اگر دنیا دست زن ها باشد تبدیل به بهشت می شود!

نیاز دنیا به رهبران زن

در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، برای رهبران زن و مرد مهم است که از پتانسیل همه کارکنان استفاده کنند. رهبران زن از ترکیب منحصر به ‌فردی از مهارت ‌های رهبری برای رهبری تیم ‌های خلاقانه‌تر و سازنده‌تر استفاده می‌کنند. به نوبه خود، سبب ایجاد یک سازمان متعادل می شوند که با نتایج مطلوب در حال تکامل هستند. در این مقاله به تفاوت ‌های رهبری زن و مرد پرداخته ایم. مهارت ‌های رهبری که توضیح می‌دهد چگونه رهبران زن از همتایان مردشان متفاوت هستند. سپس به 10 دلیل می‌رسد که به نیاز دنیا به رهبران زن اشاره دارد تا به بهشت تبدیل شود.

نیاز دنیا به رهبران زن برای تبدیل شدن بهشت

درک رهبری زن در مقابل رهبری مرد

بر اساس نظرسنجی مجله فوربس از نزدیک به 8500 شرکت در 61 کشور، مدیران عامل زن بیشتر از همتایان مرد خود، همدلی، سازگاری و تنوع بیشتری نشان داده اند.

تفاوت زنان با مردان در استفاده از سبک های رهبری، نگاهی به درک تفاوت های اثبات شده بین مغز زن و مرد است. فرآیند های فکری و سطوح مختلف فعالیت مغز زنان و مردان با تفاوت سبک های رهبری بین آن ها رابطه مستقیم دارد.

مطلب مرتبط: ۲۵ چیز که رهبران قدرتمند به کارمندان‌شان می‌گویند

مروری بر مهارت های رهبری زن

فرآیند تصمیم گیری یک زن زمانی که با پویایی و ظرافت های شخصیت و سبک حرفه ای او ترکیب شود، منحصر به فرد و حتی متمایزتر است.

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، مغز زنان 30 درصد بیشتر از مردان در هر لحظه نورون شلیک می کند. که از جمله عوامل و نقاط قوت در رهبری موفق زن می باشد، که شامل یکدلی، بینش، همکاری و خود کنترلی در رهبری آن ها است.

در دهه های گذشته، همدلی، هماهنگی، سازگاری و تنوع به عنوان «مهارت های نرم» تلقی می شد. برای مدت طولانی، رهبران زن به طور فزاینده‌ای از ویژگی ‌های مردانه برای رسیدن به سطح C استفاده می‌کردند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین راه برای رهبری موفق بدون توجه به جنسیت، شناخت ویژگی‌های خاص جنسیتی و استفاده از آن ها برای موفقیت است. این امر مستلزم خودآگاهی است. کیفیتی که آن را برجسته ترین رهبران تجسم می کنند.

مطلب مرتبط: کارفرمایان بخوانند: بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان       

سبک های رهبری زن

رهبران زن تمایل دارند از سبک همدلی برای تاثیرگذاری بر دیگران و ایجاد اعتماد استفاده کنند. آن ها به این منظور تیم‌های سازنده و مؤثری را ایجاد می‌کند و اغلب به نتایج برتری منجر می‌شود. روش ها و رویکرد رهبری زنان با آن چه در دنیای امروز برای رهبری موفق یک سازمان مورد نیاز است، همسو است.

به گفته فوربس، رهبری هدفمند و ماموریت محور با تمرکز واقعی بر مراقبت از مردم در طول همه گیری بسیار مهمتر شده است.

در حالی که این تحول در رهبری عمدتا در رهبران زن دیده می‌شود. هرچند رهبران مرد شروع به درک این موضوع کرده‌اند که همدلی و سایر مهارت ‌هایی که قبلا نرم به نظر می‌رسیدند، می‌توانند با مهارت‌های رهبری سنتی ‌تر همراه شوند.

مطلب مرتبط: با این ۵ ویژگی به یک رئیس موفق و محبوب تبدیل شوید

مهارت های کلیدی رهبری زن

نگاهی دقیق‌تر به مهارت‌ های رهبری زنان نشان می‌دهد که مهارت‌ های کلیدی که رهبران زن برای برتری در راس یک سازمان استفاده می‌کنند، می‌تواند به عنوان یک رهبری منحصر به‌ فرد زنان در ماموریت ‌ها و هدف ها خلاصه شود.

نیاز دنیا به رهبران زن؛ یکدلی

رهبران فعالانه به دنبال درک دیدگاه های دیگران هستند. ایجاد همدلی در کار و برقراری ارتباط با دیگران، تیم ها و افراد را الهام می بخشد، اعتماد ایجاد می کند و سازمان را به جلو هدایت می کند.

تطبیق پذیری

انطباق با تغییرات سریع عوامل خارجی، نشان دادن رهبری انعطاف پذیر در پاسخ به نیازها و تغییرات داخلی است. که با بازنگری استراتژی ها به عنوان ابزارهای ضروری برای رهبری موفقیت آمیز یک سازمان از طریق تغییر ایجاد می شود. چنین ویژگی در رهبری زنان بیشتر به چشم می خورد.

مطلب مرتبط: ویژگی رهبران موفق: ۷ ویژگی رهبری موفق در زنان که مردان بیاموزند

نیاز دنیا به رهبران زن؛ ارتباط

ارتباط موثر و قاطعانه به معنای انطباق سبک ارتباطی، گوش دادن فعال و رویکرد روشن و موثر، ارتباطات موفق را شکل می دهد و شفافیت را در تمام سطوح سازمان را تضمین می کند.

نیاز دنیا به رهبران زن؛ تنوع

ارزش های شخصی و احساس عمیق انصاف باعث تنوع می شود. تعهد اصیل و هوش فرهنگی، رهبرانی ایجاد می کنند که در آن کارکنان احساس ارزشمندی می‌کنند. این رویه منجر به بهبود عملکرد فرد و سازمان به عنوان یک کل می‌گردد.

این مهارت ها همچنین نشان دهنده سبک رهبری فراگیر هستند.

مزایای رهبری زن

رهبری پی‌گیر، سازگار، موفق به عنوان وجه مثبت رهبری زن و تأثیرآن بر نتایج قابل اندازه گیری است. در یک فعالیت تجاری که بسیار متنوع است و با سرعتی سریع تر از گذشته تغییر می کند، سبک رهبری با تأکید بر مهارت های رهبری جدید منجر به افزایش تعداد مدیران عامل زن و زنان در نقش های رهبری می شود.

مطلب مرتبط: سوالات چالشی مصاحبه استخدامی: ۱۰ سوال فریبنده و چالش برانگیز که در مصاحبه ها می پرسند

10 دلیل برای این که ما به زنان بیشتری در رهبری نیاز داریم

رهبران زن عوامل قدرتمند تغییر مثبت هستند. درک مزایای زنان در رهبری از تنوع تا حقوق و برابری جنسیتی تنها آغاز ارزشی است که رهبران زن برای یک سازمان به ارمغان می آورند.

  1. رهبری آماده برای آینده

مهارت های کلیدی رهبری زن سبک متفاوت و خاص رهبری را شکل می دهند. این ویژگی به رهبران زن اجازه می دهد شرکت ها را به سمت آینده پس از همه گیری ببرند.

  1. ایده های تحول آفرین

رهبران زن خلاقیت، دیدگاههای مختلف و ایده های نوآورانه را به تیم رهبری خود و کل سازمان وارد می کنند. این سبک رهبری سبب ایجاد دیدگاه های جدید و ایده های تحول آفرین می شود.

مطلب مرتبط: ویژگی زنان باکلاس؛ ۱۰ خصیصه که زنان باکلاس را متمایز می کند

  1. تصمیمات آگاهانه: شهود همراه با حقایق سخت

تصمیم‌ها بر اساس حقایق و شهود هدایت می‌شوند و در نتیجه یک کسب ‌وکار پر رونق می شود.

  1. ترکیبی منحصر به فرد از ارزش ها و مهارت ها

مجموعه جدیدی از مهارت‌ها و ارزش‌ها، که قبلا به نام «مهارت‌ های نرم» ابداع شده بود. به مجموعه سنتی مهارت‌ های رهبری می‌پیوندد و به بهترین وجه و با موفقیت توسط رهبران زن اجرا می‌شود.

  1. نیاز دنیا به رهبران زن؛ ارتباط بهتر

ارتباط فعال یک مهارت قوی در بین رهبران زن است. که برای افزایش حقیقت و شفافیت در سراسر سازمان استفاده می شود.

  1. بهبود نتایج مالی و رونق اقتصادی

در یک محل کار متنوع که از ایده های تحول آفرین استقبال می کند. احتمال بیشتری وجود دارد که ایده های خلاقانه و تحول آفرین برای تقویت رشد ارائه و اجرا شوند.

مطلب مرتبط: ویژگی زنان برازنده: ۹ خصیصه که زنان برازنده و ایده آل را متمایز می‌کند!

  1. نیاز دنیا به رهبران زن؛ رهبری با دیدگاه جدید

نیروی کار متنوع دیدگاه‌ های جدید، طیف وسیعی از تجربیات، زاویه ‌ها و ایده ‌ها را به ارمغان می‌آورد. که به نوآوری در سراسر تجارت کمک می‌کند.

  1. ارزش تنوع بهبود یافته

رهبران زن تنوع در سازمان خود را به عنوان راهی برای افزایش بهره وری، عملکرد مناسب، حفظ و کسب نتایج بالاتر از حد متوسط،​​درک می کنند. و برای آن ها ارزش قائل هستند.

  1. توانایی حل مسئله منحصر به فرد

رهبران زن به سرعت با چالش های جدید سازگار می‌شوند و بر یافتن راه‌ حل تمرکز می‌کنند. فرآیندهای فکری مختلف و سطوح فعالیت در مغز زنان این مهارت رهبری را تقویت می کند.

مطلب مرتبط: ۷ ترفند پس انداز پول از فرانسوی ها که به درد باقی دنیا هم می خورد

  1. بستن شکاف دستمزد جنسیتی

همان طور که زنان از نظر تاریخی تحت تاثیر چنین شرایطی قرار گرفته‌اند. می توانند در رهبری باعث تغییر در سازمان خود شوند و شکاف دستمزد جنسیتی را به طور مؤثرتری کاهش دهند.

در واقع همه این ها سبب شده است تا رهبران زن بتوانند موفق تر از رهبران مرد عمل کنند. به طور نمونه در دوران همه گیری کرونا موفق ترین کشورها در کنترول کرونا کشورهایی بودند که رهبران زن دارند. جالب تر این که از بین 5 کشور سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ و ایسلند، معروف به کشورهای اسکاندیناوی فقط کشور سوئد با نخست وزیر مرد، آمار مرگ و میر بالایی داشت.

از طرفی برخی معتقداند که زنان قدم به جلو گذاشته اند تا به دنیا نشان دهند چگونه می شود وضعیت آشفته ساکنین زمین را سر و سامان داد.

مطلب مرتبط: آیا ۱۵ مشهورترین زنان کارآفرین جهان را می‌شناسید؟

نیاز دنیا به رهبران زن؛ آنگلا مرکل

به طور نمونه آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان خدمات ارزنده ای برای وزارت بانوان و جوانان انجام داده بود. مرکل قوانین و مصوبات بسیار سودمندی برای بهبود سطح کیفی جوانان و زنان در آلمان به تصویب رساند. موانع موجود در مسیر کیفیت تحصیل و بیمه درمان و آتیه زنان آلمان را تا سرحد امکان برطرف کرد. و دورنمای بسیار زیبایی از آینده جوانان و زنان برای آنان ترسیم کرد. او همچنین توانست در دوران کرونا به بهترین وجه شرایط را مدیریت کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ جذاب ترین زنان ورزشکار در سال ۲۰۲۱

حلیمه یعقوب

از طرفی در زمان ریاست جمهوری حلیمه یعقوب درآمد سنگاپور به 2 تریلیون دلار افزایش یافت. گذرنامه این کشور قوی ترین گذرنامه در دنیا شد. همچنین بیکاری به 1 درصد ۷رسید، مالیات ها از روی محصولات سنگاپور حذف شد. او سنگاپور را به هشتمین کشور امن جهان تبدیل کرد. با این دلایل بسیاری ها معتقد اند که دنیا به رهبران زن بیشتری نیاز دارند تا بتوانند رشد و موفقیت بیشتر را تجربه کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *