جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

اگر احساس درد و سفتی در مفاصل خود دارید که ناشی از التهاب است، برای درمان درد آرتریت از روش های خانگی استفاده کنید. بر‌ علاوه، برای کاهش التهاب باید چه غذاهایی را بخورید و چه چیزی را نخورید نیز موثر است.

درمان درد آرتریت

آرتریت چیست؟

وقتی مردم می گویند “آرتریت”، معمولا منظورشان آرتروز است که شایع ترین نوع آرتریت است. خیلی از افراد دچار مشکل التهاب و سفت شدن مفاصل می شوند. در حالی که علائم خفیف آرتروز را می توان کنترول کرد و کاهش داد اما قابل درمان نیست. برای همین به خاطر کمتر شدن ناراحتی های ناشی از این دست برای تسکین آن از این روش ها استفاده کنید.

6 درمان خانگی برای آرتروز

  1. گزنه برای درمان درد آرتریت

این گیاه رایج از زمان مصر باستان برای تسکین آرتروز استفاده شده است. دارای نیش های ریز است که باعث سوزش می شود. برخی از افراد شجاع به معنای واقعی کلمه خود نیش را به ناحیه ملتهب تزریق می کنند و به اثربخشی آن سوگند یاد می کنند. با این حال، بیشتر باعث اذیت آن ها می شود. پس برای جایگزین، آن را به عنوان یک چای استفاده کنید. چند اونس از برگ های تازه آن را در آب بریزید. گزنه پس از پخته شدن، نیش خود را از دست می دهد اما چای آن می تواند بسیار مفید باشد.

  1. کپسایسین – ماده شیمیایی “تند” در فلفل قرمز قرمز

این ماده می تواند درد آرتریت را تسکین دهد. کپسایسین با کاهش ماده P، یک انتقال دهنده درد، به طور موقت اختلالی در درک درد در بدن ایجاد می کند. می توانید با مخلوط کردن فلفل قرمز در آب، چای درست کنید، یا به سادگی فلفل قرمز را در وعده های غذایی خود بپزید. یا کمی سس فلفل تند را در آب گوجه فرنگی اضافه کنید. همچنین به صورت کرم، ژل یا پچ موضعی در داروخانه ها نیز موجود است. اگر می خواهید برای اولین بار از آن استفاده کنید کپسایسین موضعی باعث احساس سوزش می شود. این احساس در عرض چند دقیقه از بین می رود و همچنین به مرور زمان با استفاده های مکرر از آن کاهش می یابد. (از طرفی شما می توانید به طور مستقیم فلفل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید اما به تحریک پوست خود دقت کنید.

  1. زنجبیل و زردچوبه

همچنین مطالعات نشان داده که استفاده از زنجبیل و زردچوبه به لطف اثرات ضد التهابی، درد و تورم را تسکین می دهند. مطالعات می گوید که کورکومین (500 میلی گرم، سه بار در روز) به عنوان درمانی برای آرتروز کمک می کند.

  1. درمان درد آرتریت با زهر زنبور عسل

باید گفت زهر زنبور عسل حاوی پپتیدهای ضد التهابی است که علیه درد و التهاب آرتریت شما عمل می کند. اگر به زنبورها حساسیت دارید، بدون نظارت پزشک از این دارو استفاده نکنید. حتی اگر آلرژی ندارید نیز با پزشک خود در مورد راه های تسکیل درد ناشی از آرتریت صحبت کنید.

  1. مصرف ماهی های چرب

میزان مصرف ماهی های چرب را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف ماهی غیر سرخ شده، التهاب مفاصل آرتریت را سرکوب می کند. دلیل؟ مانند آسپرین، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب، تولید دسته ای از چربی های ضد التهابی که اخیرا کشف شده به نام رزولوین ها را افزایش می دهد.

  1. آناناس؛ درمان درد آرتریت

به دلیل وجود بروملین، یک ماده شیمیایی موجود در آناناس، این میوه توانایی جلوگیری از التهاب آرتریت را دارد. اگر آناناس دوست دارید، آن را به عنوان میان وعده در بین وعده های غذایی بخورید نه همراه غذا. باید تازه یا منجمد باشد، نه کنسرو آناناس یا آب آناناس.

راه های مدیریت و کنترول برای آرتریت در طول روز

  • روزانه 18 تا 20 دقیقه حرکات کششی انجام دهید. اول بدن خود را گرم کنید! سعی کنید بیشتر حرکات کشش خود را در جایی متمرکز کنید که بیشترین درد را دارد. اما انعطاف پذیری را در همه جا بدن افزایش دهید.
  • هر روز تمرین کنید. باید دقت کنید زمانی که از کمپیوتر استفاده می کنید چشمان شما در زاویه ای مستقیم قرار دارد یا سمت سر شما به طرف پایین است. آیا خمیده نشسته اید؟ به دنبال تمرین کلی برای بدن خود باشید به نکات بالا دقت کنید. اگر تا کنون به صورت خمیده و نادرست می نشینید، باید از تکرار آن جلوگیری کنید. به طور مکرر استراحت کنید.
  • اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، هر کاری که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید. اینگونه فشار روی مفاصل شما کاهش می یابد و علائم درد نیز کم می شود.
  • ورزش برای آرتروز خوب (نه بد!) و یکی از موثرترین راه ها برای کاهش درد و حفظ سلامت مفاصل است. به ورزش شنا فکر کنید. این ورزش از وارد آمدن فشار به مفاصل شما جلوگیری می کند. از دویدن که می تواند بار و فشار بیش از حد به مفاصل وارد کند، خودداری کنید. سعی کنید هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط (مانند شنا، دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع) انجام دهید.
  • مفاصل آسیب دیده خود را بلافاصله پس از انجام یک فعالیت سرد کنید. اجازه ندهید دوباره گرم و ملتهب بمانند. حتی می توانید مقداری سبزیجات یخ زده را در یک حوله بپیچید و روی مفاصل دردناک خود نگه دارید.

اگر علائم همیشگی آرتروز را با خود دارید دارید، مطمئنا باید به پزشک یا متخصص مراجعه کنید. تا آن ها بتوانند تشخیص آن را تایید و راه های درمان را پیشنهاد کنند.

چه بخوریم و چه نخوریم برای درمان درد آرتریت

برای تسکین درد مفاصل از چه غذاها باید اجتناب کرد

همه این ها محرک های شناخته شده التهاب هستند و برای مبتلایان به آرتریت مشکل ساز می باشند. هر هفته یکی از این غذاها را حذف یا مقدار آن را کاهش دهید:

  • گوشت قرمز
  • سیب زمینی سرخ کرده و سایر غذاهای سرخ شده
  • شکر و غذاهای فرآوری شده مانند کلوچه های بسته بندی شده و کراکر
  • نان سفید و پاستا
  • آب میوه
  • لبنیات پرچرب
  • نمک
  • روغن ذرت

اما چه چیزی را می توانید در این جریان بخورید:

  • شما می توانید اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی های سالمون و تن استفاده کنید.
  • سبزیجات با برگ های سبز تیره نیز سرشار از ویتامین K که به التهاب و آنتی اکسیدان های بدن کمک می کند، مانند کلم بروکلی، کلم پیچ و اسفناج برای شما مفید است.
  • سبزیجات غنی از گلوتاتیون از جمله کلم بروکلی، مارچوبه، کلم، گل کلم، سیب زمینی، گوجه فرنگی و خرفه. میوه هایی با مقادیر سالم عبارتند از آووکادو، گریپ فروت، پرتقال، هلو و هندوانه.
  • کانولا و روغن زیتون: مانند ماهی، روغن زیتون نیز منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است. روغن زیتون خالص همچنین حاوی اولئوکانتال است که خاصیت ضد التهابی دارد.
  • سیر و پیاز که به جلوگیری از التهاب کمک می کنند.
  • لوبیا قرمز و لوبیا چیتی منابع عالی فیبر و مواد مغذی گیاهی هستند که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.
  • کرفس نیز دارای ترکیب ضدالتهابی است
  • رزماری همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از پیری در سلول ها کمک می کند.

لینک های مرتبط

۱۱ درمان خانگی برای رفع افتادگی پلک

۱۰ بهترین درمان خانگی برای رفع ترک و خشکی لب

درمان گرفتگی گردن: ۱۰ تکنیک که از شر خشکی و درد گردن خلاص شوید

بهترین درمان های خانگی برای زود انزالی و اختلال نعوظ در سال ۲۰۲۲

درمان های خانگی باورنکردنی که به پاکسازی کلیه های شما کمک می کند

۱۰ درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان