بهترین روتین مراقبت موی مردان

توسطفرشته فرهنگ

تیر ۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۱, ۱۴۰۱ , , , ,
روتین مراقبت موی مردان

روتین مراقبت موی مردان: جدا از این که داشتن موی شاداب و پرپشت به اعتماد به نفس شما می افزاید می تواند مزایای دیگری نیز در آن نهفته باشد. به عنوان مثال، مراقبت عالی از مو تضمین کننده سلامت پوست سر شما و از بین رفتن بوی مو می باشد. همچنین سبب جلوگیری ریزش مو می شود که در روتین مراقبت از موی مردان نیز صادق است.

در این مطلب، به اصول رژیم و روتین خوب مراقبت از موی برای مردان اشاره شده است که می تواند بسیار مفید باشد.

روتین مراقبت موی مردان؛ یک مرد چگونه باید از موهای خود مراقبت کند؟

برای سلامتی موهای خود باید به این نکات زیربه خوبی توجه کنید:

  1. اولویت دادن به پوست سر تمیز

همیشه پوست سر خود را تمیز نگه دارید. پوست سر کثیف می تواند تعادل میکروبیوم موی شما را از بین ببرد و باعث هجوم باکتری ها و التهاب شود.همچنین پوست سر کثیف بهترین جا برای رشد شوره سر نیز است.

  1. استفاده از محصولات با کیفیت مراقبت از مو

متاسفانه امروزه تنها شستن موها و پوست سر با هر نوع شامپویی دم دستی کافی نیست. بسیاری از شامپوها و نرم کننده های تجاری حاوی مواد شیمیایی مضر هستند. که در نتیجه روغن طبیعی موهای شما را از بین می برند و آن را خشک و شکننده می کنند. یک اصل مهم این است که همیشه به دنبال محصولات مراقبت از مو با ترکیبات طبیعی باشید.

نیاز است که شما باید نوع موی خود را بشناسید. زیرا محصولات مختلف برای انواع موها واکنش های متفاوتی ازخود نشان می دهند. به عنوان مثال، اگر موهای چرب دارید، باید از شامپویی استفاده کنید که برای کنترل تولید چربی طراحی شده استفاده کنید. در حالی که اگر موهایی دارید که در حال نازک شدن هستند، باید از محصول تقویت کننده که به ضخیم شدن تارهای مو کمک می کند استفاده کنید نه حجم دهنده اضافی.

  1. درمان ریزش مو و سایر شرایط سلامتی مو

اگر شاهد ریزش زیاد موهای خود هستید، مهم است که با یک پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید تا از سلامتی خود از هرگونه بیماری زمینه ای احتمالی اطمینان حاصل کنید.

اکنون که می دانید بیمار زمینه ای ندارید  پس به این روش ها دقت کنید تا به کاهش ریزش موی خود کمک کنید.

  1. روتین مراقبت موی مردان؛ به طور منظم موهای خود را حالت داده و کوتاه کنید

موهای شما مانند هر بخش دیگری از ظاهر شما است. برای این که موهای همیشه زیبا داشته باشید، به تمیزی و مرتب بودن موهای خود دقت کنید. برای این کار نیاز است تا هر هفته موهای خود را اصلاح کنید. البته اگر هزینه و وقت آن را داشته باشید.

  1. ایجاد تغییرات مناسب در روتین مراقبت از مو

باید گفت ایجاد تغییرات مناسب در روتین مراقبت از مو در سبک زندگی فراتر از چیزی است که روی موهای خود اعمال می کنید. زیرا سلامتی موهای شما بازتابی از سبک زندگی سالم یا ناسالم شما می باشد. بنابراین مطمئن شوید که سبک زندگی سالم را رعایت می کنید. برای سلامتی موهای‌تان از یک رژیم غذایی متعادل شروع کنید. از خوردن غذاهای ناسالم و قند پرهیز کنید، به اندازه کافی بخوابید، مقدار زیادی آب بنوشید و مرتب ورزش کنید.

مردان باید از چه محصولاتی روی موهای خود استفاده نمایند؟

اکنون که می دانیم چگونه از موهای خود مراقبت کنیم، بیایید به برخی از بهترین محصولاتی که مردان می توانند استفاده کنند نگاهی بیندازیم. همان طور که قبلا اشاره کردیم، برای مراقبت از موهای تان مهم است که از محصولات با کیفیت و متناسب با نوع موی خود استفاده کنید.

اگر موهای چرب دارید، ممکن است بخواهید شامپوی های ضد چرب برای موهای چرب امتحان کنید. این شامپوها برای از بین بردن چربی اضافی بدون از بین بردن رطوبت طبیعی موهای شما طراحی شده است.

این بدان معنی است که نه تنها پوست سر تمیز خواهید شد، بلکه از چرخه “شستشوی بیش از حد” موهای‌تان نیز جلوگیری می کنید.

برای کسانی که موهای خشک دارند، شامپو مرطوب کننده طبیعی تمام چیزی است که برای آبرسانی و تقویت موهای خشک و پوست سر خود نیاز دارند. فرمول شامپو با ترکیبات طبیعی نه تنها موهای خشک و آسیب دیده را تقویت می کند، بلکه به از بین بردن خشکی پوست سر شما نیز موثر است. و آن را به سلاحی عالی در مبارزه با خشکی مو تبدیل می کند!

نکته بعد این‌که تغذیه موهای‌تان بعد از شامپو بسیار مهم است، پس نرم کننده ها را امتحان کنید.

نرم کننده فوق العاده مرطوب کننده مردانه با عصاره میوه آواکادو، روغن هسته آرگان و آب برگ آلوئه ورا بهترین گزینه است. این ترکیب نه تنها به موهای شما جان تازه می بخشد بلکه موخوره را کنترل می کند.

روتین مراقبت موی مردان؛ مردها چند بار باید موهای خود را بشوید؟

متأسفانه، این سوالی است که پاسخ قطعی ندارد. زیرا به نوع مو، وضعیت پوست سر و سبک زندگی شما بستگی دارد.

باید گفت که اگر موهای بلند تری دارید و فعالیت روزمره زیادی نیز دارید، موهای‌تان باید مرتبا شسته شوند. در حالی که اگر موهای خشکی دارید و زیاد عرق نمی کنید، احتمالا می توانید آن ها هر چند روز یک بار یا حتی یک بار در هفته بشویید. نکته مهم این است که امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

شستن بیش از حد موهای‌تان می تواند شما را در چرخه ای از روتین نیاز به شستن مکرر موها گرفتار نماید. زیرا روغن های طبیعی که موهای شما را سالم نگه می دارند از بین می برد. شستن مکرر موها و پوست سر شما را نیز خشک می کند و آن ها مستعد آسیب خواهند شد. پس مراقب باشید که در شستن آن ها زیاده روی نکنید.

روتین کامل مراقبت از مو چیست؟

همان طور که می بینید، یک روتین مراقبت از مو برای حفظ ظاهر و حس خوب شما ضروری است.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب این روتین مو را دنبال کنید:

  • روتین مراقبت موی مردان؛ شستشو

از شستن موهای‌تان با شامپوی طبیعی و با کیفیت شروع کنید. به یاد داشته باشید که روی پوست سر خود تمرکز کنید و به خوبی روی شامپو ماساژ دهید تا سر به خوبی کف کند. انجام این کار خیلی مهم است تا آلودگی روزانه انباشته شده در مو های شما از بین برود. در نهایت، موهای خود را کاملا آبکشی کنید و وارد مرحله دو شوید.

  • شناخت وضعیت موهای شما

بنابراین، اکنون که موها و پوست سر خود را به خوبی تمیز کرده اید،  آن ها را حالت دهید. این مرحله بسیار مهم است زیرا به بازیابی رطوبت کمک می کند. در ضمن موهای شما را درخشان و سالم خواهد کرد. هنگامی که نرم کننده را به موهای خود زدید، بگذارید حدود یک یا دو دقیقه بماند و سپس آن را آبکشی کنید.

برای داشتن موهای صاف تر، می توانید از یک شانه دندانه پهن برای برس زدن نرم کننده روی آن ها در حالی که زیر دوش هستید استفاده کنید.

  • خشک

اکنون که موهای شما کاملاً تمیز و نرم شده است، وقت آن است که موهای‌تان را خشک کنید! بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک حوله میکروفایبر یا حتی یک تی شرت نخی است. این مواد نسبت به یک حوله معمولی برای موهای شما ملایم تر هستند و به کاهش موخوره کمک می کنند.

هنگامی که بیشتر آب موها جذب حوله شد، می توانید اجازه دهید موهای‌تان در هوای طبیعی خشک شود. یا از سشوار در دمای سرد آن استفاده کنید.

  • سبک زندگی سالم

این قسمت کار خیلی مهم است، موهای خود را شانه کنید. و آن ها را به تناسب لباس و مناسبتی که در آن قرار دارید حالت دهید. اگر به دنبال ظاهر طبیعی تری هستید، پس از خشک کردن موها در دمای معمولی، کمی محصول مانند اسپری های حجیم کننده را امتحان کنید.

بسیاری از مردان از موم کارناوبا که از برگ ‌های نخل کارنوبا بدست می آیند، استفاده می کنند، چون می توانند به حالت مورد نیازموی خود برسند. این موم بدون نگه داشتن حالت سفتی و چسپناکی معروف اش سبب رشد موهای قوی تر می شود.

اشتباهی که مردان باید در روتین مراقبت از مو خود از آن ها اجتناب کنند.

از قبل می دانید که نباید موهای خود را زیاد بشویید. با این حال، این تنها خطایی نیست که باید از آن اجتناب کنید.

در این جا برخی از اشتباهات در ارتباط به مراقبت از مو گنجانیده شده که هرگز نباید مرتکب آن شوید:

خشک کردن موها با مالش شدید حوله

این یکی از اشتباهاتی است که به مو آسیب می زند. وقتی صحبت از خشک کردن مو به میان می آید، سعی کنید از خشک کردن بیش از حد و مکرر با سشوار نیز خودداری کنید. اما اگر واقعا مجبور هستید یا عجله دارید. مطمئن شوید حرارت آن پایین باشد.

شانه نکردن موهای‌تان

بله، ممکن است موهای شما کوتاه باشد، اما حتی موهای کوتاه هم نیاز به شانه کردن دارند! شانه کردن بیشتر از این که به مرتب بودن ظاهر شما تاثیر بگذارد، پوست سر را ماساژ می دهد. و به بهبود گردش خون نیز کمک می نماید. در عین حال گره بین موها را از بین می برد که در این صورت باکتری ها و سبوم ها نیز از بین می روند.

مالیدن بیش از حد محصولات مراقبتی به مو

مقدار کمی از محصولات مراقبت از مو نیز به تاثیر آن روی موها کمک می کند. بنابراین مطمئن شوید که با استفاده مقدار کمی از محصولات شروع کنید و سپس در صورت نیاز مقدار آن را افزایش دهید. استفاده بیش از حد از محصول نیز می تواند موهایی با ظاهری پر چرب و چسبناک ایجاد کند. که در واقع هیچ مردی آن را نمی خواهد.

روتین مراقبت موی مردان؛ انتخاب مدل موی نامناسب

فقط به این دلیل که شما از یک مدل مو خوشتان می آید یا دوست دارید. یا چون آن مدل مو به دیگری می آمد و زیباتر جلوه می کرد، به این معنی نیست که چون به او می آمد، برای شما نیز مناسب باشد.

به آرایشگر خود مراجعه کنید تا به شما ایده هایی در مورد بهترین مدل ها متناسب فرم صورت شما پیشنهاد کند. یا مدهای خود بررسی کنید تا مدل موی مناسب تر موهای خود را پیدا کنید. در انتخاب مدل مو توجه به فرم صورت خود داشته باشید.

با این حال، بیش از شروع یک روتین مراقبت از مو، مهم است که از محصولات نامرغوبی که آسیب بیشتری به مو وارد می کنند اجتناب کنید.

متأسفانه، امروزه یافتن محصولات مو باکیفیت برای انواع موی مردانه در بازار بسیار چالش برانگیز است. به آن ها دقت کنید.

مطالب مرتبط:

چرا مردان اکثرا نسبت به سلامت خود بی توجه اند؟

بهبود سلامت مردان: ۲۰ خوراکی که هر مردی باید در برنامه غذایی خود بگنجاند

برای روتین روزانه مراقبت از موی سالم چه باید کرد؟

محبوب ترین و پرطرفدارترین مدل های موی مجعد سال ۲۰۲۲

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *