فواید فلفل تند برای سلامتی و شادی

توسطنگار ستوده

تیر ۳, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۳, ۱۴۰۱
فلفل تند

فواید فلفل تند: فلفل تند نه تنها در غذای شما را لذیذ می کند، بلکه دارای قدرت شفابخشی نیز می باشد. به علاوه باعث تسکین درد نیز می شود. بنابراین اگر می خواهید در مورد فلفل تند برای سلامتی و شادی بیشتر بدانید خواندن این مطلب را ازدست ندهید.

انسان‌ ها حداقل از 7000 سال است که فلفل تند می ‌کارند و می‌ خورند. حتی برای مدت های طولانی از آن برای درمان بیماری ها تقریبا هر نوع بیماری چه بیرونی و داخلی تجویز می کردند.

محققان به بررسی استفاده از فلفل تند یا ترکیبات آن برای پیشگیری یا درمان سرطان‌ های مختلف، کاهش وزن، پیشگیری و کنترول دیابت. همچنین سردردهای خوشه‌ای، اختلالات پوستی، بیماری‌های تنفسی (از جمله سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا)، بیماری‌ های گوارشی و بسیاری از موارد پرداخته اند.

فواید فلفل تند؛ چگونه باعث بهبود بدن می شود

محققان پزشکی می گویند که خواص درمانی فلفل از ترکیبات تشکیل دهنده متعدد و اثر متقابل آن ها ناشی می شود. از طرفی ترکیبات گیاهی به نام کپسایسینوئیدها (که رایج ترین آن ها کپسایسین است) باعث ایجاد حس گرمایی است که هنگام خوردن فلفل تند احساس می کنید. مراقب باشید وقتی به فلفل تند دست می زنید، دوباره چشمان خود را لمس نکنید وگرنه آتش خواهید گرفت.

در طول قرن‌ها، پرورش ‌دهندگان گیاهان، انواع مختلفی از فلفل تند را با درجات مختلف «گرما» کاشته اند. با این حال، تندی فلفل نه تنها به ترکیب ژنتیکی آن بستگی دارد. بلکه به خاکی که در آن کشت شده، آب و هوا در طول فصل رشد آن. یا نحوه رشد محصول، زمان برداشت، نحوه نگهداری و نحوه استفاده از آن نیز بستگی دارد.

رایج ترین معیار برای سنجش حرارت فلفل تند، مقیاس اسکویل است (پس از Wilbur Scoville، داروساز آمریکایی که آن را اختراع کرد). اندازه habaneros بین 100000 تا 350000 می باشد. که این میزان در اسپری فلفل مورد استفاده توسط مجریان قانون حدود 2 میلیون واحد وجود دارد.

با طبیعت بالای خنک کننده گی

بسیاری از مردم پس از تندی فلفل و سوختگی آن خوراکی های سرد را دوست دارند. دانشمندان بر این باورند که درد و سوزشی که توسط فلفل تولید شده توسط کپساسینوئیدها باعث ترشح اندورفین، مسکن ‌های طبیعی بدن می‌ شود.

در مقابل، فلفل تند همچنین با افزایش تعریق، در هوای گرم اثر خنک کنندگی طبیعی بوجود می آورد. یکی از دلایلی که انسان شناسان پیشنهاد می کنند این است که هرچه غذاهای بومی به خط استوا نزدیکتر باشند، بیشتر از غذاهای تند باید استفاده شود.

فواید فلفل تند؛ تسکین درد

اگرچه تند بودن فلفل واقعا به پوست یا غشاهای مخاطی آسیب نمی رساند. اما یکی از راه هایی که ممکن است باعث بهبودی بدن شما شود. فریب دادن بدن به این باور است که صدمه دیده است. بنابراین واکنش های ایمنی طبیعی و ضد درد را تحریک می کند.

شما بدون شک از بسیاری افراد شنیده اید که ادعا می کنند درد ناشی از آرتریت، کشیدگی عضلات و درد. یا رگ به رگ شدن و زونا را تسکین می دهند. موثرترین این محصولات حاوی کپسایسین است.

استفاده از فلفل تند برای تسکین درد نیز غیر منطقی به نظر می رسد، اما علم تایید می کند که این عمل اثربخشی فوق العاده ای را به همراه دارد.

استفاده از این محصولات حاوی کپسایسین به طور کلی تنها پس از چندین بار استفاده باعث تسکین درد می شود. در اوایل استفاده از محصول احتمالا حساس خوبی نخواهید داشت و پوست شما گز گز خواهد کرد. اما به تدریج درد تسکین می یابد. دانشمندان بر این باورند که کپسایسین با تخلیه تدریجی چیزی به نام ماده P (یا “SP”)، یک انتقال دهنده عصبی که سیگنال های درد را به مغز می فرستد، عمل می کند.

التهاب و قرمزی موقتی کاهش می یابد زیرا کپسایسین ماده P را تخلیه می کند. بدن شما باید درد کمتری را در این ناحیه تجربه نماید. همیشه قبل از استفاده از کپسایسین یا فلفل تند برای هر هدف درمانی با متخصص یا پزشک خود مشورت کنید.

طرز تهیه کرم ضد درد ارزان و آسان

2 قاشق غذاخوری پودر فلفل چیلی تند را با 2 فنجان روغن زیتون یا کانولا ترکیب کنید. در یک قابلمه ضد زنگ مخصوص حرارت دهید و هر از گاهی هم بزنید. بگذارید چند روز بماند و سپس مخلوط را دوباره گرم نمایید. آن را با پارچه پنیر در یک ظرف شیشه ای بزرگ (درب دار) صاف کنید. اگر می خواهید محصول غلیظ تری شبیه خامه ایجاد کنید، یک یا دو اونس موم زنبور عسل رنده شده یا دانه های موم زنبور عسل را به مخلوط گرم علاوه نموده و هم بزنید تا حل شود. سپس درب بطری را بسته و در جای خنک نگهداری کنید.

برای استفاده، روغن یا کرم را چند بار در روز به ناحیه دردناک یا ملتهب بمالید. می توانید از دستکش استفاده کنید. یا برای قسمت های کوچک تر بدن از یک سواب پنبه ای استفاده کنید. این کار را روی پوست زخم شده یا نواحی سوخته پوست قرار ندهید. بلافاصله بعد از حمام یا دوش آب گرم از آن استفاده نکنید. مراقب باشید از این روش درمانی برای تسکین درد کودکان خردسال استفاده نشود.

هشدارها

اگرچه “حرارت” فلفل تند مضر نیست، اما استفاده درمانی از فلفل تند احتیاط های زیادی را به همراه دارد. کپسایسین ممکن است با تعدادی از محصولات تجویزی و بدون نسخه تداخل داشته باشد. اما دقت کنید و قبل از استفاده از هر درمان خانگی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مرتبط

۲۰ درمان خانگی برای ترک پاشنه پا

راز اندام رویایی جنیفر لوپز در وعده صبحانه او نهفته است

فواید پوست لیمو برای پوست، مو و کاربرد آن در خانه داری

فواید درمانی ترکیب سیر و عسل: اگر هر روز صبح، یک قاشق عسل و سیر بخورید….

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *