آزمون ذهن نردبان؛ برای رسیدن به طبقه آخر به چند نردبان نیاز هست؟

توسطسهراب شهریار

تیر ۱۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۱۴, ۱۴۰۱
آزمون ذهن نردبان

در این آزمون ذهن نردبان سعی کنید نردبان های را که برای رسیدن به بالا از آن ها استفاده می شوند را مشخص کنید. اما برای هیجانی تر شدن این آزمون تصور کنید در شرایطی بحرانی قرار دارید و فقط بیست ثانیه زمان دارید. آیا می توانید در 20 ثانیه یا کمتر از آن این آزمون را حل کنید؟

حدس بزنید از چند نردبان برای رسیدن به طبقه فوقانی یا آخر استفاده می شود: این آزمون ذهن برای کسانی است که از بازی های سرگرم کننده و پازل ها لذت می برند. این آزمون ها برای رشد و بالا بردن ضریب هوشی فوق العاده موثر است. در این نوع آزمون ها باید تمام جزئیات کوچک و برزگ را در نظر بگیرید. چون مانند توهمات نوری پاسخ در مقابل شما پنهان نیست، شما باید آن را با تجزیه و تحلیل بدست آورید.

یک ذهن خلاق می تواند این معما را در عرض 20 ثانیه حل کند. لازم است قبل از پاسخ دادن به سوال، به تصویر با دقت نگاه کنید چون پاسخ آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست.

آیا آماده هستید ؟ بیایید شروع کنیم.

به تصویر زیر نگاه ‌کنید؛ حدس بزنید از چند نردبان برای رسیدن به بالا استفاده می شود

آیا جواب را پیدا کردید؟ برای رسیدن به بالا چند نردبان استفاده خواهد شد؟

اگر توانستید جواب را در 20 ثانیه یا کمتر بدست آورید، به شما تبریک می گوییم واقعا از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستید. اما اگر تا هنوز موفق نشده اید، پیشنهاد می کنیم به سرنخ زیر توجه کنید.

آزمون ذهن نردبان؛ سرنخ

به درهای باز در هر اتاق که با نردبانی متصل است دقت کنید.

پاسخ

در این آزمون هوش، شما باید تجزیه و تحلیل کنید که کدام نردبان با در باز کدام اتاق متصل است.

دختری که در تصویر قرار دارد برای رسیدن به طبقه 1 باید از نردبان اول برود. سپس دوباره باید به طبقه اول برود تا به اتاق بعدی که در آن باز است حرکت کند. بعد او باید به طبقه 2 برود. سپس با حرکت به اتاق بعدی، دوباره از نردبان بالا می رود تا به طبقه سوم برسد. و در نهایت از آخرین نردبان برای رسیدن به طبقه آخر استفاده خواهد کرد.

بنابراین، پاسخ معما 6 است. دختر در مجموع از 6 نردبان برای رسیدن به طبقه آخر استفاده می کند.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *