های نعنا را در یک و نیم فنجان آب حدود 20 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید آب خنک شود و سپس برگ های نعناع را صاف کنید. پس از شستن صورت، این محلول را با یک پد پنبه ای روی صورت خود بمالید. و این کار را تکرار کنید. می توانید محلول را به مدت 6 الی 7 روز در یخچال نگهداری کنید. این کار را به مدت 1 الی 2 بار در روز انجام دهید.

  1. ماسک صورت برگ نعنا برای اسکار آکنه

لیمو و عسل خاصیت سفید کنندگی ملایمی دارند که اسکارها و لک های آکنه را برطرف می کنند. هرگاه با نعناع ترکیب شود، به تقویت ​​گردش خون، رفع سلول‌ های مرده پوست و گردش سلولی سالم پوست کمک می کند. در آخر پوستی شفاف به ارمغان می آورد.

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری عسل

15 برگ نعنا له شده

1 قاشق چایخوری آب لیمو

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

همه مواد را با هم ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست به دست آید. مخلوط را روی اسکار آکنه صورت خود بمالید. بگذارید مخلوط حدود 15 دقیقه روی پوست بماند. در آخر صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را به طور دوره ایی چند روز پشت سر هم تکرار کنید.

نعناع که با نام پودینا نیز شناخته می شود، معمولا در محصولات مختلف مراقبت از پوست مانند پاک کننده ها، لوسیون ها، تونرها و مرطوب کننده ها استفاده می شود. محتوای بالای منتول و خواص ضد باکتریایی آن باعث می شود نعناع از بسیاری جهات برای پوست مفید باشد. می‌ توانید از نعناع همراه با خیار، لیمو یا موز برای درمان آکنه، روشن‌ کردن و مرطوب ‌کردن پوست، همچنین کاهش روند پیری و تقویت پوست استفاده کنید. نعناع ماده ای همیشه در دسترس است. پس با گنجانیدن آن در روتین مراقبت از پوست، از شادابی، جوانی و سلامت کلی پوست خود مطمئن شوید.

لینک های مرتبط

خواص درمانی لیمو ترش و نعناع تازه و تأثیر شگفت انگیز آن برای سلامتی

۶ فایده بی نظیر باقالی با دستور پخت آسان

فواید نخود فرنگی؛ ۶ فایده نخود فرنگی و عوارض جانبی آن برای سلامتی بدن

تعریق شبانه در مردان؛ آیا می دانید دلیل عرق بسیاری از مردان در شب چیست؟

خواص بی نظیر برگ درخت چنار: داروی پوکی استخوان و مسکن درد زانو

خواص برگ بو: ۲۱ بهترین فایده برگ بو برای زیبایی و سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان