تفاوت کنار آمدن مرد و زن با جدایی؛ 10 تفاوت اصلی بین مرد و زن پس از جدایی

تفاوت کنار آمدن مرد و زن با جدایی

جدایی یکی از آسیب زا ترین، و از نظر احساسی و جسمی خسته کننده ترین تجربه زندگی است. تمام رویاهای یک زندگی شاد و زیبا با شریک زندگیتان در یک لحظه نابود می شود. در نهایت، هر دو طرف باید با جدایی کنار بیایند و تکه های باقی مانده زندگی خود را بردارند و به مسیر خود ادامه دهند. در این مطلب ما به تفاوت کنار آمدن مرد و زن با جدایی پرداخته ایم. تا بدانیم مرد و زن پس از جدایی چه واکنش هایی نشان می دهند و در نحوه کنار آمدن آن ها چه تفاوت هایی وجود دارد. همان طور که می گویند، مردان مریخی و زنان ناهیدی هستند، بنابراین هر دو جنسیت با از دست دادن عشق خود به سبک خود با آن برخورد می کنند. برای دانستن تفاوت ها ادامه مطلب را بخوانید.

مطلب مرتبط: روانشناسی عشق: ۷ عامل که باعث میشود کسی عاشق تان شود

تفاوت کنار آمدن مرد و زن با جدایی

  1. کنترل درد

تحقیقات دانشگاه بینگهامتون و دانشگاه کالج لندن نشان می دهد که زنان درد شدیدتری در مقایسه با مردان پس از جدایی تجربه می کنند. احتمالا دلیل آن درگیری بیشتر زن نسبت به مرد در یک رابطه است. زیرا زن پس از جدایی سعی می کند از مرور خاطرات و لحظات عاشقانه اش دست بردارد. مردان همچنین می‌توانند برای برقراری ارتباط با احساس پس از جدایی و کنار آمدن با آن، تلاش کنند تا خود را وادار نمایند دیگر به شریک عاطفی اش فکر نکند. او تمام سعی خود را می کند تا حواسش را پرت نماید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ویژگی زنان خطرناک برای ازدواج و دوستی که اصلا نباید نزدیکشان شوید

  1. تفاوت کنار آمدن مرد با زن با جدایی؛ آسیب عاطفی

این مطالعه همچنین نشان داده که زنان پس از جدایی بیشتر از نظر عاطفی پریشان می شوند. زیرا آن ها از همان ابتدا تمایل دارند همه احساسات خود را بر روی یک رابطه سرمایه گذاری کنند. با این حال هرچند مرد نیز در رابطه آسیب می بیند اما درد عاطفی او پس از جدایی در مقایسه با یک زن فوری التیام پیدا می کند.

  1. استرس پس از جدایی

ضربه و استرس پس از جدایی هم برای مرد و هم برای زن عمیق است. با این حال، مردان استرس بیشتری دارند و سعی می کنند ذهن خود را منحرف کنند و از درد دوری شریک عاطفی شان بکاهند. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لنکستر می گوید که زنان نیز با احساسات پس از جدایی مبارزه می کنند، اما می توانند کنترل احساسات خود را حتی به ظاهر به دست بگیرند.

  1. بازه زمانی برای غلبه بر جدایی

طبق مطالعات، مردها معمولا به زمان بیشتری نیاز دارند تا با جدایی کنار بیایند. زیرا غصه از دست دادن شریک عاطفی شان بسیار عمیق است که درون خود می ریزند. به همین دلیل این وضعیت برای مدت طولانی ادامه دارد. برعکس، زنان غصه جدایی را با حرف زدن و بروز احساسات خود تخلیه می کنند. این کار به آن ها کمک می کند زودتر بر این درد عاطفی غلبه کنند. مردان برای حل این غصه در درون خود جدال دارند و در تلاش هستند تا بدون بروز دادن آن، در دورن خود حل اش کنند. در حالی که زنان می توانند با احساسات کنار بیایند، آن را قبول کنند و سریع تر فراموشش کنند.

مطلب مرتبط: تست روانشناسی عشق: آنچه در تصویر می بینید، دید شما درباره عشق را منعکس می کند!

  1. تفاوت کنار آمدن مرد و زن با جدایی؛ ابراز خشم یا ناامیدی

طبق باور عمومی، احساس خشم و رنجش پس از پایان یک رابطه در مردان در مقایسه با زنان بیشتر است. مردان می توانند این خشم را به عنوان قصدی برای انتقام گرفتن از همسر سابق خود هدایت کنند. در حالی که تمایل به انتقام گیری در زنان بسیار کمتر است. خشم اغلب یک احساس سرپوشیده است. از نظر کلیشه ای و تاریخی، عصبانی بودن بیشتر مردانه است تا غمگین و ترسیده بودن. این احتمال وجود دارد که مردان در ظاهر احساس خود را به صورت خشم یا ناامیدی نشان می دهند، اما در درون احساسات پیچیده تری را از جدایی تجربه می کنند.

  1. تمایل به دور هم جمع شدن

به طور کلی، مردان بیشتر تمایل دارند تا همسرشان برگردد. هرچند در ابتدا، مردان آزادی تازه یافته خود را دوست دارند. اما زمانی که این حس از بین رفت، ممکن است بخواهند شریک عاطفی شان دوباره بازگردند. زنان بیش از حد با احساس گناه دست و پنجه نرم می کنند، اما سعی می کنند احساسات خود را با منطقی همراه کنند و به زندگی خود ادامه دهند.

مطلب مرتبط: زبان عشق مردان: چرا مردان مانند زنان نمی‌توانند عشق بورزند؟

  1. روند بهبود شرایط روحی مرد و زن

مطالعات نشان می دهد که مردان هرگز به طور کامل با جدایی کنار نمی آیند. زیرا آن ها به سادگی زندگی کردن با درد را یاد می گیرند. در دوران کودکی، پسرها کمتر از ابزارهایی احساسی نسبت به دختران استفاده می کنند. آن ها اغلب تشویق شده اند یا یاد گرفته اند که احساسات خود را پنهان کنند. از سوی دیگر، برعکس روح و احساسات زنان طوری آفریده شده که به آسانی می توانند تسکین درد خود باشند.

  1. تفاوت کنار آمدن مرد و زن با جدایی؛ کاهش اعتماد به نفس

اعتقاد بر این است که مردان جدایی را به عنوان نشانه ای از جذاب نبودن خود می بینند. به ویژه در مواقعی که شریک زندگی شان آن ها را ترک کند. این شرایط سبب می شود اعتماد به نفس آن ها از بین برود. در حالی که در مورد زنان، از دست دادن یک رابطه با رها کردن یک پیوند عاطفی عمیق و معنادار در ارتباط است.

  1. قبول احساسات پس از جدایی

منطق به این باور است در حالی که برای مردان پذیرفتن درد، ناامیدی و گناه ناشی از جدایی سخت است. اما زنان راحت تر این احساسات را در قبول می کنند. زنان ممکن است بیشتر با واقعیت هماهنگ شوند و بهتر از مرد با شرایط جدید و احساسات پس جدایی آشتی کنند. در حالی که مردان ممکن است مهارت پردازش احساسات خود را نداشته باشند.

مطلب مرتبط: ۵ زبان عشق در زندگی مشترک که هر زوجی باید بداند

  1. در جستجوی حمایت

مطالعات نشان می دهد که زنان برای غلبه بر درد جدایی حاضرند از نزدیکان و دوستان صمیمی خود کمک بگیرند. دکتر رایان بوید، محقق ارشد پروژه دانشگاه لنکستر، می‌گوید: “به ‌طور سنتی، زنان بیشتر از مردان مشکلات رابطه خود را شناسایی می کنند و با کمک دیگران به دنبال درمان آن می گردند. در حالی که مردان چنین نیستند. آنان سعی می کنند خودشان مشکل خود را حل کنند که اغلب باعث بیشتر ناراحت شدن شان می شود.

نکات کلیدی

مطلب مرتبط: ۶ نشانه شیفتگی (هوس) که اغلب آنها را با عشق اشتباه می گیریم

  • زنان معمولا بیشتر احساس آسیب پذیری می کنند زیرا اغلب همه وجود خود را درگیر یک رابطه می کنند.
  • با این حال، به نظر می رسد مردان در مقایسه با زنان به زمان بیشتری برای کنار آمدن با وضعیت خود نیاز دارد. تا به طور کامل قلب شکسته خود را التیام بخشند.
  • مردان معمولا بیشتر از زنان به برگشت همسر سابق خود فکر می کنند. زیرا مطالعات نشان داده است که مردان هرگز پس از جدایی به طور کامل رابطه و خاطرات خود را فراموش نمی کنند.

در حالی که برای هر کسی پایان دادن به رابطه ای که از آن لذت می برد. و دوستش داشته است، دردناک و دلخراش است. مردان و زنان ممکن است به جدایی واکنش های متفاوتی نشان دهند. در حالی که برخی بر این باورند که زنان درد بیشتری را تجربه می کنند، اما با توجه به تحقیق انجام شده مردان نسبت به زنان در این مورد احساسی تر عمل می کنند. با این حال نحوه برخورد یک فرد چه زن یا مرد با جدایی با توجه به جنسیت، شخصیت و ضریب عاطفی اش فرق می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *