جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4
(4)

ما خانم ها همیشه و بی وقفه در جستجوی راه حلی برای داشتن پوست صاف صورت خود هستیم. اخیرا، یکی از راه های ساده و سریع برای داشتن پوستی صاف و بلوری صورت؛ اصلاح و برداشتن موهای آن است. اما آیا اصلاح صورت زنان با تیغ برای پوست آن ها ضرر دارد؟

تراشیدن موهای دست‌ ها، پا ها، زیر بغل و ناحیه تناسلی با تیغ یک عمل کاملا رایج است. اما اکثر ما زن ها هنوز هم برای اصلاح صورت خود با تیغ تردید داریم. و به جای آن اپیلاسیون را انتخاب می کنیم. چرا؟ خب، چند دلیل مختلف وجود دارد. بسیاری از ما با این تصور بزرگ شدیم که تراشیدن مو باعث درشت تر و ضخیم تر شدن موها می شود. اما این تصور اشتباه است. اما اگر هنوز قانع نشده اید، به این چند دلیل زیر توجه کنید تا نظرتان تغییر کند.

اصلاح صورت زنان با تیغ: دلایلی که باید به دنبال آن باشید

  1. برای پوست شما خوب است

اصلاح صورت با تیغ نه تنها موهای نازک و کوچک را از روی پوست شما پاک می کند. بلکه سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد. به همین دلیل است که پوست صورت تراشیده شده روشن تر به نظر می رسد.

  1. باعث جذب بهتر محصولات می شود

اصلاح با تیغ منافذ پوست شما را نیز باز می‌کند. سلول های مرده و مواد زائد از روی صورت شما را بر می دارد. به پوست شما اجازه می دهد تا محصولات مراقبت از پوست بهتر و بیشتر جذب شود. حتما بعد از اصلاح صورت از روغن ویتامین E، آلوئه ورا یا هر محصول مراقبت از پوست دیگر با ترکیبات فعال و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید. تا به نتایج بهتری برسید.

  1. کارآرایش شما خیلی زود تمام می شود

حتما همه ما دوست داریم که فونداسیون به نرمی روی صورت ترکیب شود. اصلاح با تیغ نیز راز آرایش بی عیب و نقصی است که روی صورت بلاگرهای زیبایی می بینید. هنگامی که صورت خود را اصلاح می کنید، پوستی صاف تر برای ترکیب کرم پودر، کانسیلر و سایر محصولات آرایشی خود خواهید داشت. آرایش نیز بهتر روی پوست شما می نشیند و بی عیب و نقص به نظر خواهید رسید.

  1. اصلاح صورت زنان با تیغ؛ ساده و آسان است

اصلاح ساده تر از کندن موها با نخ یا موچین است. همچنین مانند اپیلاسیون دردناک نیست. شما می توانید این کار را به سرعت و با هزینه بسیار کم در خانه انجام دهید.

چگونه صورت خود را به روش صحیح اصلاح کنیم؛ راهنمای گام به گام

ممکن است اصلاح ریش پدر، برادر و شریک زندگی خود دیده باشید و فکر کنید که می دانید چگونه این کار را انجام دهید. با این حال، مردان در مقایسه با زنان، پوست و موهای زبرتری دارند. زنان مانند مردان موهای ضخیم و متراکمی در صورت ندارند. بنابراین، قبل از شروع اصلاح، باید پوست خود را آماده کنید. به این نکات دقت کنید:

  1. اصلاح صورت زنان با تیغ؛ صورت خود را پاک کنید

پاکسازی کامل صورت به شما کمک می کند تا از شر هرگونه آلودگی روی پوست خلاص شوید. این گونه تجربه اصلاح راحت تری برای داشتن پوست صاف خواهید داشت. برای پاکسازی و شستن صورت از یک پاک کننده ملایم و آب گرم استفاده کنید.

  1. کرم یا ژل اصلاح به صورت خود بمالید

ایجاد یک لایه محافظ اضافی بین تیغ ​​و پوست شما بسیار مهم است. کرم یا ژل اصلاح به تیغ کمک می کند تا به آرامی روی صورت شما سُر بخورد. همچنین پوست شما را از بریدگی اتفاقی نیز نجات خواهد داد. علاوه بر این، پوست شما را هیدراته نگه می دارد، سوزش آن را کاهش می دهد. همچنین می توانید به جای کرم یا ژل اصلاح از صابون نیز استفاده کنید. اما اگر پوست حساسی دارید از انواع روغن ها که به آن آلرژی ندارید، استفاده کنید.

  1. اصلاح کنید؛ اصلاح صورت زنان با تیغ

برای اصلاح از تیغ تیز استفاده کنید و از تیغ استفاده شده خودداری کنید. از تیغی استفاده کنید که مخصوص اصلاح صورت می باشد. می توانید از تیغ های تک تیغه ای که برای موهای صورت طراحی شده است استفاده کنید. همچنین کاربرد تیغ مردانه نیز می تواند اثرگذار باشد. زیرا تیغ مردانه مخصوصا برای صورت طراحی شده و بسیار تیز است. از طرفی این تیغ ها برای کوتاه کردن موهای سفت و سخت طراحی شده اند. این بدان معنی است که آن ها شانس باقی ماندن بعضی موهای زیر پوستی روی صورت را کاهش می دهند. در جهت رشد موهای خود و با حرکات کوتاه و یکنواخت تیغ را حرکت دهید. ضمنا هنگام حرکت تیغ روی صورت خود کمی به آن فشار بیاورید.

  1. مرطوب کننده بزنید

پس از اتمام کار، صورت خود را تمیز کرده و از روغن یا مرطوب کننده صورت استفاده کنید. مطمئن شوید محصولی که استفاده می کنید فاقد الکل است. قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست یا آرایش، مدتی صبر کنید.

این که چند وقت یکبار اصلاح کنید به سرعت رشد موهای شما بستگی دارد. برخی افراد اصلاح  هفتگی را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر فقط یک بار در ماه اصلاح می کنند. اکنون که می دانید چگونه صورت خود را به درستی اصلاح کنید، در این جا به چند نکته اشاره می کنیم که باید در حین اصلاح صورت خود به آن دقت کنید تا از بریدگی پوست جلوگیری گردد.

نکاتی که باید در تراشیدن موهای صورت خود رعایت نمایید

  1. اگر روی صورت خود جوش دارید، اصلاح نکنید

اصلاح صورت با تیغ در صورت داشتن آکنه یا هر زخم باز روی پوست وضعیت صورت شما را بدتر می کند. حتی ممکن است باعث عفونت جدی پوستی شود. بنابراین، هنگامی که روی صورت خود جوش دارید، از اصلاح آن با تیغ خود داری کنید.

  1. همیشه تیغ خود را ضد عفونی کنید

فراموش نکنید که قبل از هر بار استفاده از تیغ آن را ضدعفونی کنید. قبل از اصلاح تیغ را چند دقیقه داخل الکل قرار دهید. این امر احتمال عفونت باکتریایی را کاهش می دهد.

  1. هرگز از تیغ های بدن بر روی صورت خود استفاده نکنید

بهتر است از تیغی که برای اصلاح دست ها، پاها، موهای ناحیه تناسلی و زیر بغل استفاده می کنید، استفاده نکنید. این نه تنها خطر بریدگی، التهاب و عفونت را افزایش می دهد، بلکه ممکن است باعث زخم و رشد مو نیز شود.

  1. اصلاح صورت زنان با تیغ؛ هرگز در جهت مخالف رشد موها تیغ را حرکت ندهید

این کار باعث اصطکاک پوست صورت شما می شود و ممکن است به آسیب پوست منجر شود. همچنین خطر رشد مو زیر پوست و تحریک آن را افزایش می دهد. بسیاری از زنان حتی نیازی به تراشیدن کل صورت خود ندارند. بیشتر اوقات، رشد موهای ضخیم روی لب بالایی و ناحیه گونه متمرکز است. مناطقی از صورت خود را که ضرورت به اصلاح ندارد، بی جهت اصلاح نکنید. همچنین از لایه برداری صورت خود قبل و بعد از اصلاح خودداری کنید زیرا پوست شما را حساس تر می کند.

ما می دانیم که نیروی تردیدی که دارید هنوز کاملا متقاعد نشده است. اما به نتایج به دست آمده از تحقیقات اعتماد کنید، اصلاح صورت بهتر از اپیلاسیون دردناک است.

لینک های مرتبط

روش های خانگی موثر برای رفع موهای زائد صورت

از بین بردن موهای زائد: ۷ دستور العمل طبیعی برای از بین بردن همیشگی موهای زائد

آموزش بخور صورت در خانه؛ راهنمای گام به گام

۱۰ روش خانگی فوق العاده موثر برای داشتن مژه های زیبا و بلند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان