جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
5
(3)

ماست به دلیل طعم خوشمزه اش جز هیشگی سفره ها است. که به عنوان یک پروبیوتیک طبیعی شناخته می شود و به بهبود سلامت گوارش شما کمک می کند. با این حال، فواید ماست بسیار فراتر از این موارد است. این معجون جادویی از شیر چرب غلیظ به دست می آید و برای سلامت پوست و مو یک معجزه است. برای دانستن بیشتر در مورد فواید ماست و نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی خود به خواندن این مطلب ادامه دهید.

فواید ماست

  1. پوست را مرطوب می کند

اگر پوست شما نیاز رطوبت دارد، از ماست استفاده کنید. می توانید از ماسک صورت ماست که خیلی مفید است برای جوان سازی پوست خود استفاده کنید.

مواد لازم

4 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری کاکائو

1 قاشق چایخوری عسل

دستورالعمل

همه مواد را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید تا همه مواد با هم مخلوط شود. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید مدت 30 دقیقه روی صورت و گردن شما بماند. سپس با آب سرد بشویید و پوست خود را خشک کنید.

نحوه عملکرد

هنگامی که ماست به صورت موضعی استفاده می شود، میزان رطوبت پوست شما را افزایش می دهد. این سبب انعطاف پذیری پوست می شود و سبب روشنایی آن می شود.

  1. کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت

با گذشت زمان، علائم پیری روی پوست ظاهر می شود. با استفاده از اسکراب ماست به صورت هفتگی می توانید با چین و چروک و خطوط ریز روی پوست مبارزه کنید.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری جو

دستورالعمل

جو دوسر را به ماست اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود سپس هم بزنید تا یکدست شود. آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و با حرکات آرام و دایره ای ماساژ دهید. اسکراب را به مدت 15 دقیقه روی آن نگهدارید سپس با آب سرد بشویید.

نحوه عملکرد

ماست دارای اسید لاکتیک است که به خوبی یک لایه بردار عمل می کند. سلول های مرده را از بین می برد و پوست شما را روشن تر و جوان تر می کند.

  1. فواید ماست؛ با آکنه مبارزه می کند

ماست به عنوان یک درمان خانگی موثر برای مبارزه با آکنه در نظر گرفته می شود. استفاده منظم از ماست ساده می تواند به خلاص شدن از شر جوش ها بی نهایت موثر باشد.

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری ماست

پد پنبه ای

دستورالعمل

پد های پنبه را در ماست آغشته کنید و آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید. هنگامی که از یک پد پنبه ای برای آکنه استفاده کردید، آن را دور بریزید. از آن برای کاربرد در منطقه دیگری استفاده نکنید چون ممکن است باعث گسترش آکنه روی دیگر نواحی نیز شود. بگذارید یک شب ماست روی صورت شما بماند و صبح روز بعد صورت خود را با آب سرد بشویید.

نحوه عملکرد

مقادیر بالای روی (زینک) و اسید لاکتیک موجود در ماست، آن را به یک درمان قوی برای آکنه تبدیل کرده است.

  1. فواید ماست؛ محو کننده لک و رنگدانه

آکنه و جوش‌ها می ‌توانند جای زخم‌ هایی بر جای بگذارند که مدت زیادی طول می‌کشد تا محو شوند. استفاده از ترکیب ماست و آب لیمو می تواند خیلی سریع تر آن را بهبود بخشد.

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری ماست

½ قاشق چایخوری آب لیمو

دستورالعمل

ماست و آب لیمو را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. مخلوط را به مناطق آسیب دیده بمالید. مواظب باشید از وارد شدن مخلوط به چشم خود داری کنید، زیرا ممکن است سبب ایجاد حساسیت شود. بگذارید این مخلوط 15 دقیقه روی صورت شما بماند سپس با آب سرد بشویید.

نحوه عملکرد

دلیل این که ماست به محو شدن لکه ها و اصلاح رنگدانه های ناهموار کمک می کند، به دلیل محتوای اسید لاکتیک آن است. اسید لاکتیک بهترین لایه بردار پوست که سبب رشد سلول های جدید پوست می شود. که به طور موثر ظاهر رنگدانه ها را کاهش می دهد.

  1. کاهش حلقه های سیاه دور چشم

یک شب بی خوابی و یا حتی ژنتیک دلایل حلقه های سیاه دور چشم است. استفاده از ماست می تواند به کاهش آن ها کمک کند.

مواد لازم

1 قاشق چایخوری ماست

پد های پنبه ای

دستورالعمل

پد های پنبه را در ماست آغشته کنید. به آرامی آن را زیر چشمان خود بمالید. بگذرید 10 دقیقه بماند سپس صورت خود را بشویید.

نحوه عملکرد

ماست به کاهش حلقه های سیاه دور چشم کمک می کند. زیرا دارای خواص ضد التهابی است که پف چشم را نیز کاهش می دهد. اسید لاکتیک موجود در آن منجر به کاهش سیاهی دور چشم می شود.

  1. عفونت های پوستی را درمان می کند

بعضی از افراد دچار عفونت های پوستی مانند کرم حلقوی یا پای ورزشکاران می شوند. اگر به دنبال یک درمان کاملا طبیعی هستید، می توانید ماست را امتحان کنید.

مواد لازم

1 قاشق چایخوری ماست

گاز پانسمان

دستورالعمل

ماست را روی ناحیه عفونی بمالید و آن را با گاز بپیچانید. این روش را دو بار در روز تکرار کنید تا عفونت برطرف شود.

نحوه عملکرد

ماست دارای پروبیوتیک هایی است. که به خلاص شدن از شر عفونت های پوستی ناشی از عوامل بیماری زا مانند مخمر عملکرد فوق العاده ای دارد.

  1. درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید است. به پوست آسیب می رساند و سبب قرمزی و گاهی تاول روی پوست می شود. استفاده موضعی از ماست می تواند به بهبود نواحی آفتاب سوخته موثر باشد.

نحوه عملکرد

استفاده از ماست باعث خنک شدن ناحیه آفتاب سوخته می شود. زیرا سرشار از روی بوده و دارای خواص ضدالتهابی است.

فواید ماست برای مو

  1. تقویت مو

اگر از مواد شیمیایی موجود در نرم ‌کننده‌های فروشگاهی خسته شده ‌اید و به‌ دنبال جایگزینی طبیعی هستید، ماست می ‌تواند به حالت ‌دهی موهای شما کمک کند.

مواد لازم

4 قاشق غذاخوری ماست

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دستورالعمل

تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم به طور کامل موهای خود را بشویید.

نحوه عملکرد

از آن جایی که ماست خاصیت مرطوب کنندگی دارد، به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند. به موهای شما حالت می دهد.

  1. فواید ماست؛ کاهش آسیب مو

ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. یکی از آن ها عدم تغذیه مناسب فولیکول های مو است. استفاده از ماست پر از مواد مغذی مفید برای موهای شما می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

مواد لازم

½ فنجان ماست

3 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله آسیاب شده

دستورالعمل

ماست و دانه شنبلیله را با هم ترکیب کنید. با استفاده از یک برس، آن را به رشته های موی خود بمالید. بگذارید یک ساعت روی موهای شما بماند سپس با یک شامپوی ملایم آن را بشویید.

نحوه عملکرد

استفاده از ماست می ‌تواند ساقه‌های مو را تغذیه کرده و سبب کاهش علائمی مانند دو شاخه شدن انتهای مو، خشکی آن شود.

  1. شوره سر را درمان می کند

شوره سر یک مشکل رایج است، اما با استفاده موضعی از ماست می توان از آن جلوگیری کرد.

مواد لازم

½ فنجان ماست

دستورالعمل

ماست را روی پوست سر خود ماساژ دهید بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با شامپوی ملایم بشویید

نحوه عملکرد

یکی از دلایل اصلی شوره سر، قارچ است. عفونت قارچی می تواند باعث شود پوست سر پوسته پوسته شود. ماست که یک ضد قارچ طبیعی است به از بین بردن تمام علائم شوره سر کمک می کند.

راه های دیگری که می توان از ماست در رژیم زیبایی استفاده کرد

  • ماست یک مرطوب کننده عالی به حساب می آید، به همین دلیل برای پوست دست های خشک مفید می باشد.
  • استفاده از ماست روی ناخن ها می تواند آن ها را براق تر نشان دهد.
  • پاشنه های ترک خورده می توانند از ماساژ ماست سود ببرند.
  • ماساژ دادن دندان ها با ماست می تواند به سفید شدن دندان ها کمک کند.
  • شما می توانید ماست را به هر مخلوط و ماسک مو یا صورت اضافه کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

ماست یکی از خوراکی های پرطرفدار خانه است و ما هر از گاهی از خوردن آن لذت می بریم. مصرف آن نه تنها برای سلامتی شما مفید می باشد، بلکه برای رژیم مراقبت از پوست و مو نیز فایده دارد. ترکیب ماست با سایر مواد طبیعی می تواند با مرطوب کردن، تغذیه و جلوگیری از آسیب، وضعیت پوست و موی شما را بهبود بخشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، از ماست خالص، ارگانیک و پرچرب استفاده کنید. با این حال هر چند استفاده از ماست روی پوست شما بی خطر است، توصیه می کنیم قبل از استفاده از آن تست پچ انجام دهید.

لینک های مرتبط

فواید پوست لیمو برای پوست، مو و کاربرد آن در خانه داری

۱۴ بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامتی بدن

۱۲ فایده آب پیاز را برای مو، پوست و سلامتی بدن شما

۷ غذای فوق العاده موثر برای داشتن پوست، مو و ناخن های رویایی

۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

بهترین اسکراب های خانگی برای داشتن پوست نرم و درخشان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان