جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
26 بازدید

آزمون دقت چهره ها؛ آیا می توانید در 20 ثانیه چهره زن جوان یا پیرزن را ببینید؟

آزمون دقت چهره ها
خواندن 3 دقیقه
3
(2)

آزمون دقت چهره ها: تلاش کنید تصاویر پیرزن و یک دختر جوان را که در این تصویر توهم نوری صد ساله پنهان شده است پیدا کنید. آیا می توانید این کار را تنها در 2۰ ثانیه انجام دهید؟

توهم نوری یعنی یک تصویر دیداری که ظواهر متفاوتی دارد و در چشم با اندازه های مختلف ظاهر می شود. انواع بسیاری از توهمات نوری مانند توهمات فیزیکی، فیزیولوژیکی و شناختی وجود دارد. توهمات نوری همچنین می توانند دلایل فلسفی را پس از هر ادراک به تصویر بکشند. مغز یک انسان معمولی و عادی می تواند از زوایای مختلف به اشیا یا تصاویر به گونه ای متفاوت نگاه کند. و برای هر نما برداشت متفاوتی داشته باشد. یکی از این تصاویر هوشمندانه را می توان در یک کارت پستال صد ساله آلمانی مشاهده کرد.

آیا پیرزن یا دختر جوان در این نقاشی توهم نوری را می بینید؟

آزمون دقت چهره ها

این کارت پستال صد ساله آلمانی تصویر زنی را نشان می دهد که روی آن نوشته شده بود: «در چهره هر زن جوان و زیبایی، ظاهر زنی است که در آن رشد خواهد کرد و در وجود و چهره هر زن مسن، خاطره زن جوانی است که با گذر زمان پیر شده است.»

این کارت پستال آلمانی ناشناس متعلق به سال 1888 است. یک توهم ادراکی معروف که در آن مغز بین دیدن یک دختر جوان و یک پیرزن جا به جا می شود. این تصویر جذاب دو پاسخ دارد. برخی از مردم، با نگاهی به نقاشی، بلافاصله زن جوانی را می بینند. دیگران اما فورا پیرزن درون تصویر را تشخیص می دهند. هر دو حدس و تفسیر درست است. این نقاشی یک دختر جوان و یک پیرزن را در زوایای مختلف به تصویر می کشد.

ابتدا بیایید به تصویر دختر جوان در این توهم نوری نگاه کنیم:

آزمون دقت چهره ها؛ تصویر دختر جوان در توهم نوری

 

اگر خط قرمز روی تصویر را نگاه کنید، می‌توانید دختر جوانی را ببینید که به صورت نیم رخ، روی شانه راستش به بیننده پشت می کند. او یک دختر جوان با یک کلاه پاپیونی و توری است که دنباله اش روی موهایش افتاده است.

تصویر پیرزن در توهم نوری

حال اگر به خط قرمز رنگ در تصویر دومی نگاه کنید، زاویه دیگر نقاشی را خواهید دید که چهره یک پیرزن را به نمایش می گذارد. با نگاهی دقیق به تصویر یک زن مسن را می بینید که صورت اش به سمت پایین خم شده است. حالا حتما صورت و بینی نسبتا بزرگ اش را تشخیص داده اید.

شما به راحتی می توانید ببینید که چگونه دو تصویر متضاد در یک فضا قرار می گیرند. چانه زن جوان به بینی زن مسن تبدیل می شود. در حالی که چانه زن مسن تر، گردنبندی است روی گردن زن جوان. از طرفی گوش های زن جوان به چشم های زن مسن تبدیل می شود.

توهمات نوری همیشه بینش شگفت انگیزی از نحوه عملکرد مغزمان را به نمایش می گذارد. ترکیب خاصی از رنگ، نور و الگوها می تواند مغز ما را فریب دهد تا چیزی را که وجود ندارد به صورت دیداری درک کند. حالا شما بگویید با این فریب شما اول زن جوان را دید یا پیرزن را؟

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان