انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت؛ راهنمای گام به گام

انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت

مهم نیست در چه آب و هوایی قرار دارید، همیشه نیازمند یک عینک آفتابی هستید. اما پیدا کردن عینک آفتابی برای فرم صورت شما می تواند دردسرساز باشد. انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت شما از روی استخوان گونه، فرم ابرو و پهنای صورت شما تعیین شود و که در داشتن ظاهری شیک و زیبا نقش دارد. از این گذشته، استفاده از یک عینک آفتابی خوب به استایل شما می افزاید و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. پس اگر می خواهید در مورد فرم عینک آفتابی مناسب صورت تان بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب مد و دکوراسیون همراه باشید.

چگونه صورت خود را اندازه گیری کنیم.

  • با یک نوار اندازه گیری

صورت خود را از یک سر استخوان گونه تا انتهای دیگری اندازه بگیرید. به خط فک خود دقت کنید و متوجه شوید که آیا تیز است یا گرد. طول صورت خود را از پیشانی تا چانه اندازه بگیرید. عرض پیشانی خود را اندازه بگیرید. این روش تا حد زیادی در تعیین کردن انتخاب نوع عینک آفتابی برای فرم صورت شما مناسب است.

اگر نمی خواهید برای اندازه گیری صورت خود با نوار اندازه گیری به زحمت بیفتید. از روش کارت اعتباری استفاده کنید.

  • با یک کارت اعتباری

یک کارت نقدی/اعتباری بردارید و جلوی آینه بایستید. کارت را به صورت عمودی نگه دارید، یک نوک کارت را در راستای مرکز بینی خود قرار دهید و نوک دیگر را به سمت لبه چشم خود قرار دهید. اگر کارت فراتر از گوشه چشم شما باشد، شکل صورت کوچکی دارید. اما اگر کارت تقریبا گوشه چشم شما را لمس کند، نشان می دهد که فرم صورت متوسطی دارید. با این حال اگر به گوشه چشم نمی رسد، به این معنی است که شما فرم صورت بزرگی دارید.

نحوه تعیین فرم صورت و انتخاب عینک آفتابی مناسب

  1. شکل بیضی

اگر چانه‌ تان گرد است و استخوان‌های گونه‌ تان بیشتر صورت ‌تان را می ‌پوشاند، صورتتان بیضی شکل است. طول صورت شما بیشتر از عرض آن است. بنابراین پیشانی پهن و آرواره باریکی دارید.

عینک آفتابی برای صورت های بیضی شکل

هوانوردها، فریم های چشم گربه ای و عینک های آفتابی پروانه ای روی صورت های بیضی انتخاب می کنند. آن ها ساختار چهره شما را بدون هیچ مشکلی مشخص می کنند. عینک آفتابی با فریم صاف نیز خیره کننده به نظر می رسد. در حالی که شما باید از استفاده عینک های بزرگ خود داری نمایید زیرا ابروهای شما را پنهان می کند.

  1. شکل صورت قلب

شکل صورت شما به نوعی شبیه یک مثلث وارونه است. چانه شما باریک ترین قسمت صورت شماست. و پیشانی شما پهن است. عرض صورت شما بیشتر از طول آن است. شما همچنین گونه های بلندی دارید.

عینک آفتابی برای صورت های قلبی شکل

از آن جایی که پیشانی پهن دارید، از عینک آفتابی استفاده نکنید که ممکن است آن را پهن تر جلوه دهد. دقت کنید که از عینک آفتابی های بزرگ خودداری کنید. از طرفی می توانید قاب های کوچک با پل های باریک را انتخاب کنید. عینک گرد و مخصوص هوانورد بهترین گزینه برای شما محسوب می گردد.

  1. انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت؛ شکل صورت گرد

طول و عرض صورت شما تقریبا یکسان است. شما یک چانه کوچک و گرد با زوایای تیز دارید. خط موی شما نیز صاف و یکدست است.

عینک آفتابی برای صورت های گرد

از آن جایی که فرم صورت شما گرد است، پیشنهاد می گردد عینکی استفاده نمایید که طول آن را افزایش دهد. عینک آفتابی سایز بزرگ مناسب است. سایز بزرگ عینک را در رنگ های تیره تر انتخاب کنید زیرا فوق العاده خیره کننده به نظر می رسند. برخی دیگر از گزینه های عالی برای شما عینک آفتابی چشم گربه ای و هوانوردی است. آن ها می توانند شکل صورت شما را برجسته کنند و جلوه بیشتری ایجاد کنند.

  1. شکل صورت مربعی

اگر صورت شما مربع شکل است، طول و عرض صورت شما بسیار شبیه هم است. لبه های صورت تیز و زاویه دار دارید. خط موی شما نیز بسیار صاف است.

عینک آفتابی برای صورت های مربعی

شما باید یک جفت عینک آفتابی سایز بزرگ بگیرید. از آن جایی که ویژگی‌های زوایای صورت شما تیز و مشخص هستند، عینک‌های آفتابی با اندازه بزرگ روی آن‌ها زیبا به نظر می ‌رسند. همچنین می ‌توانید قاب‌ های گرد یا بیضی را در رنگ ‌های رنگ روشن یا پررنگ انتخاب کنید. آن ها گونه های شما را برجسته می کنند و ابروهای شما را مشخص تر.

  1. انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت؛ شکل صورت مثلثی

استخوان گونه و پیشانی باریک دارید. صورت شما به سمت شقیقه هایتان باریک می شود. با این حال، چانه شما مربع و پهن است.

عینک آفتابی برای صورت های مثلثی

در این مواقع عینک آفتابی با نیمه بالایی پهن و فریم بزرگ انتخاب کنید. عینک های گربه ای برای فرم صورت شما مناسب هستند. اگر می خواهید ظاهر زیباتر داشته باشید، عینک بدون قاب را انتخاب نمایید. عینک آفتابی اکسسوری ای است که باید با دقت انتخاب شود. شما می توانید به دنبال عینک های هوانورد با فریم های بزرگ، یا عینک های آفتابی به شکل چشم گربه ای باشید. آن ها هرگز در جلوه دادن زیبایی صورت شما کوتاهی نخواهند کرد.

کدام سبک عینک آفتابی مناسب فرم صورت تان است

  1. عینک آفتابی هوانوردی یا خلبانی بزرگ

این نوع عینک ها با دسته پایین، جذاب ترین سبک عینک آفتابی هستند. جلوه هوانوردها با انواع لباس ها و شکل های مختلف صورت به خوبی با چنین عینک هایی هماهنگ می شوند. آن ها باهوش، جسور و بسیار شیک به نظر می رسند. اگر صورت بیضی، صورت گرد یا صورت مثلثی دارید، عینک خلبانی بهترین گزینه برای شما به حساب می آید.

  1. عینک آفتابی چشم گربه ای

عینک آفتابی چشم گربه ای قطعا بهترین انتخاب شما خواهد بود. آن ها دلکش، عجیب و غریب و بسیار شیک به نظر می رسند. از طرفی منعکس کننده شخصیت فناتیک و شاد شما هستند. عینک آفتابی چشم گربه ای به علاوه برای اکثر فرم های صورت مناسب هستند. اگر صورت مثلثی یا گرد دارید، عینک آفتابی چشم گربه ای عینک مورد علاقه شما خواهد بود.

  1. عینک آفتابی فریم گرد

عینک آفتابی با فریم گرد، درست مانند عینک خلبانی های کلاسیک، بهترین انتخاب است. هرگز پیش نیامده با انتخاب چنین عینکی اشتباه کنید. آن ها ظاهر زیبایی ایجاد می کنند که می توانید روزانه از آن ها در هر شرایطی و مکانی استفاده کنید. عینک آفتابی با فریم گرد برای تمامی اشکال صورت مناسب است.

  1. انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت؛ عینک آفتابی مشکی

عینک آفتابی مشکی یکی از لوازم جانبی است که داشتن آن الزامی می باشد. این عینک ها شما را باهوش، خیره کننده و در عین حال بسیار شیک نشان می دهد. چنین عینک هایی بیان کننده سبک شخصیتی شما می باشد. در ضمن بدون دردسر روی همه اشکال صورت قالب می شود. به ویژه روی صورت های بیضی و مربعی فوق العاده به نظر می رسد.

عینک آفتابی نه تنها برای استفاده در زیبایی ظاهر شما مهم است. بلکه به محافظت از چشم ها در برابر آلودگی و اشعه های مضر خورشید نیز کمک می کند. اما کاربرد از یک عینک آفتابی نامناسب نه تنها ظاهر زشتی به استایل شما می دهد بلکه حتی برای حفاظت چشم ها نیز مناسب نیست. بنابراین، مهم است که بدانید چگونه صورت خود را اندازه بگیرید و بهترین عینک آفتابی را برای فرم صورت خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، در حالی که عینک های آفتابی چشم گربه ای برای چهره های بیضی شکل زیاد مناسب نیست. برعکس این چهره ها در عینک های گرد عالی جلوه می دهند. بنابراین، چه صورت قلبی شکل یا هر شکل دیگر، بدانید که یک جفت عینک آفتابی نیاز همیشگی استایل و سلامت شما اسن.

لینک های مرتبط

عینک‌های نسبتا هوشمند که می توانند عکس و تماس بگیرند؛ محصول مشترک ری بن و فیسبوک

۱۲ عینک آفتابی شیک برای فیشنی‌ها

۵ خواص شگفت انگیز خیار برای درمان بیماری ها + پوست و زیبایی

 ۱۵ مزیت زیبایی با مکعب یخ روی صورت

۱۰ بهترین پاک کننده صورت خانگی برای انواع پوست

۱۶ فایده قدرتمند چای رازیانه برای سلامت بدن شما

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *