جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(3)

در حالی که ممکن است از گلاب رایج و کاربردهای فراوان آن آگاه باشید، آیا تا به حال در مورد فواید آب شکوفه پرتقال شنیده اید؟ همان طور که از نامش پیداست، آب شکوفه پرتقال از تقطیر شکوفه های پرتقال شبیه گلاب به دست می آید.

اگرچه آب شکوفه پرتقال معمول نیست، اما در حال استفاده و محبوبیت در صنایع غذایی و زیبایی می باشد. با عطر غلیظ، طعم و مواد مغذی طبیعی خود، نه تنها می تواند چای، بستنی، کیک و کلوچه ها را دلپذیرتر کند، بلکه می تواند برای بهبود رنگ پوست شما و کاهش بعضی مشکلات دیگر نیز موثر باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای آب شکوفه پرتقال به ادامه مطالعه این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه ادامه دهید.

فواید آب شکوفه پرتقال

روغن شکوفه پرتقال چگونه روغنی است؟

روغن شکوفه پرتقال به اسانس نرولی نیز معروف است. آب شکوفه پرتقال یا آب گل پرتقال با بهره‌ برداری از بخش‌ های خاصی از ویژگی‌ های آب‌دوست به دست می‌آید. مانند گلاب و دیگر آب های گل، به طور گسترده در لوازم آرایشی، رایحه درمانی و همچنین در آشپزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید آب شکوفه پرتقال

در این جا برخی از فواید و کاربردهای آب شکوفه پرتقال آورده شده است:

  1. فواید آب شکوفه پرتقال؛ رنگ پوست

آب شکوفه پرتقال به دلیل اثرات بی نظیری که بر روی پوست دارد شناخته شده است. این یک تونر عالی برای پوست های چرب محسوب می شود. آب شکوفه پرتقال آن قدر ملایم است که حتی به عنوان یک ماده در محصولات ساخته شده برای نوزادان نیز استفاده می شود. تونر خود را با این تونر کاملا طبیعی جایگزین کنید، اما مطمئن شوید که آب شکوفه پرتقال تقطیر شده طبیعی و خالص خریداری می کنید.

  1. تسکین و آرامش اعصاب

یکی از دلایلی که آب شکوفه پرتقال در رایحه درمانی بسیار کاربرد دارد، اثر تسکین دهنده آن بر اعصاب است. اضافه کردن آن به آب وان حمام تنش را کاهش داده و حتی سردرد را درمان می کند. همچنین به تسکین استرس و اضطراب کمک می کند.

  1. پوست را نرم و صاف می کند

یکی دیگر از مزایای افزودن آب شکوفه پرتقال به آب حمام، توانایی آن در تمیز کردن و طراوت پوست شما است. برای مرطوب شدن پوست شما اثربخشی فوق العاده ای دارد و پوست شما را در تمام طول روز شبیه ساتن نگه خواهد داشت. تنها کاری که برای انجام دادن دارید این است که ¼ فنجان از این آب گل شگفت انگیز، 3 قاشق غذاخوری عسل و 2 تا 3 فنجان شیر گرم را به آب وان اضافه کنید تا پوستی زیبا و نرم داشته باشید.

  1. فواید آب شکوفه پرتقال؛ درمان شکم درد

در خاورمیانه از آب شکوفه پرتقال به طرق مختلف استفاده می شود. این آب مفید را به عنوان یک درمان طبیعی برای سوء هاضمه به کودکان می دهند. ثابت شده است این درمان به عنوان یک درمان طبیعی و بی خطر برای کودکان معجزه می کند.

  1. قرمزی و تحریکات پوست را درمان می کند

همان طور که قبلا ذکر شد، آب شکوفه پرتقال اثرات فوق العاده ای بر روی پوست دارد. مخصوصا برای انواع پوست های حساس و چرب مفید است. سبب تسکین تحریکات پوستی می شود و قرمزی ناشی از پوست تحریک شده را به حداقل می رساند. اگر مشکلات پوستی دارید، آب شکوفه پرتقال را به عنوان یک درمان موثر امتحان نمایید.

  1. زخم های حیوان خانگی را بهبود می بخشد

همان طور که خواندید، آب شکوفه پرتقال به قدری ملایم است که حتی در ساخت محصولات مراقبت از پوست کودک نیز از آن استفاده می شود. به دلیل همین لطافت است که می توان از آن برای حیوانات نیز استفاده کرد. اگر حیوان خانگی شما زخمی است، می توانید از این آب برای بهبود سریع تر زخم آن استفاده کنید.

  1. درمان کننده آفتاب سوختگی

آب شکوفه پرتقال و سایر هیدروسول‌های گل را می ‌توان در طیف وسیعی از لوسیون‌ها و کرم‌ های پوستی به دلیل توانایی آن‌ ها در کمک به نرمی و لطافت پوست و ایجاد احساس نرمی و زیبایی پیدا کرد. در صورت آفتاب سوختگی، پوست شما نیز می تواند از این آب گل سود ببرد. اثر ملایم آن تسکین سوختگی و کاهش قرمزی پوست شما را به همراه دارد.

  1. فواید آب شکوفه پرتقال؛ تقویت مو

آب شکوفه پرتقال نیز در بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. نه تنها بوی کاملا شگفت انگیزی دارد، بلکه فواید بسیار زیادی نیز دارد. برای حالت دادن و براق و قوی شدن موهای شما کمک می کند. همچنین آب شکوفه پرتقال براق کننده مو نیز محسوب می شود.

  1. هوا را تازه می کند

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد آب شکوفه پرتقال وجود دارد، رایحه بی نظیر آن است. هنگامی که آب شکوفه پرتقال در خانه داشته باشید، نیازی به خوشبوکننده های مصنوعی ندارید. کافی است چند قاشق چایخوری از این هیدروسول گل را در یک کاسه آب بریزید و اجازه دهید عطر طبیعی آن تمام اتاق های خانه شما را پر کند.

  1. یک خواب آور فوق العاده به حساب می آید

قبلا دانستید که رایحه آب شکوفه پرتقال اثر یا خاصیت آرام بخشی دارد. این خاصیت برای افرادی که بی خوابی دارند، مانند معجون شگفت انگیز یک داروی خواب آور عمل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی را روی ملحفه‌ی تخت خود بیندازید تا تأثیر آن را مشاهده کنید. تا به شما در داشتن خواب شیرین و آرام کمک کند. فقط فراموش تان نه شود که آن را روی گوشه کوچکی از ملحفه خود بپاشید. زیرا آب شکوفه پرتقال سبب لک شدن پارچه های خاص مخصوصا آن هایی که رنگ روشن دارند، می شود.

فواید آب شکوفه پرتقال را می توان به مواد مغذی طبیعی آن نسبت داد. از طرفی همچون سرم تقویت کننده روی پوست عمل نموده به آن نرمی و لطافت هدیه می دهد. اعصاب را تسکین داده و آرامش بخش اعصاب است. علاوه بر این، می تواند به درمان ناراحتی معده نیز موثر واقع شود. آب شکوفه پرتقال همچنین زخم های حیوانات خانگی را التیام می بخشد، آفتاب سوختگی را درمان می کند و مو را حالت می دهد. حتی با اثر آرام بخش خود می تواند به خواب راحت کمک کند. با چنین ویژه گی هایی سعی کنید آب شکوفه پرتقال را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا از مزایای بی مانند آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه کیک تر پرتقالی به شیوه آسان با طعمی متفاوت و خاص!

طرز تهیه دسر آرد سمولینا با سس پرتقال که بسیار خوشمزه و آسان است

فواید بی نظیر خوردن آلو

فواید فوق العاده کلم قرمز+ عوارض جانبی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان